/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
omdøbe bruger/ejer
Fra : den_nysgerrige
Vist : 1153 gange
24 point
Dato : 23-11-05 23:26

Hvis en computer fra starten er døbt at ejer / brugernavn er standard, hvordan kan man ændre det til sit eget navn. For jeg hedder jo ikke standard

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-05 23:31

Kontrolpanel > Brugerkonto. Der kan du ændre navnet!

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 23-11-05 23:36

Der står mit rigtige navn. Så det er IKKE der jeg skal ændre det, hvis det kan ændres.

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 23-11-05 23:55

Hjreklik på Denne Computer (Ikke genvejen til denne computer)>Computernavn.

-Squarna

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-11-05 23:57

Ok! Højreklik på Denne computer gå ind under egenskaber og Computernavn!

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 23-11-05 23:59

Ja, tedd er vidst bedre til at forklare det...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-05 00:03

Sådan omdøbes en computer

Åbn System i Kontrolpanel.
Klik på Egenskaber under fanen Netværksidentifikation.
Skriv et nyt navn til computeren i Computernavn, og klik derefter på OK.
Hvis computeren er medlem af et domæne, bliver du bedt om at angive et brugernavn og en brugeradgangskode for at omdøbe computeren i domænet.

Bemærk!

Du skal være logget på den lokale computer som administrator for at ændre computernavnet.
Hvis du vil åbne et element i Kontrolpanel, skal du klikke på Start, pege på Indstillinger, klikke på Kontrolpanel og derefter dobbeltklikke på det pågældende ikon.
En computer, der tilsluttes et Windows 2000-domæne, skal bruge det navn, netværksadministratoren har oprettet til den, medmindre du har et brugernavn og en adgangskode med rettigheder til at oprette computerkonti.
Hvis du har angivet et gyldigt brugernavn og en gyldig adgangskode til et sikkert Windows 2000-domæne, opdateres domænemedlemskabet automatisk med det nye computernavn.
Det anbefales, at du bruger computernavne på 15 tegn eller mindre. Hvis computeren har installeret en TCP/IP- netværksprotokol, kan computernavnet være op til 63 tegn langt, men bør kun indeholde tallene 0-9, bogstaverne A-Z og a-z samt bindestreger. Du kan bruge andre tegn, men hvis du gør det, kan det muligvis medføre, at andre brugere ikke kan finde din computer på netværket. Hvis netværket bruger Microsoft DNS-server, kan du bruge et hvilket som helst tegn med undtagelse af punktummer. Hvis der er installeret andre netværksprotokoller uden TCP/IP, kan navnet kun være 15 tegn langt.
Hvis du angiver et computernavn, der er på mere end 15 tegn, og længere navne skal genkendes af Active Directory-domænet, skal domæneadministratoren aktivere registrering af DNS-navne på 16 byte eller mere.
Hvis computeren er medlem af en arbejdsgruppe, og der ikke er installeret et netværk, eller der ikke er installeret TCP/IP, kan computernavnet højst være på 15 tegn, og der må kun benyttes store bogstaver.

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 24-11-05 00:05

Der står den også med mit rigtige navn.
Men hvis jeg nu på mity cdrev går ind under dokumenter så hedder min mappe STANDARD og ikke mit navn. Hvis jeg tjekker via lavalys så er ejernavn brugernavn STANDARD. Det er manden der har bygget computeren, der jo ikke viste mit navn da han byggede den, så derfor er den kaldt standard.

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 24-11-05 00:07

Er det ikke det samme???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-05 00:11

Ja og det navn ligger længere væk - og ikke sådan lige at rette.
Det er også det navn som dukker op ved indstallation af programmer.
Jeg har brugt et program engang til at rette det, men kan ikke huske hvad programmet hed.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 34 point
Dato : 24-11-05 00:15

Ja det er vist temmeligt omfattende!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-05 00:16

Jeg tror det er dette program >>registercrawler<<
Jeg kan sende det til dig, men brug er på eget ansvar.

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 24-11-05 00:17

Når jeg ændre brugernavnet via brugerkonti i kontrolpanel ændres mappen i dokument and settings også..
Jeg er træt og forvirret.. godnat
håber dit problem bliver løst..

-Squarna

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-05 00:21

Ja Squarna - men det er det navn som står her:
H-klik på denne comp>egenskaber>under fanen generelt>
Denne computer er givet i licens til "indstallationsnavnet"

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 24-11-05 00:28

Jeps det er givet i licens til STANDARD, nåå det er åbenbart ikke lige sådan at ændre, så lære jeg nok også også at leve med det, det var mere hvis man ved en mindre indgreb man kunne ændre det til ens eget navn, jeg så godt ville ændre det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-05 00:41

Måske sådan her:
Gå i kontrolpanet og vælg system, her vælges fanebladet Avanceret - midt på dette faneblad står der "Brugerprofiler" tryk på indstillinger her - når du får den nye boks frem med Brugerprfiler trykker du på "Skift Profiltype" - jeg har ikke selv afprøvet det, men kan ikke se andre steder, det kan lade sig gøre.

//nemtjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-05 00:43

Der var vist en slåfejl //nemtjuul = //bentjuul

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-05 08:40

Ja men det er ikke så nemtJuul - for indstallationsnavnet (programlicensejeren) ændres ikke.
{Eyvindsvært}

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-11-05 11:37

{Eyvindsvært} Ja, så er der regedit tilbage og her ligger der flere nøgler på installationsnavnet, men det ville jeg ikke turde at ændre.

//detsgusværtjuul

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-11-05 17:21

hejsa, hvis i vil undgå at skulle rode med registreringdatabasen selv, så hent dette program, det virker perfekt på windows 95/98/NT/2000/XP

hurtigt nemt sikkert

http://www.semicoolsoftware.com/downloads/dlRegSwap.zip

Godkendelse af svar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 24-11-05 23:48

Tak for svaret tedd.