/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Polske håndværkere søges
Fra : Thomas_Mygind
Vist : 8192 gange
100 point
Dato : 26-11-05 21:09

Vi er en lille familie som forgæves har forsøgt at finde en entrepernør som kan lave en tilbygning til vores hus indefor en rimelig tid.

Er der nogen der ved hvordan man får kontakt til polske håndværkere - helst med en dansk entrepernør ?

NB: Vi har prøver Help.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-05 21:23

prøv at kikke her

http://www.konnekt.nu

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 26-11-05 21:27
Kommentar
Fra : janik

Dato : 27-11-05 00:19

Jeg ville foreslå at du venter til en dansk entrepernør får tid ,for de er ikke
uddannet til det de kommer her op for at lave.
Jeg er murer og har været det i 20 år og kan kun ryste på hovedet af det jeg har
set polske (murer) har lavet.
Jeg skriver ikke det her fordi jeg har ondt i røven af at de kommer her op,
med de kan ikke lave det samme håndværk som de danske håndværkere kan.
De er måske billige men man får heller ikke mere end det man betaler for.

Kommentar
Fra : andersit

Dato : 27-11-05 08:50

Jeg kan kun give Janik ret.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 27-11-05 14:13

Prøv at se på dette link. Det er et firma, der kan en masse.
Jeg har nylig kontaktet dem for et tilbud på nyt tag. De har dog endnu ikke reageret så jeg har ingen konkrete anbefalinger

http://polbyg.dk/

Ziggy99

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-11-05 14:57

Jeg kan kun give Janik ret.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 27-11-05 15:40

Jo, Janik har måske ret, men hvor længe skal man vente? og når de så springer fra aftalen 1 uge før start, hvad gør man så? Venter 1 år mere?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 27-11-05 17:06

mariafrederiksen
Jeg har set meget slemme fejl der er blevet lavet for de er ikke ved hvad de laver.
Det ville være meget trist at få en tilbygning der ser ud som jeg har set.
Der ville altid være ventetid når der er meget at lave ,sådan er det med alting.
Hvis mange køber en ny bil må man også vente til den er klar.
Og det jeg har set er blevet lavet af polske (håndværkere)
så kan alle ligeså godt lave det selv...

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 27-11-05 17:31

jannik har ret. jeg har arbejdet en del med polakker, og deres håndværk er kritisabelt, når det er bedst.i kommer til at stå med en kæmpe regning hvis de laver fejl, (og det gør de) når i skal have det rettet.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 27-11-05 17:36

Det kan godt være Janik har ret - men problemet er at vi ikke kan få lavet ombygning - da næsten ingen vil give pris på ombygningen - og dem der giver pris, tager sig meget godt betalt. Derudover - ja - så skal vi vente med at gå i gang indtil næste sommer hvis vi bruger danske håndværkere.
Omkring kvaliteten så har vi også hørt og set at polakkerne kan lave virkelig godt arbejde - så sprøgsmålet er mere om at vi skal have et ekstra led ind der hedder en tilknyttet dansk byggesagkyndig som kan holde polakkernes kvalitet i top. (Det ville vi nok have også selvom det var danske håndværkere)
I øvrigt har jeg også set hvad danske murere kan lave og det er heller ikke altid i orden !!

Derfor er sprøgsmålet ikke så meget om kvalitet - den tror jeg er vi er afklaret med. Spørgsmålet er mere om hvordan vi kommer i kontakt med polske håndværkere.

NB: Vi har kontaktet Help.dk - men der kommer et autosvar om a de også har for maget at lave - men det lyder til at årsagen er at de danske entrprenører ikke har tid til at holde flere polakker beskæftiget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-11-05 18:18

Thomas_Mygind.... så må vi krydse fingre for at der er "bid" ved et af de andre link, for det er da godt nok ærgeligt hvis

du skal vente helt til næste sommer

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 27-11-05 18:54

Næste sommer er det absolut tidligste, du kan få håndværkere, og så er det endda kun større opgaver, de tager ind. Småopgaver siger de nej til - og småopgaverne defineres som under 100.000.

Det er for træls at ville bygge til eller om i Danmark i disse år. Danske håndværkere har ikke tid eller gider ikke, men sviner gerne de udenlandske til, så private alligevel ikke tør - og derfor ikke får bygget om.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 27-11-05 19:11

mariafrederiksen
Vi har bestemt ikke noget imod at polske håndværkere kommer herop,men jeg har tit været i
polen på ferie og der skal man gå efter de regler de har.
Hvis de går efter vores overenskomst som vi har kæmpet for at få så god i mange år.
For ganske få år siden havde vi ikke et toilet er der nogen der ville syntes om det.
Men der er mange Tyske håndværkere der ikke har arbejde og de
er ligeså dygtige som danske.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 27-11-05 19:51

For mig er det ikke prisen - jeg giver gerne 180 kr i timen, hvis de for h........ bare ville komme. Problemet er jo at fagforeningerne blander løn ind i diskussionen. Lad dog de polske, tyske, engelske håndværkere være her, så vi kan få lavet noget ombygning.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 27-11-05 19:58

mariafrederiksen
Håndværkere koster 280 i timen og nej de gør ikke men hvis de skal arbejde her
skal de sku arbejde under vores overenskomst.
Så skal de være så meget velkommen her .

