/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Hvad er det de spiser???
Fra : mothers
Vist : 1757 gange
500 point
Dato : 25-11-05 10:37

Hej..
Vi er nogle venner fra højskolen som tit ser Charles Tante, efterhånden kan alle sige med på alle replikker. I den sidste ende af filmen skal de spise middag sammen, og her kommer mit spørgsmål, HVAD ER DET DE SPISER??

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 03-12-05 23:28

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-01-06 19:24

I den sidste ende af filmen ( 3 kvarter) er der ingen der spiser noget som helst.

Men lige før det, er der et lille klip hvor de sidder og spiser mens " Ludvig Lohman" (Hans W Petersen) holder tale og hvor de andre bagefter klapper.

Da tjeneren efterfølgende kommer ned i køkkenet, spørger kokkepigen: " Er't Ævel -kaven de klapper af ".

Så de spiser altså æblekage

mvh dova

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 04-07-06 23:25

jeg mener da at de spiser middag der hvor Dirch Passer
giver sig til kende overfor Ludvig Lohmann (Hans W. Petersen).

Der spiser de da middag gør de ikke?

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 04-07-06 23:32

jo de spiser middag af en art. Men hvad er det de spiser!!?? Det er det vi bare ikke kan finde ud af.. Er faktisk ikke helt sikker på om det er i slutningen eller hvordan, men det er samlet og spiser.. Dirch "hælder" noget chips-tørt-agtigt op på sin talerken... Hvad i al verden er det!??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-07-06 23:40

Nej, der spiser de ikke middag.

Hele selskabet er forsamlet omkring sofabordet, og der står en bakke med champagneglas, og lige da Ludvig Lohman forkynder at han skal forloves med Charles tante, bliver champagnen lukket op, og så er det, at Dirch Passer træder ind ad døren uden dametøjet på.

Jeg har lige været inde og tjekke filmen igen

mvh dova

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 04-07-06 23:42

Helt iorden, det er også et stykke tid siden jeg har set den.

Men held og lykke med et svar mothers

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-07-06 23:42

lej filmen og se om I kan få det opklaret

Kommentar
Fra : mothers

Dato : 04-07-06 23:44

Ja det er helt til slut i filmen... Men et sted i filmen skal de spise middag sammen. Dirch er i dametøj og "hælder" det der mærkelige mad op på sin tallerken... Det er det jeg så gerne vil vide hvad er... Hehe!!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 04-07-06 23:59

Det er hunde....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-06 00:12

Jamen, jeg prøver sgu at se filmen igennem igen om lidt, men mener bestemt, at det eneste man ser de spiser er den Ævelkawe (som kokkepigen udtaler det) , altså æblekagen. (det er ca 3 kvarter før filmen er slut)

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 500 point
Dato : 05-07-06 01:21

Pyha, så fandt jeg det lille 10 sekunders klip i filmen

Det er ikke så langt inde i flimen, Dirch passer sider ved siden af en mand der forærer ham sin knaphulsnellike, og så øser Dirch Passer noget mad over på tallerkenen fra en lille firkantet skål.

Og hvad er der så i skålen:

Jeg kunne se champignon i skiver, agurk i skiver, noget grønt af en slags og så noget der ganske rigtigt ligner "chips" Jeg tror det er en slags pommes frites bare i skiver.

Men jeg mener at den raslende lyd er alt for kunstigt lavet, da det ikke kan passe, at den mad kan larme sådan ved at blive hældt ud på en tallerken.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-06 08:16

godt gået dova - håber du hyggede dig med charlies tante

Citat
Jeg tror det er en slags pommes frites bare i skiver.
... chips er i skiver - pommes frites er skåret i staver - så jeg gætter på det kan være de der "mini pommes frites" man engang kunne få - små smalle striber fritterede kartofler der lige akkurat raslede vildt når man hældte dem op. ( ikke om jeg kan komme på hvad de hed - måske hedder ) ;) Nogen der husker hvad de hed - hedder ???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-06 11:35

chips er i skiver - pommes frites er skåret i staver - så jeg gætter på det kan være de der "mini pommes frites" man engang kunne få - små smalle striber fritterede kartofler der lige akkurat raslede vildt når man hældte dem op. ( ikke om jeg kan komme på hvad de hed - måske hedder ) ;) Nogen der husker hvad de hed - hedder

Jamen det er ikke sådan "chips" lige som franske kartofler.

Mirit, jeg tror du tænker på de der der hed taffelpinde, det er ikke sådan nogen.

Dem i flimen ligner mere skiver på ca ½ cm tykke, sådan ligesom de der kartoffelskiver man kan købe frosne.
Og så ser de ud som om de er stegt tørre så de "krøller".

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : mothers

Dato : 07-07-06 23:36

Hej Dova...

Tusinde tak for svaret.. Glæder mig til at fortælle de andre det..
God sommer...
Mothers!