/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton
Fra : Monsen1234
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 24-11-05 09:57

Jeg har efter ca. ½ år med Norton antivirus og firewall blevet træt af programmet og købt Norman og BitGuard i stedet, men der er stadig ca. et ½ år på programmerne, nu spørger min datter der fik ny com. for 3 mdr. siden om hun ikke kan installere dem på hendes com. da de 3 mdr. der fulgte med også med Norton er udløbet nu.
Kan de godt installeres på hendes, programmerne er jo købt og betalt.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 24-11-05 10:05

Nej du har kun betalt for programmet til én bruger.

Ellers kan man købe f.eks. 5-brugerpakken.
http://www.symantecstore.com/dr/sat5/ec_MAIN.Entry10?SP=10024&PN=28&V1=30006288&xid=49467&CUR=208&DSP=&PGRP=0&ABCODE=&CACHE_ID=1579900000185843

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 24-11-05 10:10

Men jeg bruger den jo ikke selv mere, så det vil stadig kun være en bruger ! Hvis jeg havde 2 com. kunne jeg så installere den i den anden ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-05 10:19

Licensen følger brugeren. Ikke en specifik maskine. Dvs. at du heller ikke må forære din maskine med programmet på til 3. part. Du må til gengæld gerne flytte programmet fra en maskine til en anden. Hvis licensudbyderen har forhindret dette vha. en 'lås', skal du have udleveret en ny (registrerings-)'nøgle' til at låse op.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-05 10:22

Øeehh... det var vist noget værre sludder jeg lige har skrevet

Nu husker jeg pludselig at det da vist netop er til én maskine (..uanset bruger) licensens gives

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-05 10:24

Totalt i tvivl, så nu hænger jeg blot på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 24-11-05 10:24

Jeg kan jo prøve om den kan installeres på hendes maskine, vi leger bare det er min.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-05 10:27

Det kommer an på hvad der står i licensaftalen. Denne skal overholde dette : http://www.kromannreumert.com/cms/site.asp?p=504&CardId=67

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 110 point
Dato : 24-11-05 10:27

det er ikke niget problem at installere den på hendes maskine, mener enda at den giver hende et helt år igen

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 24-11-05 10:52

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Du får pointene da jeg håber du har ret, vil prøve om det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-05 11:12

Ønsketænkning Det er muligt det kan installeres, men så kan virusdefinitionerne ikke opdateres

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 24-11-05 11:34

det må da være muligt at overdrage licensen til en anden bruger. spørgsmålet er så bare om det skal være på samme maskine

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-11-05 12:10

jeg takker da for pointene

molokyle -> jeg mener nu at det er installationsdatoen der tæller, så når den bliver installeret på en ny maskine, så kører den i et år fra den dato.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-11-05 12:10

jeg takker da for pointene

molokyle -> jeg mener nu at det er installationsdatoen der tæller, så når den bliver installeret på en ny maskine, så kører den i et år fra den dato.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-05 16:37

EXTERMINATOR -> Hvis dette var korrekt, ville der ikke være noget i vejen for at installere en 1 bruger licens på f.eks. 20 maskiner

Nøæeh... så vidt jeg ved; bliver man registreret via en Registreringsnøgle til en MAC (hardware) og IP adresse, hvilket tilsammen identificerer både netkort og ISP'en?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-11-05 17:51

molokyle -> så man må hverken skifte internetudbyder og ej heller netkort hmmmmmmmmmmm ;-(

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-05 18:24

..ikke uden at 'brokke' sig ..nej

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sym

Dato : 09-12-05 20:24

den kan godt flyttes på en anden maskine og opdateres (det har jeg gjort) men den bliver ikke forlænget tidsmæssig da man hos Norton har registreret hvornår det specielle nummer (eller hvad det er) træder i kraft.
Der kan nogle filer fra den gamle Norton der kan være i vejen men de skal bare fjernes evt i fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : sym

Dato : 09-12-05 20:27

undskyld ::
Der kan være nogle filer fra den gamle Norton...........