/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
troldhassel
Fra : addisons
Vist : 803 gange
40 point
Dato : 24-11-05 10:28

Er der nogen der har en ide om behadling af en frisk troldhasselgren,så den kan bruges år efter år.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 24-11-05 10:53

Jeg ved ikke om det virker men, du kan da prøve at spraye grenen med et par gange hårlak.

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 24-11-05 11:01

Hvad tænker du lige på med dit spørgsmål? Er det en gren til ophængning til pyntning du tænker på for så ændre grenen sig faktisk ikke - Den tørre ind og det er det, men vil ellers ligne sig selv.

mvh

ujbv

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 24-11-05 11:10

den holder sig rigtig godt og flot hvis man giver træbeskyttelse (er afprøvet )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-05 11:15

Sæt den i vand og lad den få et liv imens den venter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-11-05 11:25

Tja.... jeg har nu bare hængt den op,med nogle silkebånd og skiftevis haft juleguilander og glasdråber på, alt efter

årstid. Jeg blæser støvet af engang imellem, og ellers har jeg haft den i årevis.

Godkendelse af svar
Fra : addisons

Dato : 24-11-05 11:34

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-11-05 11:39

Som Nordsted skriver:
Der er ingen grund til at gøre noget ved grenen, men det er bedst at klippe grenene af om efteråret/vinteren.

Jeg har selv nogen hængende, som jeg klippede af min egen kæmpebusk.

mvh dova

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 24-11-05 11:49

Korrekt som Norstedt og dova skriver - der er ingen grund til at gøre noget som helst ved trolden, den holder i årevis, jeg tørrer osse bare støvet af dem

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-11-05 12:03

Det med træbeskyttelse lyder genialt, miritdk

Jeg går lige ud og sprayer vores troldhassel ude i gården

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-11-05 14:09

nånånånånå - det med træbeskyttelsen var noget vi gjorde engang efter flere grene knækkede - og det hjalp !

men - det er rigtigt at grenen sagtens kan holde længe uden nogen form for beskyttelse skal dertil siges - det er også afprøvet