/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
exstra firewall til XP
Fra : akselbo
Vist : 407 gange
100 point
Dato : 25-11-05 00:02

mit OS = Win XP Professional SP2 - mit virusprogram = Antivir Personal Edition
-
jeg troede mig godt beskyttet men hører, at Win XP´s indbyggede firewall ikke er nok i sig selv, og at jeg bør tilføje en ekstra firewall ?
-
hvis ovennævnte er sandt, beder jeg om forslag til en firewall, der supplerer og samarbejder med den integrerede Win XP-firewall
-
bliver min comp langsommere med en sådan supplerende firewall ?

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 110 point
Dato : 25-11-05 00:13

du skal/kan absolut IKKE køre med 2 firewalls.
Jeg kan anbefale firewall fra ZoneAlarm, men du skal huske at deaktivere XP's egen inden du installerer ZoneAlarm
http://www.download.com/3000-2092-10039884.html

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 25-11-05 00:14

eller: http://www.snapfiles.com/get/sygatefw.html
men stadig kun een firewall på maskinen !!

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 25-11-05 00:15
Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 25-11-05 00:18

skal jeg forstå hcma´s svar = Zonealarm som firewall er en sikkerhedsmæssig bedre løsning end XP´s integrerede firewall ?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 25-11-05 00:18

Windows egen firewall beskytter kun mod inkommen trafik, de bedre beskytter også med udgående.
Jeg vil også anbefale zonealarm, men vær lidt opmærksom når du instalerer den, hvis ikke du passer på får du sagt ja til at instalere deres købe version.
Og kun én firewall

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-05 01:31

Zonealarm er en meget god fiewall, jeg har brugt den de sidste 5 år, nu har jeg efter en formatering købt og instaleret Bullguard, det er ikke fordi jeg er utilfreds med Zonealarm men fordi der er indbygget firewall i Bullguards antivirus, Windows indbyggede firewall holder godt nok trafik ude fra din computer, MEN du har ingen kontrol med hvad din cumputer sender ud, jeg kan varmt anbefale Zonealarm og den slår selv Windows firewall fra når du instarerer den, du behøver ikke foretage dig noget, interesseret? du kan hente den her: http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/freeDownload.jsp?dc=12bms&ctry=&lang=da

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 26-11-05 18:11

Til hcma - tak for svaret og supplerende oplysning
også tak til BertelBrander og o.v.n. for bekræftende info
mvh - akselbo