/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Viskeblader i Fiat Tipo 1.4 årgang 1994
Fra : bimbobo2
Vist : 425 gange
100 point
Dato : 24-11-05 10:02

Hej,
jeg har denne bil, hvor man ikke kan skifte viskeblader lige som man gør i alle andre "normale" biler.
I denne skal man hive gummilisterne ud af "skinnerne" og på samme måde sætte nye gummilister igen.
I de "normale" biler er det bare click, men i denne er det møg besværligt!
Jeg spurgte så, om man kunne skifte alt (armen) og få nogle andre, hvor man bare kan skifte viskeblader uden al denne lange process! Men... man sagde NEJ.
Kan man ikke få armene fra andre modeller, som kan tilpasses Tipo'en..
Jeg nægter at tro på, at der ikke er andre muligheder end at hive gummilisterne på denne måde.
HJÆLP, tak!

MVH

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-11-05 12:53

biltema har nye viskerblade til fiat tipo for kr. 49,90/stk.
artikel nr.58-222.
de er 475 mm lange og kan sagtens udskiftes. de passer på alle tipo-er fra 87 og frem

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 24-11-05 13:27

.... tak for svaret...
Gummilisterne er ikke problemet her... det er den måde de skal sættes på.
Man kan ikke bare sætte dem på som man normalt gør. De skal hive ud af skinnerne... og ikke med de normale clips, som i vires anden bil, hvor det tager 30 sekuder!

Mvh

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-11-05 14:28

jeg synes det lyder usandsynligt. jeg sidder lige og kigger på billedet af dem, og de ser ud som alle andre viskerblade. og fiat plejer da ikke at lave noget der er så tåbeligt. der må være et eller andet trick man lige skal kende.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 25-11-05 09:27

...Fiat forhandleren bekræfter problemet, løsningen er at skifte dem med 89 modellen, så har den normale fremgangsmåde..

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-05 10:35

så må du ud til huggeren og finde et sæt. de er nok billigere der.
trist at et ellers rimelig velrenomeret firma kan finde på at lave den slags juks

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 25-11-05 12:12

Tak for svaret trimare46.