/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Kan man med fordel droppe fastnet
Fra : jakobal
Vist : 1038 gange
200 point
Dato : 25-11-05 09:34

Hej,
Vi er en familie på fire, hvor de 3 har mobiltelefon. Derudover har vi fastnet hos TDC. Vi overvejer at droppe fastnet-udgiften, og finde en ny mobilløsning. Er der nogen der har erfaring med det og er der en smart/billig måde, hvis man samler mobiltelefonerne i et selskab?

Håber spørgsmålet er forståeligt

Jakobal

Kommentar
Fra : babee

Dato : 25-11-05 09:45

ja vi er også nået dertil at vi vil opsige vores fastnet telefon kan ikke komme med det billigeste men jeg tror helt sikkert det er en ide man betaler jo 365 kr bare i abb hos tdc det er jo vanvittigt vi står og skal flytte inden for det næste år så vi venter til vi finder en lejlighed så siger jeg mit op hos tdc.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 25-11-05 09:49

Prøv lige, at se på www.tele2.dk om det ikke kunne være noget for Jer. Har haft god erfaring med et "sammensat" abbonement.

Kommentar
Fra : umak

Dato : 25-11-05 09:50

I kan prøve på unotel der kan I oprette alle 3 mobil telefoner under samme navn intet abonnement og I ringer til andre for 63 øre i min og imellem jeres for 1 kr og så er det lige meget hvor længe I taler sammen så prøv på www.unotel.dk de bruger tdc net

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 210 point
Dato : 25-11-05 10:50

du kan få problemer med dit internet hvis du har det gennem teleselskab. du skal ko bruge en linie til computeren, men hvis du har stofanet, har du ikke noget at bruge fastnet til. det du skal være opmærksom på er, at det er dyrere at ringe fra mobil end fra fastnet. du skal altså til at regne på, hvor balancepunktet er hvis du skal have et klart svar.
klanger sendte et link til tele 2, og de kører for tiden tilbud. fri fastnettelefoni døgnet rundt + 1 mb internet for 1300 i kvartalet. det er faktisk ret billigt. desuden er de billige med mobil, men kører på sonofons net. det kan jeg ikke bruge, da de ikke dækker 100 %

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-11-05 10:59

jeg var lige inde og kigge på unotel. de er da ikke billige, det er samme priser som tdc.
så er tele2 meget billigere

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-05 11:37

Tele2 er et skodselskab, når det drejer sig om kundeservice, så tænk dig godt om.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 25-11-05 11:48

Se på telia der har du mulighed for at få sms fri og så kan du efter en tid købe en ny telefon, for 1 kr når i er firer så er der jo nok unge imellem, så bliver en tlf hurtig gammel.
www.telia.dk de har mange forskellige abm vælge selv eller søg andet sted held og lykke

Zita

Kommentar
Fra : umak

Dato : 25-11-05 12:15

ja nu mente jeg at du skulle kigge hos unotel hvis du ville droppe fastnet ellers kan du se hos cibercity som har en god pris på bade adsl og telefon

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 25-11-05 12:32
Godkendelse af svar
Fra : jakobal

Dato : 25-11-05 14:25

Tak for svaret trimare46.