/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Forsikring til Suzuki sv650
Fra : nikoaren
Vist : 795 gange
20 point
Dato : 06-11-02 00:10

Jeg er så heldig lige at have erhveret mig et MC-kørekort. Problemet er bare, at jeg kun er 24 år, så jeg er bange for at blive flået af forsikringen. Planen er at køb en Suzuki 650(s). Er der nogen med et godt råd eller en henvisning til et rimeligt forsikringsselskab? Er der andre modeller af nyere dato der er ligeså spændende i samme prisklasse og ccm?

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 30 point
Dato : 06-11-02 01:41

Ang. forsikring.
Topdanmark er det billigste på de fleste cykler, men dermed ikke sagt at det er billigt. Det koster som ung, at køre motorcykel, specielt når man er helt grøn. Men du kan jo vælge kun at have ansvar på...
Spændende cykler?? Ja, dem findes der helt sikkert mange af, men jeg har ikke prøvet tilstrækkeligt mange til, at kunne anbefale en bestemt. Det er nok mest en smagssag, prøv dig frem.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 01:58

> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Kan man ikke udelukke denne elendige løsning.
Jeg hader kandu, og jeg hader folk der er anonyme!!!
En ting er at man bruger kandu, men så kan man da i det mindste stå ved sin
identitet.

undskyld det sure opstød. Ku' ikke lade være

--
MVH
Anders Thorup
Suzuki 250 GSX ´82
http://dfm.divvy.dk/?id=19

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 14:56

"nikoaren" <nikoaren.news@kandu.dk> wrote in message
news:R3Yx9.3462$oC3.514109@news010.worldonline.dk...
> Jeg er så heldig lige at have erhveret mig et MC-kørekort. Problemet er
> bare, at jeg kun er 24 år, så jeg er bange for at blive flået af
> forsikringen. Planen er at køb en Suzuki 650(s). Er der nogen med et
> godt råd eller en henvisning til et rimeligt forsikringsselskab? Er der
> andre modeller af nyere dato der er ligeså spændende i samme prisklasse
> og ccm?

Ja drop kandu

Hej Nikoaren

Jeg købte selv min SV' er som 26 årig(Mange forsikringsselvskaber har deres
grænse ved 25 år)
Og skulle selv igang med at finde et forsikringsselskab. Dette er ikke let
og finde en billig forsikring når man ingen ancinitet har Men endte med
fair.. Og her måtte jeg lægge ca. 12000 om året, men en selvrisiko på ca.
8000.. Ja det er dyrt, men klart den deal der bedst kunne betale sig for
mig.

Du skal huske på at der spiller mange faktorer ind.. Men primært er det vist
alder, ancinitet, cykel og bopæl der har de mest afgørende faktorer..

Hvis du har andre spørgsmål til min forsikring, så bare kom med dem

mvh.

Eddy Folder

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 15:09

> Du skal huske på at der spiller mange faktorer ind.. Men primært er det
vist
> alder, ancinitet, cykel og bopæl der har de mest afgørende faktorer..

Og så er der vist heller ikke ret meget tilbage

Evt. kan du overveje kun at kaskoforsikre din cykel. Det sætter selvfølgelig
nogle højere krav til dig selv om f.eks.: elektronisk startspærre, kæmpe
kædelås, parkere relativt "sikre" steder og lignende.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 15:16

> Evt. kan du overveje kun at kaskoforsikre din cykel. Det sætter selvfølgelig
> nogle højere krav til dig selv om f.eks.: elektronisk startspærre, kæmpe
> kædelås, parkere relativt "sikre" steder og lignende.

Mon ikke du mener ansvarsforsikre?

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-11-02 16:52

"Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> wrote in message
news:aqb7pa$oeq$1@news.cybercity.dk...
> > Du skal huske på at der spiller mange faktorer ind.. Men primært er det
> vist
> > alder, ancinitet, cykel og bopæl der har de mest afgørende faktorer..
>
> Og så er der vist heller ikke ret meget tilbage
>
> Evt. kan du overveje kun at kaskoforsikre din cykel. Det sætter
selvfølgelig
> nogle højere krav til dig selv om f.eks.: elektronisk startspærre, kæmpe
> kædelås, parkere relativt "sikre" steder og lignende.

Ja, men med mindre man har en garage, så ville jeg ikke turde at have min
SV'er stående på gaden uden kasko.. Hører alt for meget om folk der for
stjåldet MC'en, til at jeg selv kun tør at ansvar forsikre min. Og så
værdsætter jeg også min nattesøvn Går ikke at jeg skal hen og kikke i
vinduet 3 gange om natten for at se om den står der

Ja, den er mit lille barn *g*

Mvh.
Eddy Folder