/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
6230 - Batteri
Fra : ahj
Vist : 636 gange
100 point
Dato : 28-11-05 10:27

Kan det passe at et batteri på en mobiltelefon 6230 kun kan holde i 8 måneder? Telefonen bliver ikke brugt ret meget - ringer ikke hver dag på den - og sender højest 10 sms´er om ugen.
Er det rigtigt man skal slukke telefonen om natten for at skåne batteriet? Eller er det bedre at lade den være tændt hele døgnet?
Er der nogen der kan svare mig så på forhånd tak for hjælpen
ahj

Kommentar
Fra : bil24

Dato : 28-11-05 10:43

Da telefonen kan bruges som vækkeur, vil det være temmelig tåbelig at slukke den natten over. Batteriets levetid - tja mindst 2 år. Det er altid fortalt mig, at man skal sørge for at bruge strømmen helt op før man lader op igen - måske skulle du prøve det. Hvis telefonen kun er 8 måneder gammel, bør du kontakte forhandleren og forklare problemet. Du bør vel få et andet batteri.

bil24

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 28-11-05 11:48

Det kommer an på hvordan det er blevet behandlet.

Hver gang telefonen/batteriet får et stød/slag koster det xx% af batteriets levetid.
Taber man sin telefon så den f.eks. går ud har batteriet fået et hårdt slag hvilket sagtens kan koste 10% af batteriet levetid.

Det er de enkelte batteri celler som bliver slået istykker, og der er måske 10 celler i dit batteri, så tab telefonen xx gange, ikke "motioneret" batteriet kan 8 mdr. godt passe.
Men som regel holder de 2 år. også selv om de får enkelte slag osv.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 110 point
Dato : 28-11-05 11:49

Min Nokia 3510i er fra 7-03.Stadig med samme batteri.Sender en del sms`er og taler i den et par gange om dagen. Den holder strøm 11-12 dage.Men den er lukket om natten.Ved ikke om det har betydning.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-11-05 12:48

Det bil24 skriver om at tømme betteriet helt før genopladning gælder KUN de gamle batterityper. Et moderne LitiumIon batteri som det der sidder i Nokia6230 stiller ikke et sådant krav, det kan oplades når som helst det er mest belejligt.
Som andre siger bør batteriet holde ca. 2 år, så hvis du ikke ligefrem har brugt den som fodbold bør du få et nyt batteri hos leverandøren. Noget kunne tyde på at han har leveret din tlf.med et brugt batteri.

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 28-11-05 13:08

Blot en lille oplysning: Jeg har ALDRIG tabt min telefon - ej heller stødt den på anden måde. Ved transport ligger den i et lille rum i min taske beregnet til telefonen - og ellers ligger den altid på skrivebordet. Hvis jeg ser på hvordan mine børnebørn behandler deres mobiler - ja så har min nærmest været pakket i "vat og bomuld".
Har lige talt med firmaet hvor jeg har købt den - Aircom - og de siger den skal sendes på værksted for det kan være telefonen der er noget galt med???????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-11-05 13:14

OK, husk at tage dit SIM-kort ud før du sender den afsted. Husk også at du som regel kan få en låne-tlf mens din egen er på værksted.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 28-11-05 18:36

Min gamle Nokia 3510 i købte jeg i januar 2003 og den har været tændt næsten uafbrudt lige siden.
Batteriet er det samme og jeg kan ikke mærke nogen forskel på det i forhold til da det var nyt.

Det klarer med mit forbrug ca. 6-7 døgn.

Mvh.

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 28-11-05 22:56

Det er op til hvor meget eller hvor lang tid har du opladet den første gang, hvis du har ikke opladet den i 12 til 16 timer så vil den holde kun 8 måneder ,men du kan gør det pakke den i selv papir og fryse den hele nat, dagen efter tage den ud i køkkenet temperatur, maske du kan få den at holde længe tid.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-12-05 19:05

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 100 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et godt svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Godkendelse af svar
Fra : ahj

Dato : 21-12-05 19:16

Tak for svaret Mosebaek.