/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc/Tv License i april 2006 ?
Fra : Trine08
Vist : 460 gange
50 point
Dato : 27-11-05 23:20

Hej
er jeg den eneste der mener at havde hørt at man til april 2006 skal betale license hvis man har en computer ?
Altså, man betaler per IP.
Nogle der evt kan linke til noget "bevis" for dette er sandt ?

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 60 point
Dato : 28-11-05 00:53

så vidt jeg har forstået, er det et af DR1 sædvanlige ønsker/forslag
der er vist andet om det endnu, men de får jo ofte lov til at køre rundt med politikerne så hvem ved

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 28-11-05 08:07

hej
mener ferik har ret
regeringen har sagt nej

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-11-05 08:13

Det er noget Dr vil forsøge at få gennemført ved de næste medieforliger/forhandlinger med regeringen,jeg mener disse forhandlinger er i 2007.
Manse9933

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-11-05 09:32

Der skal kun betales licens, hvis en PC indeholder en tuner, den er dog underlagt husstandens licens.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-11-05 10:21

DR er et glubsk fortagen som ikke kan få penge nok. De vil jo også gerne have dækket det skred der er i økonomien i Ørestaden. Det blev jo mange gange dyrere end de havde regnet med.
De har jo kun en slags malkekøer i DR og det er Licens betalerne, som de malker på det skammeligste.
Her er der ingen lighed mellem kvalitet og betaling.

Godkendelse af svar
Fra : Trine08

Dato : 01-12-05 18:36

Tak for svaret ferik.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-12-05 18:39

Man må se alt det TV, man vil på internettet, men du må ikke se TV via en tuner på PCèn uden, at betale licens.