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 27-11-05 21:03

Jeg snakkede løn, ikke timepris. Og den er reelt over 600 kr, så.... Men det er ligegyldigt. Problemet er jo at fagforeingerne netop ikke byder dem velkomne, heller ikke dem, der har overenskomst.

Accepteret svar
Fra : janik

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-05 21:20

mariafrederiksen
Det har jeg nu ikke hørt om jeg tjener ca. 20kr mere i timer end jeg
gjore for 5 år siden .
Men for at hjælpe Thomas_Mygind med hans spørgsmål .
her er et link som du kan se på og held og lykke med det.
http://www.byggeteam.dk/

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 03-12-05 20:28

Tak for svaret janik.

Kommentar
Fra : konnekt

Dato : 08-12-05 10:33

Jeg har godt anbefalinger af både danske entreprenører og danske privatkunder.
De polakker vi kan formidle kontakt til udfører arbejde at god kvalitet.
Det er muligt at kontakte både gamle og nuværende kunder for at høre om deres oplevelser med polske håndværkere.

www.konnekt.nu

Kommentar
Fra : leszek

Dato : 15-12-05 14:57

Hej Mygind.

Har du endnu ikke fået "bid" kan du prøve at maile til denne adresse: lpbyg@hotmail.com

venligst leszek

Kommentar
Fra : nupper

Dato : 07-01-06 14:27

Selvom denne debat er lidt gammel, synes jeg nu nok jeg vil komme med min mening.

Jeg er efterhånden træt af at høre om hvor dårlige polske håndværkere er, og hvor himmeldygtige danske håndværkere er til sammenligning!
Der findes brådne kar alle vegne og i alle brancher, så derfor kik dig godt omkring først.
Jeg har set en total renovering af en staldbygning som er bygget om til patientmodtagelse, udført af polske håndværkere, og jeg gad godt se tilsvarende kvalitet lavet af danske håndværkere. Og såvidt jeg har fået fortalt var det til en 1/3 af prisen af en dansk håndværker.

Arbejdet blev udført af dansk firma med polske arbejdere, altså fuldt lovligt.

har nogen interesse i at komme i kontakt med dette firma kan de lige skrive et indlæg her.

hilsen nupper

Kommentar
Fra : stuf82

Dato : 15-01-06 14:18

Jeg vil meget gerne i kontakt med det pågældende firma samt høre hvorfra og hvor godt du kender det....

Mvh.

Christopher Rønne

Kommentar
Fra : nupper

Dato : 15-01-06 14:41

Hej.

Du kan finde yderligere oplysninger på www.leszek.dk

Hilsen nupper

Kommentar
Fra : assija

Dato : 03-03-06 17:57

Hej, jeg hedder Joanna og jeg er fra Polen (og bor her ogsaa). Jeg og min mand havde bygget huset her nede og naar vores danske venner kommer paa besoeg til os, er de overraskede, hvordan huset er flot og paent bygget. Og det var naturligvis kun polakker, som byggede dette. jeg kan meget godt lide Danmark og danskere og havde derfor laest dansk her i Polen for at kunne snakke jeres modersmaal. Jeg har mange venner i DK og naar jeg laeser, at man tror, at vi POLAKKER er en gruppe af lavere status, goer det lidt ondt inde i hjerte. Ingen af mine danske venner mener det og jeg tror, Janik og Andersit er bare jaulux og bange for derer eget job.
Jeg haaber, du har ombygget huset og er meget tilfreds.

Hilsner
Joanna

Kommentar
Fra : Slimson

Dato : 26-07-06 00:22

Jeg har lige fået huset renoveret af polakker, og det var alt fra tømrer, murer, maler, havearbejde, lægge sten. Det eneste de ikke måtte lave var El og VVS pga. lovgivning.
Resultatet er bare flot og pertentligt udført - og så til 140kr+moms (hammerbilligt). Alt var lovligt!!!
Det hele går gennem en engelsktalende polsk ingeniør som kvalitetssikrede arbejdet.
Jeg lovede at anbefale ham og hans folk som kan komme i gang hurtigt:
polsk.kvalitet@hotmail.com

Kommentar
Fra : Bygges

Dato : 28-08-06 01:00

Prøv www.byggesupport.eu, formidler kontakt til polske byggefirmaer og tilbyder support under byggeris forløb.

Kommentar
Fra : polsk-byg

Dato : 05-08-10 07:32

Dygtige og erfarne polske håndværkere

Har du brug for solidt håndværk til tiden og til en fornuftig pris, og vil du være den næste i rækken af glade og tilfredse kunder?
Så tøv ikke med at kontakte os allerede idag!

http://www.polsk-byg.dk