/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Laminatgulv i køken?
Fra : mariusn
Vist : 1950 gange
50 point
Dato : 28-11-05 09:08

Hej.
Har lagt Laminatgulve (IKEA Tundra) i det meste af leiligheten, dog ikke køkenet ennu.. http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15582&catalogId=10103&storeId=14&productId=29767&langId=-12&parentCats=15582 (Gulvet)

Spørgsmål: Er det en god idee med laminatgulv på køkken? (har hørt at laminat gulve ikke er glade for vand.)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-11-05 09:29

Skal du have bad i køkkenet*ss* Du kan godt lægge det i køkken og selvfølgelig kan det blive vådt og kan derved give sig så der skal være noget friplads mellem plader og vægge ellers ok skal i have varme under??
mvh Sune

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 28-11-05 09:38

Det er ikke noget problem at have laminat gulv i køkkenet.
Vi har haft laminat gulv i flere år i vores køkken. Dog er der et par hakker i det, hvis der er tabt en gryde eller pande.

Når der kommer vand på gulvet tørret det bare op med det samme, så sker der ikke noget.

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 28-11-05 09:52

Ok..
Skal ikke være varme under gulvet.

Kommentar
Fra : mariusn

Dato : 28-11-05 10:07

Hva så med i entreen / yttergang, hvor våte sko osv. settes?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-11-05 10:32

Om vinteren når man slæber en halv snedrive med ind under skoene, lægger man vel en rist med et par aviser på entregulvet!?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 28-11-05 12:13

Til entreen ville jeg vælge rigtigt trægulv, da det er et område der er udsat for stor slidtage, og laminatgulv jo ikke kan slibes.

Køkkenet er ok, hvis du husker at tørre op som det er nævnt tidligere.

AMP

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 28-11-05 12:44

Du kan jo have en bakke stående til de våde sko med noget sugende i bunden og så en god måtte så skulle du nok også kunne have laminat i gangen .De fås jo også i forskellige slidstærke kvalliteter
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : mariusn

Dato : 28-11-05 14:51

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-11-05 23:48

Takker og bukker