/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Skype vil ikke starte
Fra : ppk
Vist : 730 gange
200 point
Dato : 26-11-05 11:58

Hej

I forlængelse af mit tidligere spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/78637 har jeg nu istalleret Skype og opdager at det overhovedet ikke vil starte.

Kan de to ting have noget med hinanden at gøre ? jeg har prøvet at installere Trojan Hunter og denne fandt et par enkelte Trojaner som er blevet slettet.

Samtidigt er der stadigvæk hjemmesider som jeg ikke kan åbne af en eller anden mystisk grund.

PPK

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-11-05 12:04

hvis du ikke har hentet hijackthis hos enten www.arlet.dk - eller www.spywarefri.dk og sendt loggen ind - så synes jeg du skal gøre dig selv den tjeneste - så får du fjernet alt skidt og snavs. Det tyder på at det er det absolutte MUST før du måske skal foretage dig noget som helst andet

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 26-11-05 13:04

Gør som miritdk siger!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-11-05 16:53

De hjemmesider du ikke kan åbne, det skulle vel aldrig være nogen af dem som TDC har blokeret for. De registrere flere tusinde forsøg dagligt, på at få kontakt til disse sider.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-11-05 20:43

Hej severino

NEJ det er det godt nok ikke !

Jeg ville lige læse noget jeg havde hørt om skulle stå på piratgruppen.org og denne side åbner bl.a. ikke men starter jeg den gamle computer og går ind på den side, så er der ingen problemmer.

PPK

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-11-05 20:56

Så har du sikkert lavet en blokering for denne side på et tidspunkt, eller også har du strammet op på sikkerheden!

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-11-05 21:25

Hej severino

Så vidt jeg ved har jeg ikke på noget tidspunkt blokeret for nogle sider overhovedet, men jeg har haft vrøvl med at fjerne noget virus som jeg mener at have fået styr på nu.

Jeg har lige prøvet siden igen med samme resultat, men der kommer følgende besked på siden som jeg ikke helt forstår.

Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /.

Reason: Error reading from remote server

Og øverst i min browser står der 502 Proxy Error !!!

Håber at nogle kan fortælle mig hvad det betyder.

PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-11-05 21:29

Hej

Jeg fik lige en ide om at åbne samme side i min Firefox Browser ! og her kan jeg sørme godt se hele siden. Så må det vel være et eller andet med min Internet Explore som driller mig, hvad det så kan være ?

Gode råd modtages.

PPK

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-11-05 21:41

Har du sat IE til at bruge proxy server?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-11-05 21:46

Hvor er det lige jeg tjekker det ?

PPK

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-11-05 22:06

Under Funktioner - internetindstillinger - forbindelser

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 26-11-05 22:19

Har lige været der inde, men der står ingen ting om proxy server !

Og i boksen Opkalds- og virtuelle private netværksindstillinger, står der heller ingen ting. Jeg mener på min "gamle" maskine" står der et eller andet.

Og under mine LAN indstillinger er der ikke flueben i nogle af firkanterne.

PPK

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-11-05 22:31

Så ved jeg ikke Preben, hvad der får den til at nævne porxy serveren. Hvor højt står dit sikkerhedsniveau?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-11-05 10:45

Hej severino

Mit sikkerhedsniveau står til mellem, jeg hat også prøvet at deaktivere min systemgendannelse og så kørt HiJack This hvor jeg har fjernet noget som ihvertfald ikke skule bruges. Men når jeg starter min IE browser starter den hele tiden på denne side http:///4.3.10 lige gyldigt hvor mange gange jeg skriver en anden adresse i internetindstillinger.

Denne her side http:///4.3.10 er blank når jeg åbner den !

Efterfølgende kan jeg igen køre HiJack This og igen er denne side http:///4.3.10 og undersider kommet ind på computeren igen, så et eller andet mærkeligt er der altså gang i.

PPK

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 27-11-05 11:13

Du må lige prøve endnu en gang. Start op i fejlsikret tilstand og køre med hijack, virus og spy programmer, så kan du sikkert få bund i det.
Der kan jo ligge et program der køre i baggrunden, som skaber problemerne. - Men i fejlsikret tilstand, starter du kun de mest nødvendige dele af operativsystemet, hermed vil snavset ikke blive aktiveret og kan fjernes.

Prøv det! (Allways)

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 27-11-05 11:36

Det prøver jeg lige senere på dagen, så du hører nærmere.

PPK

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 06-12-05 23:08

Tak for svaret severino.