/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mediaplayer: lyd & billede følges ikke a~
Fra : Selc
Vist : 941 gange
40 point
Dato : 06-11-02 10:08

Hvis jeg ser et længere videoklip i Mediaplayer, sker det ofte, at lyden og billedet ikke følges ad. Det ligner en dårligt synkroniseret tysk b-film.
Problemet opstår også hver gang, jeg "spoler" i en film.
Hvad kan der være galt, og hvad kan jeg gøre ved det? Jeg kører XP på en 1000 Mhz bærbar med 128 MB Ram.

Mvh. Selc.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 11:04

Har du prøvet at geninstallere Codec? Det plejer at virke hos mig. Du kan
også prøve en anden afspiller, f.eks. den gamle mediaplayer der stadig
bundles med windows.
Ellers er Elecard et godt alternativ.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 06-11-02 17:47

du kan også prøve bs player den virker fint hos mig. hvis du ikke kan finde den kan jeg sende den til dig min mail adresse er thomas356@adslhome.dk

Accepteret svar
Fra : SuperJan

Modtaget 40 point
Dato : 06-11-02 21:24

Hent den nyeste version af Windows Media Player fra MS$ hjemmeside, derefter henter du "Nimo Codec pack" nyeste version (søg på google efter den), når du har gjordt dette, er dit problem væk :)
Medmindre du afspiller "filmen" fra en cd/dvd her kan det sagtens ske, selvom dit "system" ikke fejler noget...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 21:41

"Selc" <Selc.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3Q4y9.3620$oC3.596200@news010.worldonline.dk...
> Hvis jeg ser et længere videoklip i Mediaplayer, sker det ofte, at lyden
> og billedet ikke følges ad. Det ligner en dårligt synkroniseret tysk
> b-film.
> Problemet opstår også hver gang, jeg "spoler" i en film.
> Hvad kan der være galt, og hvad kan jeg gøre ved det? Jeg kører XP på en
> 1000 Mhz bærbar med 128 MB Ram.
>

Jeg har samme problem, men kun med de film jeg selv grapper med tvkortet.

Pisse irriterende, og INGEN kodec eller players kan gøre noget..;o/

Godkendelse af svar
Fra : Selc

Dato : 08-11-02 16:24

Minsandten - det hjalp. Takker!