/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
tørre læber
Fra : pablokaaber
Vist : 715 gange
20 point
Dato : 23-11-05 14:40

hej kære gruppe

jeg lider utroligt meget af tørre læber, og bruger en læbepomade af mærket minirisk, men det hjælper ikke. er der ikke en der har et godt råd for hvad man skal gøre med tørre læber..

med venlig hilsen

pablo

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 23-11-05 14:52

prøv med mentholatum ...

Du kan købe det i Matas ....det har hjulpet mig med samme problem....

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 23-11-05 14:58

Med godt resultat bruger jeg Lipbalm, også købt i Matas.

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 23-11-05 15:30

Hej pablokaaber.
Cacaosmør er også rigtigt godt og helt naturligt. Kan købes hos materialisten eller på apoteket. Det bruger jeg selv.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 23-11-05 15:44

Det kan afhjælpe lidt, at smørre "noget" på, men du mangler sikker nogle vigtige fedtstoffer i kroppen. Det kan give både tørre læber og hud. Sørg for at få nogen de sunde olier: Fiskeolie og kæmpenatlysolie i kapsler, olivenolie og andre sunde spiseolier i maden. Det hjælper på sigt... har selv prøvet det

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 23-11-05 16:56

Har selv altid meget tørre læber, især om vinteren. Jeg har altid været glad for en almindelig vaseline - den i gule metaldåser.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-05 17:01

kokosmælk i cremeform - den skal lige varmes lidt i hånden - men er unik - og tilmed billig

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 23-11-05 17:17

ELISABETH ARDEN HAR EN SOM HEDDER "EIGHT HOUR" ET MEGET GAMMEL MÆRKE.
DET LIGNER MEGET EN LANOLIN VASELINE, DET ER VIRKELIG NOGET SOM HJÆLPER.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 23-11-05 17:19

Jeg bruger altid Mentholatum som købes i helsekostbutikker og matas. Den er utrolig god og holder meget meget længe.

MVH Fidusen

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 23-11-05 18:04

her er der en fra et apotek der råder til at man ikke bruger læbepomade?

http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/spoergapoteket/spoergsmaalogsvar?id=28845&amcatid=24&amid=2&cx=740

og her er Ole Henriksens råd:

http://www.bt.dk/kunforkvinder/artikel:aid=399254:fid=100300182/

Ellers søg på google: tørre læber

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 23-11-05 21:28

Hej.

Jeg bruger også Mentholatum - både "cremen" som købes i en (lille) dåse og den som fås som læbepomade.

Mentholatum læbepomade er god og kan medbringes i lommen som enhver anden læbepomade, men skal smøres på lidt oftere end "cremen".

Mentholatum virker!! Og jeg lider meget af tørre læber- især om vinteren.

Med venlig hilsen CamillaD

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 23-11-05 21:44

Mentholatum er bare det bedste

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 23-11-05 23:30

Jeg giver AG112 helt ret mht. 8 hour fra Elizabeth Arden, MEN den findes også som læbepomade og selv de vildeste udtørrede og blødende læber er klar efter 1 nats søvn med det på. Fåes nok i Matas eller lign......... Den er noget dyrere end de andre mærker, men gør underværker med det samme!!! Jeg sværgede selv til den under de iskolde og knastørre vintre på Grønland.

Kommentar
Fra : genius

Dato : 24-11-05 07:57

Snakker vi olie til indersiden af kroppen, så er det tidselolie du skal gå efter.

Kommentar
Fra : HelleS

Dato : 12-03-06 18:17

Avene læbepomade med coldcreme fra apoteket er rigtig god, men koster 60-70 kr