/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvid røg fra laserovn
Fra : Trunteen
Vist : 1031 gange
200 point
Dato : 25-11-05 05:28

Hjælp...
Vores Corona laserkaminovn, som har fungeret perfekt i 2 år, er nu begyndt at drille. I stedet for at starte op, får vi en masse røg.
Vi har forsøgt at rense filter, pumpe olien ud, fylde ny olie på, alt sammen flere gange.
Vi har altid brugt Samba olie fra Netto uden problemer.
Hurtig hjælp vil blive påskønnet meget, vi fryser!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 25-11-05 08:34

Det lyder som "snavs" inde ved brændekammeret, du bliver nok nød til at splitte det ad, og få det renset, tjek også

dyssen

Kommentar
Fra : interaktion

Dato : 04-12-05 21:43

Hej!

Kan man bruge Samba olie fra Netto? Jeg troede man kun kunne bruge en højest rafineret olie for at undgå kondensvand, lugt og sod. Kommer der ikke kondens ved brug af Samba?

Måske er det pga Samba olien at der er "snavs"?

Godkendelse af svar
Fra : Trunteen

Dato : 28-04-06 08:36

Tak for svaret Nordsted1.
Vi måtte sende ovnen til service - kostede 500 kr.. Dernæst måtte den skrottes, da det kostede 16-1700 at få den repareret.
Øv, men nu har vi investeret i en ny.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-06 08:55

Hold da op, hvor uheldigt, og så lige i en vinter som har været så længe. Nu håber jeg i bliver tilfredse med den nye ovn.

Selv tak, selv om det jo ikke var til meget nytte

Kommentar
Fra : Trunteen

Dato : 04-05-06 09:42

Skidt pyt, andre kan måske bruge svaret.
At det ikke kan betale sig at sende sådannne til reparation, hvis man ikke selv kan finde ud af det.
Nu har vi så en ny Zibroklon. Den virker perfekt, indtil videre. Og da vi nu er nye campister fra denne sommer, kan vi så få rigtig glæde af den i sommersæsonen også.
Det her er bare et fedt forum for sådam nogle som mig, der ved lidt om meget - men ikke meget om lidt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-05-06 11:51

Nye campister!!! juhuu det bliver i glade for at være, men lad os da håbe på en varm sommer, så

du ikke behøver din nye Zobroklon så meget.

Hilsen en anden glad campist