/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Monsterjulekurv...i dit fjæs!!!!!
Fra : webgun
Vist : 1378 gange
100 point
Dato : 24-11-05 21:53

Kender i nogen steder hvor man kan købe en monsterstor kurv. Jeg tænker på de der gavekurve med vin/slik/frukt/ osv. som man typisk giver som gave!!. Det skal helst være i 9000 omr.(AALB).Jeg trænger en tom kurv uden indhold(det klarer jeg selv).Evt. sådan en beddirørsfidus/klassiker.den skal helst have mål omkring 1m gange ½m. Mindre kan ikke gøre det!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-11-05 22:00

Sådan en størrelse er sikkert ikke nem af finde.

Du burde have meldt dig til kurvefletning tidligere på året så kunne du selv have lavet den.

Det er jo næsten en "vugge" størrelse.

Kommentar
Fra : Sannie

Dato : 24-11-05 22:06

Hvad med en hundekurv???

off topic
Halløj ans ... Jeg fik ikke svar fra dig forleden dag.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-11-05 22:07

God ide ans.

webgun -> Gå ind i en baby-udstyrs-forretning og køb en flettet Baby-seng (Moseskurv). Den vil sikkert være stor nok.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-11-05 22:11

Hej webgun.

Hvis I har en SuperBrugs deroppe nordpå, så er jeg næsten sikker på at du kan købe en kurv dér - de laver osse selv gavekurve - ja altså...de lever ikke KURVENE - men altså..fylder dem op -ARGH, jeg mener:

Man kan gå i en SuperBrugsen og bestille en gavekurv til så og så mange kroner (f.eks. 500 kr.) - så har de kurve de fylder med alskens lækkerier, svarende til det beløb man har bestilt for.
Disse kurve er nogle SuperBrugsen selv har ( i min lokale er det Blomsterafdelingen der har dem og dér man henvender sig!).

Jeg vil osse tro at en velassorteret Vinhandel kan sælge dig en kurv, men sikkert knapt så stor.

Held og lykke - og hvis du mangler en at glæde med kurven, så siger du bare til

Vh. Dorthe.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 24-11-05 22:16

ans.
ideen er ikke så ringe endda. Kender i ikke et sted hvor man evt. kan bestille en skræddersyet model. Jeg tænker på et kursussted eller noget hvor de roder med peddirør.
arne.j.
har du et link til en sådan mosekurvsting????
Har dog overvejet en trækvogn, da det også er et spørgesmål om at få listet svinet ind i en bil!!!

Kommentar
Fra : K.O.Koll

Dato : 24-11-05 22:42

Hej webgun

EN GANSKE ALMINDELIG HUNDEKURV TIL EN KÆMPEHUND FRA EN LILLEBITTE DYREHANDEL......og så er der også plads til alting, der stikker udenfor

bare det var mig, der skulle med til festen..Hilsen K.K.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-11-05 22:47

webgun -> Min lillesøster er kurvekunstner, men en så stor kurv skal bestilles månedsvis i forvejen. Da du er MEGET sent ude, må du altså finde et brugbart alternativ. Som sagt: Prøv i en Baby-udstyrsforretning, DE ved hvad en Moseskurv er og har dem også. Kig på dem og vurder om de er store nok. Hundekurven tror jeg ikke rigtigt på, da den ikke har særligt høje vægge. Din egen ide om en trækvogn som du jo kan købe i Silvan eller BR er da et fint alternativ.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-11-05 22:55

Hvad med en regnvandsbeholder? Den kan man dekorere med alverdens flotte ting og sager udenpå.

Arne - en 'Moseskurv' er ikke så stor som den skal være, så vidt jeg husker.

Eller - man kan købe julemandssække!! Jeg mener de har dem i Jysk Sengetøjslager?
Hvis de alligevel ikke har dem, så prøv en legetøjsforretning, de sælger jo en masse julemandsudstyr.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-11-05 23:17

vil.du - En Mosekurv var også kun et alternativ til en flettet Baby-seng. Men julemandssække duer ikke, de vil jo skjule indholdet i modsætning til en kurv eller en trækvogn.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-11-05 23:18

Sorry, der manglede et s i kurven.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-11-05 23:20

webgun

Hvor meget vil du ofre på selve kurven?

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 24-11-05 23:22

Glem alt om jeres festplaner, det er bare en julegave til den gamle....
Vi kan da måske godt dele en kurv vil.du. hvis du er omkring de 30+/-(mest minus)frisk,intilligent,antikonfliktsky,sød,kærlig,m.m.
så fik du den!!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-11-05 23:22

I Århus har vi "Byens Kurve" - de har en kæmpeenorm kurv med hank!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 24-11-05 23:25

Omkring 500kr for kurven hvis den holder stilen!
Vil gå kold nu...der skal jobbes imorgen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-11-05 23:39

Pas på du ikke får en kurv af vil.du

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-11-05 00:00

Jeg ved, at det ikke er lige i nærheden af Ålborg, men prøv at kontakte dette firma

http://www.delgado.dk/Flet2.htm

http://www.delgado.dk/Forhandler.htm

måske de kan hjælpe dig.

De forhandler kurveflet fra Østen, som er en del billigere end det der bliver flettet i Danmark.

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-05 00:25

ÆÆÆW

Citat
Vi kan da måske godt dele en kurv vil.du. hvis du er omkring de 30+/-(mest minus)frisk,intilligent,antikonfliktsky,sød,kærlig,m.m.
så fik du den!!

- jeg opfylder da selvfølgelig ALLE dine betingelser men må indrømme at jeg mangler en (hel) del i dé dér minusser

Men når nu kurven er til dine forældre (og LASÅVÆR med at kalde dem (os) 'de gamle') så kunne jeg ikke engang drømme om at nappe af den, for hold da helt fest hvor ville JEG blive glad hvis MINE unger kom med sådan en
Jamen jeg er allerede vildt glad på dine forældres vegne :D

Du skal nok få dit kurveproblem løst, det er jeg sikker på

Forresten - hvis dine forældre bor i hus, så var det måske en ide med en ny trillebør? Den er GO' at fylde op med dejlige ting og sager.

Vh. Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-11-05 00:29

...og for sådan liiige at drille færdig, så kig lige på dette link - og gå så i gang

http://www.willows.dk

jåwjåw - du kan sagtens nå det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-11-05 07:58

En flettet snavsetøjskurv kan der da være meget i, de kan købes, jeg tror jeg har set dem i Silvan og måske i Jydsk
sengetøjslager??

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 25-11-05 08:16

Superbest i Støvring har enorm mange kurve, ring til købmanden han kan sikkert få den ønskede størrelse hjem.
I Aalborg findes der en butik som handler med kurve. Den ligger i Algade næsten helt oppe ved Vesterbro.

Babysam i City Syd i Skalborg har sikkert moseskurve og Calles Dyrerige også i City Syd har hundekurve.

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 27-11-05 16:52

Tak for svaret vil.du.
Ja, så bliver det nok ikke lige os som skal dele en kurv

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-11-05 23:19

Selvtak webgun - næhh ikke i denne omgang men jeg glæder mig på dine forældres vegne - og husk det nu - sådan nogle som os (forældre) vi vil altså IKKE kaldes 'de gamle'
Vi er nemlig KUN 25 år...indeni!

Ny uge truer - hav en god een