/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
SVHS - SVHS = Flimmer
Fra : BarsKill
Vist : 407 gange
20 point
Dato : 07-11-02 00:07

Jeg har et GeForce3 Ti200 og forsøger at køre TVout som SVHS til SVHS - men billedet på TV'et flimrer!!!
Hvorfor? Hvordan løse?

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 07-11-02 17:29

"BarsKill" <BarsKill.news@kandu.dk> wrote in message
news:r6hy9.4985$oC3.732086@news010.worldonline.dk...
> Jeg har et GeForce3 Ti200 og forsøger at køre TVout som SVHS til SVHS -
> men billedet på TV'et flimrer!!!
> Hvorfor? Hvordan løse?

Flickerfilter !! - I grafikkortsindstillingerne !!!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-11-02 23:43

Hej BarsKill,

øh... understøtter dit TV Svhs?

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : BarsKill

Dato : 08-11-02 08:45

Tak for svaret CeeJay.
Jeg fandt uden problemer flickerfitrene - men du kunne med fordel have været lidt mere "brugervenlig" - Men tak for løsningen anyhow.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-11-02 18:31

"BarsKill" <BarsKill.news@kandu.dk> wrote in message
news:AOJy9.5752$oC3.924006@news010.worldonline.dk...
> Tak for svaret CeeJay.
> Jeg fandt uden problemer flickerfitrene - men du kunne med fordel have
> været lidt mere "brugervenlig" - Men tak for løsningen anyhow.

Det var et udslag af forskruet humor fra min side at svare i samme korte form som du skrev
spørgsmålet :

"Hvorfor? Hvordan løse?"

Flickerfiltret er påkrævet hvis man skal af med flimmeren, men bemærk at jo mere man
skruer op for det , jo roligere bliver billedet , men det bliver også mindre skarpt.
Kvaliteten af filtret er ligesom resten af dit TV-out afhængig af hvilken TV-out chipset
du har siddende på dit kort.

http://www.tvtool.info/index_e.htm har en vudering af de forskellige chips,undtagen
Phillips 7104 der er ganske god og undtagen Geforce4 MX chipsettet der også er er ganske
godt. Sammen med Conexant chips'ne er de eneste chipset jeg vil overveje at bruge til et
Nvidia kort.

Mvh
CeeJay