/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
HP 935 photosmart - batteriproblemer
Fra : vagn2901
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 24-11-05 12:13

Det vil ikke virke med genopladelige batterier isat. Jeg har så udskiffet dem, men det hjalp heller ikke. De var i begge tilfælde målt til at være opladdede. Det virker nogenlunde når jeg isætter almindelige batterier.
Er der andre, der har haft et tilsvarende problem?
I øvrigt synes jeg, det altid har brugt meget batteri - de skal hele tiden genoplades.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-11-05 12:21

du skal være opmærksom på at genopladelige batterier kun er på 1,2 volt hvoa almindelige er på 1,5

så de kan sjældent bruges til den slags her og tastatur og ligndende

tror det er derfor du har de problemer, og derfor du skal oplade dem hele tiden, da de måske lige virker mens de er helt fyldte...

Hilsen

Henrik

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 24-11-05 12:39

De 4 genopladelige batterier jeg har anvendt er alle på 1,2 volt. Jeg forstår derfor ikke din kommentar.
Mvh
Vagn

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-11-05 12:42

ja, og alle de batterier du køber er på 1,5 volt...

den forskel i volt er den afgørende...

Håber det giver klarhed, eller vend tilbage

jeg forklarer mig gerne hvis noget er uforståeligt--

good luck

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-11-05 13:06

Opladelige celler kan ikke opnå større spænding end 1,2 volt, hvor en normalt batteri er på 1,5 volt + hvor nogle typer er oppe på 1,7 fra spritnye af.
Ved brug af fire batterier får du en spændingsforskel på 1,2 volt, hvilket vil sige at du faktisk skal bruge 5 opladelige, når du skal bruge 4 normale batterier.
Så er der faktoren strømforbrug. Det varierer meget fra mærke til mærke. Fx.: Mit det første digitalkamera brugte over dobbelt så meget strøm som det jeg har nu, til trods for at det nye har større display, indbygget blitz og motorzoom.
Der er også lige den faktor, at ikke alle opladelige batterier er lige gode. Du skal også huske at de skal være af samme type og kapasitet.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 24-11-05 13:09

Hej igen.
Problemmet er at de genopladelige batterier batterier på 1,2 volt ikke virker. Jeg har blot fundet ud af at jeg tage billeder med 1,5 volt batterier, men jeg vil gerne kunne anvende de genopladelige batterier på 1,2 volt igen.
Mvh
Vagn

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-11-05 13:16

Se denne side: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/hp935_pg5.html

Der er en væsentlig oplysning angående batterier i HP 925:

I like the fact that HP's new PhotoSmart cameras use AA type batteries versus the proprietary and often "wimpy" battery packs that seem to be all too popular these days. For what it costs for one of those proprietary packs you can buy two (or three) packs of four high-capacity NiMh batteries and a rapid charger. This camera needs all the power it can get. We recommend using 1700-1800mAh NiMH rechargeables which are more environmentally friendly and pack 3-5x the power. Use the AA alkaline batteries that come with the HP812 in your kid's Walkman. The optional HP 8886A Digital Dock (street price $79.99.) includes a two Maha/PowerEx 1800mAh NiMH batteries and charges them whenever the camera is docked.

Han anbefaler, at du minimum benytter NiMH genopladelige batterier med en kapacitet på 1700-1800mAh.

Hvor hurtigt du får brugt dine batterier kan også hænge sammen med, om du benytter dit display - de er normalt uhyggelige strømkrævende.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 24-11-05 13:17

Se denne side: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/hp935_pg5.html

Der er en væsentlig oplysning angående batterier i HP 925:

I like the fact that HP's new PhotoSmart cameras use AA type batteries versus the proprietary and often "wimpy" battery packs that seem to be all too popular these days. For what it costs for one of those proprietary packs you can buy two (or three) packs of four high-capacity NiMh batteries and a rapid charger. This camera needs all the power it can get. We recommend using 1700-1800mAh NiMH rechargeables which are more environmentally friendly and pack 3-5x the power. Use the AA alkaline batteries that come with the HP812 in your kid's Walkman. The optional HP 8886A Digital Dock (street price $79.99.) includes a two Maha/PowerEx 1800mAh NiMH batteries and charges them whenever the camera is docked.

Han anbefaler, at du minimum benytter NiMH genopladelige batterier med en kapacitet på 1700-1800mAh.

Hvor hurtigt du får brugt dine batterier kan også hænge sammen med, om du benytter dit display - de er normalt uhyggelige strømkrævende.

Mvh
Ivan

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 24-11-05 15:57

Jeg læste et sted, at HP's kameras er ret strømkrævende, hvilket noget tyder på, ifølge dine problemer.
AA batterier i Ni-Mh kan fås op til 2700 mA - men de største jeg har kunne opdrive er på 2500 mA.

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 13-12-05 20:42

Tak for svaret severino.
Jeg fulgte dit råd, og nu virker det som det skal.
Mvh
Vagn