/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
afspille video på en PDA direkte fra int~
Fra : aalegaarden
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 05-11-02 20:30

Jeg har en lidt ældre, men stadig god håndholdt PDA-en Compaq iPAQ 3630.Den kommunikerer med internettet via en bluetooth-"frakke" og en GPRS-forbindelse fra en NOKIA 7650. Dette fungerer upåklageligt.Jeg kan surfe-altså åbne diverse internet-sider-det går fint.Nu er jeg gået et skridt videre-nu ønsker jeg at se korte filmklips direkte fra nettet uden, at jeg behøver at downloade dem til harddisken på iPAQen-det man teknisk kalder "video steaming".De kendte communicators NOKIA 9210 og 9210i understøtter også denne funktion gennem RealPlayer og FlashPlayer. Jeg har til formålet "video-steaming" downloadet et lille,men ret dyrt program,"pockettv" fra www.pockettv.com og installeret det iPAQ-se evt.dette website."Pockettv" er populært sagt et lille fjernsyn til iPAQ.Nu kommer mit spørgsmål,og det er ikke noget let,men efter min opfattelse et ret vanskeligt spørgsmål: Hvordan opsætter jeg det lille program "pockettv",så jeg kan "video-steame" direkte fra nettet via GPRS-forbindelsen.Der findes en forklaring på engelsk på websitet www.pockettv.com, men den er rent ud sagt uforståelig,hvis man da ikke lige er ekspert!!Jeg ved,at video-steaming kan lade sig gøre,hvis man blot opsætningen er i orden!!Det står på websitet www.pockettv.com,at det kan lade sig gøre!!!!!!Men hvordan??????Det er meget drilsk!!Er der nogen af jer "derude",der har prøvet det eller noget lignende,og som kan hjælpe undertegnede???Jeg glæder mig til at se, om der er af nogen, der knække denne nød!!!Det er en svær nød!Med venlig hilsen og på forhånd tak fra Aalegaarden

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-11-02 22:12

"aalegaarden" <aalegaarden.news@kandu.dk> wrote in message
news:4RUx9.3304$oC3.418115@news010.worldonline.dk...
[Snip]

> Jeg har til formålet "video-steaming" downloadet et lille,men ret dyrt
> program,"pockettv" fra www.pockettv.com og installeret det iPAQ-se
> evt.dette website."Pockettv" er populært sagt et lille fjernsyn til
> iPAQ.

Hvilket OS kører din IPaq med ?

Der er umiddelbart ingen grund til at spendere penge på en player
når du kan få en gratis:
http://makeashorterlink.com/?H2C112B52

Regards

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-02 09:45

aalegaarden.news@kandu.dk writes:
>Jeg har en lidt ældre, men stadig god håndholdt PDA-en Compaq iPAQ
>3630.Den kommunikerer med internettet via en bluetooth-"frakke" og en
>GPRS-forbindelse fra en NOKIA 7650.

Lækker opsætning. Men hvorfor ikke bruge et af de bedste
streaming-programmer, nemlig Real One, der også har lavet en udgave til
PocketPC - som tilmed er helt gratis. Den finder du på:
http://www.real.com/realonemobile/download.html

Min erfaring siger mig, at Real er nogle af de bedste til at få filerne
til at fylde så lidt som muligt og dermed bliver prisen på GPRS-abb. jo så
lille som muligt.

Jeg kender desværre ikke så meget til pockettv - men hvis du spørger i
dk.edb.system.lomme-pc så er jeg overbevist om, at der er flere, der ved
noget om det end her i mobil-gruppen.

Hvis du får det til at køre, så vil jeg da meget gerne have en udførlig
vejledning - send den gerne til mig på mail.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk

Godkendelse af svar
Fra : aalegaarden

Dato : 14-11-02 20:56

Tak for svaret Kasper Hyllested.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-11-02 22:58

Hej

Jeg har lidt erfaring med Ipaq og streaming. Jeg har ikke brugt Real One
eller PocketTV, men derimod Microsoft Mediaplayeren. Streamingen virkede
når jeg satte en forbindelse op via min desktop pc med ADSL forbindelse.
Det virkede perfekt og uden problemer. Jeg mener, at jeg fande en guide
til opsætningen under www.pocketpc.com

Jeg må nok desværre skuffe dig ang. streaming via mobiltelefonen. GPRS
er ikke perfekt til streaming pga. den måde GPRS virker på.
Man er ikke garanteret noget speciel hastighed via GPRS og playeren kan
derfor tit gå i stå. Du bør i stedet for bruge highspeed data ved streaming.

/ Johnny

aalegaarden wrote:
> Jeg har en lidt ældre, men stadig god håndholdt PDA-en Compaq iPAQ
> 3630.Den kommunikerer med internettet via en bluetooth-"frakke" og en
> GPRS-forbindelse fra en NOKIA 7650. Dette fungerer upåklageligt.Jeg kan
> surfe-altså åbne diverse internet-sider-det går fint.Nu er jeg gået et
> skridt videre-nu ønsker jeg at se korte filmklips direkte fra nettet
> uden, at jeg behøver at downloade dem til harddisken på iPAQen-det man
> teknisk kalder "video steaming".De kendte communicators NOKIA 9210 og
> 9210i understøtter også denne funktion gennem RealPlayer og FlashPlayer.
> Jeg har til formålet "video-steaming" downloadet et lille,men ret dyrt
> program,"pockettv" fra www.pockettv.com og installeret det iPAQ-se
> evt.dette website."Pockettv" er populært sagt et lille fjernsyn til
> iPAQ.Nu kommer mit spørgsmål,og det er ikke noget let,men efter min
> opfattelse et ret vanskeligt spørgsmål: Hvordan opsætter jeg det lille
> program "pockettv",så jeg kan "video-steame" direkte fra nettet via
> GPRS-forbindelsen.Der findes en forklaring på engelsk på websitet
> www.pockettv.com, men den er rent ud sagt uforståelig,hvis man da ikke
> lige er ekspert!!Jeg ved,at video-steaming kan lade sig gøre,hvis man
> blot opsætningen er i orden!!Det står på websitet www.pockettv.com,at
> det kan lade sig gøre!!!!!!Men hvordan??????Det er meget drilsk!!Er der
> nogen af jer "derude",der har prøvet det eller noget lignende,og som kan
> hjælpe undertegnede???Jeg glæder mig til at se, om der er af nogen, der
> knække denne nød!!!Det er en svær nød!Med venlig hilsen og på forhånd
> tak fra Aalegaarden
>