/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
sukkerfrie jødekager
Fra : tpjevser
Vist : 1745 gange
200 point
Dato : 27-11-05 23:21

er der nogen, der ligger inde med en god opskrift på sukkerfrie jødekager?

Accepteret svar
Fra : netper

Modtaget 210 point
Dato : 27-11-05 23:38

Hejsa

Der er en opskrift her som du måske kan bruge ?
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=19560

Mvh
Per

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 28-11-05 00:22

jo per, den ser god ud, men det jeg søger er noget så tæt på det klassiske som muligt.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-11-05 01:05

Jeg har bagt sukkerfrit i mange år men aldrig jødekager idet at det er 'det ovenpå' kagerne der 'skaber' kagen - altså sukker og kanel. Du kan ikke genskabe det rigtige melis - men du kan så meget andet! Du kan f.eks. hakke mandler og blande med kanelen og bruge dette som 'strøelse' ovenpå kagerne. For at give blandingen sødme, blander du kanelen og de hakkede mandler med flydende sødestof.

Hov - jeg kiggede først nu på Pers link - den opskrift ser da helt god ud! Jeg kan se at der er atwel/perfect fit i - det er et fantastisk produkt som både erstatter alt sukker plus halverer mængden af fedtstoffer! I øvrigt købes det på apoteket og jeg har for nylig set at Super Brugsen har fået det i sortimentet.
Den opskrift skulle du tage at bruge!

God jul og venlig hilsen Dorthe (har været gift med velreguleret diabetiker i 26 år).

Godkendelse af svar
Fra : tpjevser

Dato : 28-11-05 01:15

Tak for svaret netper.