/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
MySQL og PHP
Fra : Squarna
Vist : 571 gange
500 point
Dato : 25-11-05 20:40

Hej KD'er

Jeg har oprettet en hjemeside på frac.dk og uploadet nogle html-filer. og det funger som det skal.
Jeg ved at hvis man vil have forum og mulighed for at oprette brugere på siden skal man bruge php-koder..
Problemet er at jeg ikke fatter noget som helst af php og det der MySQL.
Findes der en meget brugervenlig og enkel php/MySQL-guide på dansk så jeg kan få lavet min hjemmeside som jeg gerne vil have den???? Og i så fald HVOR?

Venlig Hilsen Squarna

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 25-11-05 21:04

Som regel finder du meget udførlige manualer i de scripts man kan hente... Men skal du oprette forum, vil jeg foreslå dig at bruge phpbb -> http://www.phpbb.com/ ... Der er meget gode manualer og guides med til det... Og så kan du som regel altid finde support diverse steder...

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 510 point
Dato : 25-11-05 21:07

Ellers kan du tøffe lidt rundt på www.phpuniverset.dk ... Evt. start med denne: http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=31

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 25-11-05 21:10

uploader man så bare de filer jeg downloader fra phpbb ned på fracs ftp server??

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 25-11-05 21:14

yeps... Der er som jeg skrev en meget udførlig (og tilmed dansk, mener jeg) manual til hele opsætningen.... Og skulle du støde på problemer, kan du bare spørge!

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 25-11-05 21:26

hmm... der sker ikke så meget.. har uploadet et forum til ftp.frac.dk men der sker intet når jeg klikker ind på hjemmesiden

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 25-11-05 22:49

Jeg mener ikke det er nødvendigt at bruge php dertil, man kan anvende asp som vel egentlig virker lige så godt.
Men det kræver at din webhotel understøtter asp, ligesom det skal understøtte php hvis du vælger det.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 26-11-05 10:04

frac.dk understøtter kun php og mysql, og ikke asp og access... Men læs i manualen, squarna, hvad du skal gøre... Det står der alt sammen, trin for trin!

Godkendelse af svar
Fra : Squarna

Dato : 26-11-05 12:25

Tak for svaret ostemanden. Har ikke gennemgået den hele endnu men det ser kanon ud.. TAK

-Squarna

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-11-05 13:27

PHP/MYSql er ikke for begyndere.
Glem lige MYSql , og forum.
Du bør tage det fra en ende af, start med det lette, og et skridt af gangen.

1. Filer med php virker ikke hvis de gemmes som html, de skal hedde php.
test.php er ok !
test.html dur ikke !
Altså php-kode kan ikke afvikles i en html-fil,
dog kan html-kode avikles i en php-fil.

Prøv dette eksembel:

Kode
<html>
<head>
<title>test</title>
</head>
<body>
<b>1+1 = </b>
<?
echo 1+1;
?>
<hr>
</body>
</html>

Gem det på roden af din plads hos frac.dk, som test.php .
og prøv om det virker, det gør det
prøv så at omdøbe filen til test.html .
nu virker den ikke.

Dette er meget grundlæggende, og er du med hertil ?
så kik på ostemanden's udemærkede link om PHP http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=31

hvis du ikke kan følge med i det, så er det måske en ide at få et hosted forum,
altså et forum, som du opretter andetsteds, og så linker til fra din hjemmeside.

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-11-05 13:29

nå, jeg var lidt sent ude der,
Held og lykke !

Mvh. Natmaden