/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Roastbeef
Fra : MSS
Vist : 1782 gange
100 point
Dato : 23-11-05 11:20

Hej

Jeg har "fundet" en roastbeef i min fryser fra juni månede. Er sådan et stykke kød, der har lagt i fryseren i ½ år, for gammelt ?? - Ville man med god samvittighed kunne servere det for gæster, og så være sikker på at det er ok ??

mvh
MSS

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-05 11:24

det er jo blot oksekød - det kan nemt ligge op til et år - så det kan du med god samvittighed bruge

ps en god oksesteg når kødet er velhængt - altså netop har fået lov at ældes.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-11-05 11:26

Ja det kan du sagtens.

En roastbeef er fedtfattig, og det er de fedtrige madvarer der bliver harske, og derfor ikke skal ligge mere end max ½ år

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 23-11-05 11:26

Hvis det har været pakket ordentlig ind, og ikke er frost skadet, fejler det intet.

Meeeeeeen....... Det bliver nu ikke mere "velhængt" eller på nogen måde bedre af af at ligge i en fryser

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-11-05 11:29

Der er altså stor forskel på at være velhængt og at være ældet LOOOL

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-05 11:29

thulin - nej selvfølgelig bliver det ikke velhængt af at ligge i fryseren - - men kødet kan sagtens spises og serveres og være lækkert efter den tid i fryseren

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 23-11-05 11:32

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 23-11-05 11:34

Tak for svaret miritdk.