/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
To bruger om en mailadresse
Fra : Plambaek
Vist : 612 gange
100 point
Dato : 26-11-05 20:09

Hej

Er der nogen der ved om man kan have to bruger i XP der har samme emailadresse og får alle mails i deres respektive outlookpostkasse. Eksempel

Hr. og Fru. Hansen har hver deres bruger profil i xp. Brugerne kalder de X og Y. De har en mailadresse, som hedder hansen@snothvalp.dk. X og Y opsætter outlook til at hente mails fra mailkontoen hansen@snothvalp.dk.
Problemet er hvis x åbener outlook får X de mails der ligger på mailserveren. Derefter skifter de bruger til Y, som så åbner outlook. Når Y tjekker om der er kommet nogen mail, viser den at der ikke er nogen nye mails. Det er fordi at X har hentet dem på serveren.

Håber at der er nogen der kan svaret på problemet.

mvh

Plambæk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-11-05 20:12

Ja de skal forblive i kopi på serveren.
Så kan de mails ses overalt hvor der tilgås "kontoen"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-05 20:22

Selvom de ligger som kopi på serveren, vil de stadig være markeret som afsendt/læst og Y vil ikke modtage dem i SIN postkasse. Så DEN tror jeg da lige at du skal overveje igen Eyvind!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-11-05 20:52

Min

Gmail
Hotmail
Lokalmail

kan jeg læse på min arbejdsplads og hjemme.........så længe, at jeg ikke sletter dem.

Jeg tilgår dem alle via Outlook Express/Outlook/Opera og webmail

PS. Men det kan da godt være, at det ikke kan lade sig gøre fra samme comp/mailprogram.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-11-05 20:52

..og hvorfor så det AJ?

Hvis man vælger, at gemme som kopi på serveren kan man fra anden PC eller anden brugeropsætning hente mailen.
Eneste problem kan være oprydning hvis begge skal gemme kopi på server.
Bortset fra det så er det ikke nogen optimal løsning.
Få en ekstern webmail adresse i stedet.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 26-11-05 20:54

Det kan de sagtens jf. Hjælp

Citat
Sådan oprettes flere identiteter

Hvis flere personer bruger den samme computer til e-mail, skal hver person have en separat postkasse i Outlook Express. Det betyder, at hver person kan have separate meddelelser, kontaktpersoner og personlige indstillinger. Det er muligt, når der er oprettet flere forskellige identiteter. Når identiteterne er oprettet, kan du skifte mellem dem uden at skulle lukke computeren eller afbryde internetforbindelsen.

Yderligere oplysninger finder du i følgende emner:

Tilføje en ny identitet

Slette en identitet

Skifte til en anden identitet

Ændre indstillingerne for den aktuelle identitet

I Funktioner / Meddelelsesregler / Post skal der oprettes regler.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-05 21:00

Balcanard - det er vist to personer som har fælles to postkasser som er fælles.

Men jeg fik en idé via Balcanard:
Identiteter.
Hovedidentitet modtager fælles post mailadresse som X og Y kan åbne
Identitet X har sin egen postkasse som ikke kan se Y
Identitet Y har sin egen postkasse som ikke kan se X

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-05 21:01

Ja, NU begynder det at ligne noget. Ha ha.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-11-05 21:02

..elller endnu bedre hvis de har hver deres brugerkonto, hvot netop post gemmes under brugernavnet, og hvor OE opsætning også gemmes under hver brugers navn.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 26-11-05 21:04

Ejvind - ja, det da du da ret i. Sorry.
Det var fordi, jeg tænkte i netværk med tre brugere under samme abonnement.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-11-05 21:07

Spørgeren angiver, at der er to brugeropsætninger og det er nok når der er oprettet en mailkonto hos begge.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 26-11-05 21:10

Egenskaber for konto - Avanceret - marker Gem en kopi af meddelelser på serveren.
Virker så vidt jeg ved kun på pop3 konti.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 26-11-05 23:07

Hejsa

Outlook Ekspress har et menupunkt der hedder_
Funktioner > Meddelelsrelg > Post...
Her kan du sætte flueben og beskrive reglerne for hvornår den programmet skal hente mail.
Så kan i f.eks sætte den regl at mail der er stilet via adresse linei til den ene perosn kun hentes.
Hvad kriteriet er kan i selv bestemme.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-11-05 00:28

Benjamin.Hansen - man lærer lige noget nyt hver dag - heldigvis.
Det er jo de meddelelsesregler, som skal bruges til opgaven.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-11-05 09:40

Brug af meddelelsesregler forudsætter, at der bruges en fællesnævner for at kunne lave automatisk sortering.
Hvis man har forskellige emailadresser, der hentes fælles, som hos TDC kan man med fordel bruge meddelelsesregler, men i dette tilfælde skal du bruge bestemte forudsætninger i emene eller tekst da der jo er tale om samme adresse. Ikk'?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 27-11-05 13:28

I fortsættelse af 20:54 26/11 vedr. "Funktioner / Meddelelsesregler / Post skal der oprettes regler" er sorteringsregler ganske godt beskrevet http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71514

Godkendelse af svar
Fra : Plambaek

Dato : 27-11-05 15:15

Tak for svaret BjarneD. Jeg tror sku' det virker. Det var dejligt.

Plambæk

Kommentar
Fra : BjarneD