/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Fra : prisme
Vist : 475 gange
100 point
Dato : 05-11-02 20:51

Hej ALLE kandu.dk brugere.

Jeg har hørt at man kan få opdateret sin Nokia 3310 til en 3330. Er det rigtigt og i så fald, hvem og hvor og hvordan gør jeg dette?

Med venlig hilsen
Prisme

Gratis IT support www.prismatic.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-11-02 20:52

Hej
Det er ikke muligt at opdatere fra 3310 til 3330, da en 3310 har 2 mb flash,
og 3330 har 4 mb... Dog er der i udlandet været flere 3310 med 4 mb flash...
Hvorfor aner jeg ikke.
Du kan evt. opdatere den til en 3315, så får den 6 ekstra funktioner..Kræver
dog software ver. 05.45 el. højere... se evt. min side for data.

MVH Thomas
www.markedspladsen.com

"prisme" <prisme.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:49Vx9.3327$oC3.424706@news010.worldonline.dk...
> Hej ALLE kandu.dk brugere.
>
> Jeg har hørt at man kan få opdateret sin Nokia 3310 til en 3330. Er det
> rigtigt og i så fald, hvem og hvor og hvordan gør jeg dette?
>
> Med venlig hilsen
> Prisme
>
> Gratis IT support www.prismatic.dk
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-11-02 21:08

Thomas Andersen skrev:

>Det er ikke muligt at opdatere fra 3310 til 3330, da en 3310 har 2 mb flash,
>og 3330 har 4 mb... Dog er der i udlandet været flere 3310 med 4 mb flash...
>Hvorfor aner jeg ikke.

Det er oftest billigere at producere én slags hardware, og putte
forskellig software i, i stedet for at skulle producere flere
forskellige slags hardware.

Jeg ved, at min videomaskine f.eks. er magen til en mindre udgave, der
er blot ikke (på den mindre udgave) "ført knapper" til fronten, og til
fjern fjernbetjeningen.

>Du kan evt. opdatere den til en 3315, så får den 6 ekstra funktioner..Kræver
>dog software ver. 05.45 el. højere...

Alle 3310ere kan laves om til 3315 - men i nogle tilfælde kræver det
rigtignok en softwareopdatering.

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 06-11-02 09:02

Er der mulighed for at jeg selv kan se(ved tast af kode eller andet)? Hvad min flash memory er? Eller kan jeg skille den ad og se det? og hvordan?

MVH
Prisme

Accepteret svar
Fra : NKSDK

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-02 13:35

Hej Prisme

Som jeg skrev i mit formodede svar, er det lettest at kontakte en unlocker - jeg tror ikke, du sådan lige skal skille den ad og kigge efter. Det ville godt nok have været dejligt let, hvis det var som ramblokke i en PC.

Hvis du selv har et flash-kabel og et tilhørende program, kan du gøre det ved at bede programmet om at "læse" telefonen. Det vil så fremgå at de oplysninger, der kommer på din PC-skærm, hvor stor hukommelse, du har at gøre med.

Personligt ville jeg ikke tage noget for at undersøge det for dig, men hvad din lokale mand siger, kan jeg jo ikke vide. Du kan da også prøve en telefon-forhandler, ikke mindst hvis din telefon er ret ny og stadig dækket af garantien, men HUSK at spørge, om det koster noget, før du får dem til at kigge efter.

Hvis du ikke kan få en til at læse det gratis eller du ikke er i besiddelse af flash-kabel, ville jeg droppe tanken igen. Sandsynligheden er - som også de øvrige kommentarer til dit spørgsmål afspejler - meget, meget lille.

Jeg håber, det var svar nok.

Mvh

NK

Unlocking og sw-opdatering i Viborg

Godkendelse af svar
Fra : prisme

Dato : 06-11-02 21:40

Tak for svaret du! Jeg får sonofon til at undersøge det. De gør det for free!