/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Malware=Internet Explorer Security Setti~
Fra : dayworker24
Vist : 342 gange
200 point
Dato : 25-11-05 22:04

Jeg har en malware, der hedder
Internet Explorer Security Settings

jeg finder denne malware med Spyware doctor, og jeg finder hele tiden flere og flere spyware/adware, der kommer hele tiden flere.

jeg har på fornemmelsen at den tiltrækker andet spyware/adware/malware.

jeg har tjekket computeren med flere ting fx.
Spyware doctor, Spy sweeper, X-clean, Panda online scan, Norton antivirus (er opdateret), Adware fra lavasoft.

Jeg har funder 2 adware med norton disse 2

The file C:\RECYCLER\S-1-5-21-1757981266-1677128483-839522115-500\Dc1.exe is a Adware threat. =ezula

The file F:\RECYCLER\S-1-5-21-1757981266-1677128483-839522115-1004\Df1.exe is a Adware threat. =game spy arcade

dem kan jeg ikke slette.

ellers har jeg ikke fundet mere.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-05 22:33

Du bliver nok nød til at tage nettet af og køre en rensning igen igen. - Gør det i fejlsikret tilstand, så du får det hele med.
Hvis spyprogrammet er aktivt, kan du ikke slette det. Derfor må du ned i fejlsikret tilstand.

Tøm også cookies og temp filerne, samt skraldespanden til sidst.

Risikoen kan også ligge i registreringsdatabasen, som indlæses ved opstart. Her er det muligt at den vil forsøge at hente spyprogrammet igen.
Så tag et kik derinde. Hvis du kommer ned i en mappe, med et hav af link til noget der ser mistænkeligt ud, så er der stor sansynlighed for at det er noget af det der er årsagen.
Hvis du ikke er sikker på hvad du gør, så nøjs med at orientere dig om hvad det er den har liggende.
Husk at tage backup af basen inden du starter. Hvis du får slettet noget forkert, kan basen genoprettes igen med denne backup.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-11-05 00:50

Hmm? Er det ikke bare spyware doctor der anbefaler dig at justere dine internet explorer security settings?
Med hensyn til din recykler mappe må du kunne slette indholdet sådan her?

Gå i Start -> Kør og skriv CMD
Skriv cd c:\
Skriv attrib -h -s c:\recycler
Skriv del c:\recycler
Genstart din computer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-05 10:03

Prøv Spybot S&D : http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022_4-10122137.html

Den er effektiv

Det er også muligt du blot hele tiden 'redder' dig nye 'ting' på de sider du surfer forbi. For at undgå dette kan du installere Spywareblaster som er en 'run once' ting, der virker som et passivt filter mod hijacks, spy- og adware : http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Her er en manual : http://www.spywarefri.dk/manualer/spywareblaster-manual.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 06-12-05 18:46

Hey undskyld den MEGET forsinkede meddelse.

molokyle jeg er rimelig sikker på at den ikke kommer fra sider jeg sidder på.
Fordi: Jeg sidder altid på de samme sider og den er først kommet nu.

Spybot search and destroy kan ikke fjerne den.

Tedd: Det er en malware (desværre), men jeg ved stadig ikke hvordan jeg fjerner den.

severino: Jeg har kørt i fejlsikret tilstand og det hele, men den kommer igen og igen.

Tror også selv den ligger i opstarten, men det er lige hvordan man fjerner den.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-12-05 19:17

Har du gennemtravlet alle drev?
Jeg havde en gang noget snavs, som havde lagt et program i hver eneste mappe på alle drev. Hver af de programmer havde taget navn efter en af filerne i mappen. Derved havde den forsøgt at sikre sin tilstedeværelse.
Det der var ens ved disse filer, var størrelsen, og extension, og det der fangede min opmærksomhed, var at i mapper hvor jeg kun havde en bestemt type filer, lå der en smudsfil.
Men der er mange andre måder den kan skjule sig på, så det gælder om at vide hvad man har og hvor?!

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 07-12-05 08:20

dayworker24 -> Adware kan også komme fra programmer man har installeret.

Prøv en online-scan hos trend micro : http://housecall.trendmicro.com/

Det lyder som om du må lave en hijackthis log og spørge 'eksperterne' om hjælp i spywarefri's forum : http://www.spywarefri.dk/forum/

Her er en manual til programmet : http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm

..og her henter du det : http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 17-01-06 18:07

Tak for svaret molokyle.