/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Installation af Mambo/joomla
Fra : meiland
Vist : 580 gange
400 point
Dato : 25-11-05 00:00

Hej !

Har lige geninstalleret Apache 2.0.54, PHP 4.4.0 og Mysql 4.1 og det fungerer, mem.....
Når jeg så skal installere Mambo/Joomla får jeg at vide at brugernavn og password ikke er korrekte.
Det må være brugernavn og kode til Mysql (??). Bruger jeg koden på "Mysql command line client" accepteres koden.
Ergo må det være brugernavnet. Kan man på en eller anden måde checke brugernavnet i Mysql, uden at skulle geninstallere det hele igen ????
Eller er det en anden fejl ??????

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 25-11-05 05:51

Hvis jeg forstår dig ret, så skal du benytte det brugernavn og den kode til mysql, som du har fået af din udbyder.
Det var det, jeg brugte da jeg installerede Joomla.

Eller er der en default, når man installerer mysql?

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 25-11-05 07:04

Ikke udbyder. Som du kan se ud af spørgsmålet, har jeg selv installeret apache osv....
Mambo/Joomla skal køre lokalt og det har fungeret, men da jeg er newbie på det område, fik jeg åbenbart pillet et eller andet sted som jeg ikke skulle. Derfor geninstallation.

Jeg tror problemet ligger ved Mysql. Derfor kunne det være rart at vide om man kunne finde brugernavnet. Jeg prøver, at geninstallere Mysql igen i løbet af dagen.
Installationen af Mambo/Joomla går fint indtil jeg angiver div. koder, brugernavn og database navn.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 25-11-05 10:40

brugernavnet er som regel dit udername til din box eller root.
Prvø med en af dem.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 25-11-05 10:41

udername = username . møgfingre :D

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 25-11-05 10:41

Forresten kører du det i en linux eller windows?

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 25-11-05 21:27

OS er win XP Home.

Har under installation af MySql angivet root password til test. Når jeg under installationen af mambo angiver flg: localhost, root og am9807 får jeg ovennævnte fejl.