/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton Antivirus
Fra : epidedymittis
Vist : 635 gange
200 point
Dato : 26-11-05 15:28

Når jeg starter min PC, er min norton begyndt at komme med en advarsel:

Automatisk virusbeskyttelse (Autoprotect) kunne IKKE startes. Genstart computeren. (Eller noget i den stil)

Når jeg genstarter sker der intet, den samme meddelelse kommer blot på skærmen IGEN!

Hva kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-05 15:32

Hvornår er den begyndt med det? Har du installeret nye programmer? Der er vel noget der kolliderer? Prøv evt. at gå tilbage til et systemgendannelses punkt.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 26-11-05 15:56

Har du lige opdateret med SP2 ?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 26-11-05 15:59

Prøv også: Klik start | kør, skriv services.msc og tryk enter.
Find "Norton AntiVirus Auto Protect Service", højreklik den og vælg egenskaber. Kontroller at den er sat til at starte automatisk.

Såfremt den er det, så se efter i event-loggen og se om der står anført fejl.
Højreklik på denne computer og vælg administrer.
Vælg Logbogen. Vælg Program og se loggen igennem for fejl der kan henføres til norton antivirus.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 26-11-05 16:11

Hvis dette er ok kan du prøve denne her: Vælg Start + Kør og skriv msconfig.
Under fanen start skal der være flueben ud for NAVAPW32

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-11-05 16:39

Hmm.. Det hele ser ud til at være i orden. Der er nogen fejl i den logbog du beskriver jeanette18, men jeg kan ikke se om de har noget med sagen at gøre.

Den præcise fejlmeddelelse kommer her, hvis det kan være en hjælp:

"The Norton AntiVirus Auto-Protect Driver could not be loaded. Your system is not protected from viruses. Please restart your computer."

?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-11-05 16:40

Jeg mener ikke jeg har installeret nogen programmer for nylig.

Hvad er SP2?

Accepteret svar
Fra : jeanette18

Modtaget 210 point
Dato : 26-11-05 16:54

Du bliver nød til at foretage en af- og geninstallering. Når du har gjort det foretager du en grundig oprydning på din pc`er med regsupreme pro (gratis i en periode) http://www.macecraft.com/regsupremepro/

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 26-11-05 16:55

Hvilken version af norton benytter du ? Benytter du også nortons firewall ?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-11-05 17:50

Jeg ve ik hva versionen hedder.. Det er den nyeste vil jeg tro.
Den fulgte med min pc, da jeg købte denne. Jeg bruger ikke Norton Firewall, men Windows firewall.

Såå.. Mon jeg har skidtet på en CD?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-05 18:47

SP2 er den nyeste sikkerhedsopdatering til Windows XP. Den tidligere hed SP1. SP står for Security Pack. Hvis du kører med XP har du også mulighed for at gå tilbage til et Systemgendannelses-punkt (medmindre du selv har slået det fra).
Så hvis det virkede for f.eks. 1 uge siden, så gå tilbage til et systemgendannelses-punkt der f.eks. ligger 8-9 dage tilbage. Det KAN være at det løser dit problem.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 26-11-05 19:54

Arne - Sletter det så alt, der er sket inden for de 8-9 dage?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-05 20:15

Nix. Kun de rent systemmæssige ting. Altså ændringer i div. indstilllinger. Alt hvad du har gemt af data samt evt. nye programmer vil stadig være der. HVIS nogle af de evt. ny-installerede programmer har rodet i disse indstillinger, vil dette forsvinde, men det kan du jo altid bare gøre om igen. Med andre ord: Det har ingen betydning for selve indholdet af dine harddiske, KUN for det rent systemmæssige.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-11-05 22:27

Der kommer løbende opdateringer til Norton. En gang i mellem sker der det at installationen ikke går helt godt. Så starter fejlene.
Har oplevet dette flere ganger, og der er - som foreslået ovenfor- kun en udvej. Afinstaller programmet, og læg det på igen. Arne Jakobsens forslag om systemgendannelse er nok måske værd at prøve i første omgang. Nogle gange har det lykkedes, andre gange ikke.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-05 22:35

tukols -> Jeg påstår heller ikke at det er selve løsningen, men det kan være det. Og den er forholdsvis nem og omkostningsfri. Virker den, er alt jo godt. Gør den ikke, er der jo ikke sket noget ved det. Så må man bare søge videre efter løsningen. Hilsen

P.S.: Jeg har ofte oplevet at folk er "panikket" og har bestilt en Gravko, når en sandkasse-skovl i plast var nok.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-11-05 22:43

Arne: ?????
Jeg henviser jo netop til dit svar, og siger at det måske er værd at prøve først. Har selv gjort det hver gang, og som sagt: Nogle gange er det løsningen andre gange ikke. Hvad du jo også selv skriver.

hilsen tukols

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-05 22:51

tukols -> Hvorfor ?????. Vi er jo enige. Jeg har da ikke sagt andet. Fortsat god weekend. Hilsen arne

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-11-05 22:59

Jammen så er det helt i orden Arne. Læste i første omgang dit indlæg som kritik. Kan du også have en fortsat god weekend.

Hilsen tukols :)

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 27-11-05 12:51

Tak for svaret jeanette18.

Så lykkedes det!

Go' Søndag!

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 27-11-05 15:46

I lige måde og tak for points :)