/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Hvad går unlock ud på?
Fra : viskinge
Vist : 477 gange
50 point
Dato : 06-11-02 07:38

Det kan godt være at der er et eller andet jeg ikke har forstået. Hvad går det, at unlocke en mobiltelefon ud på?

MVH

Kommentar
Fra : Johnny_007

Dato : 06-11-02 08:05

Når man køber en billig telefon, er den locked til et bestemt telefonselskab i et antal måneder, det vil sige når man unlocker
en telefon, har man lige pludselig mulighed for at køre med taletid kort samt andet, uden at man er låst til et bestemt selskab !

Kommentar
Fra : Johnny_007

Dato : 06-11-02 08:05

Når man køber en billig telefon, er den locked til et bestemt telefonselskab i et antal måneder, det vil sige når man unlocker
en telefon, har man lige pludselig mulighed for at køre med taletid kort samt andet, uden at man er låst til et bestemt selskab !

Kommentar
Fra : Johnny_007

Dato : 06-11-02 08:05

Når man køber en billig telefon, er den locked til et bestemt telefonselskab i et antal måneder, det vil sige når man unlocker
en telefon, har man lige pludselig mulighed for at køre med taletid kort samt andet, uden at man er låst til et bestemt selskab !

Kommentar
Fra : Johnny_007

Dato : 06-11-02 08:06

Når man køber en billig telefon, er den locked til et bestemt telefonselskab i et antal måneder, det vil sige når man unlocker
en telefon, har man lige pludselig mulighed for at køre med taletid kort samt andet, uden at man er låst til et bestemt selskab !

Kommentar
Fra : Johnny_007

Dato : 06-11-02 08:06

Når man køber en billig telefon, er den locked til et bestemt telefonselskab i et antal måneder, det vil sige når man unlocker
en telefon, har man lige pludselig mulighed for at køre med taletid kort samt andet, uden at man er låst til et bestemt selskab !

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 06-11-02 08:59

Hej. Det var dog en farlig masse gentagelser. Teleselskaberne låser deres kunder, via en simlock, til selskabet, så telefonen ikke kan bruges af andre operatører, i de første 6 måneder, hvorefter man via en kode, kan låse telefonen op igen, så den kan bruges af alle andre operatører. Du kan ofte købe en oplåsning på nettet, eller den blå avis, til omkring 75-100 kr.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 06-11-02 09:39

Ok, nu er det ved at trænge lidt ind, men når man efter 6 mdr. ikke længere er bundet af et bestemt teleselskab,
kan man jo få oplåsningskoden gratis fra selskabet. Hvorfor så betale 75-100 Kr. til andre?

MVH

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 06-11-02 09:49

Hej igen.
Jamen, det er der da heller ingen grund til. Medmindre man vil benytte et andet selskab med det samme, så kan det jo være meget rart at kunne skifte, men ellers ikke.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 12:55

ja et godt spørgsmål . unlock = fjerne simlås = en kode i telefonen så den
kun kan bruge et bestemt sim kort ell. tlf. selskab

viskinge wrote:

> Det kan godt være at der er et eller andet jeg ikke har forstået. Hvad
> går det, at unlocke en mobiltelefon ud på?
>
> MVH
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 17:46

"viskinge" <viskinge.news@kandu.dk> wrote in message
news:bD2y9.3575$oC3.576913@news010.worldonline.dk...
> Det kan godt være at der er et eller andet jeg ikke har forstået. Hvad
> går det, at unlocke en mobiltelefon ud på?
>

Hej Viskinge,

når du køber en ny mobiltelefon binder du dig normalt samtidig til et
bestemt selskab i seks måneder. Samtidig er telefonen låst så den kun kan
bruges med det selskab indtil du - efter seks måneder - får koden udleveret.

Når du får en telefon unlocked fjernes denne lås før tiden så telefonen kan
bruges med alle selskaber og det kan der være mange penge at spare på.

Telmore og ClubBlahBlah tager fx kun ~1.25 kr/minut mens bl.a. Sonofon
Variant koster ~2 kr/minut.

Hvis du har flere spørgsmål må du endelig skrive igen.

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
PS: Fjern store bogstaver fra emailadressen.

Unlock og reparation af Nokia 3310/3330 og Siemens C45 m.fl.
Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-11-02 09:29

Det er altså et spørgsmål om at løbe fra indgået aftale, inden denne udløber!!, hvis jeg forstår det rigtigt.

MVH

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 50 point
Dato : 08-11-02 09:53

Hej viskinge,

tja... det ka' man vel reelt set godt kalde det... hvorimod dem der får det gjort nok ville kalde det noget andet...

du ka' bl.a. på denne side se hvordan man gør med et par modeller fra Ericsson, der også en fremgangsmåde til andre mobil telefon mærker... -->
http://gsmgods.net/index/USA,en,USD,howto,subpage_id,simlock_ericsson.html

nogle gange bliver der dog også snakket om "unlock" i forbindelse med en opgradering f.eks. fra en Nokia 3310 til en 3315... her er bl.a. opskriften på hvordan man ka' gøre det... -->
http://gsmgods.net/index/USA,en,USD,howto,subpage_id,3310to3315.html
i dette tilfælde ska' unlock forståes på en lidt anden måde... men den mest gængse definition på Unlock er den med at "løbe fra en indgået aftale"... så man ka' benytte en billig telefon, der ikke understøttes af et andet selskab der er noget billigere, så man ka' få den til det...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 08-11-02 15:56

Tak for svaret strarup.