/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Word problemmer på mac (meget vigtigt)
Fra : dr0zie
Vist : 1008 gange
50 point
Dato : 22-11-05 18:11

hej,
Min søster har et problem med sin mac, og da jeg ikke er den skarpeste kniv i skuffen i dette tilfælde lader jeg hende forsøge herinde:

Jeg har virkelig brug for hjælp ifm. min ibook, og jeg
håber der er en eller anden der kan hjælpe mig. ved
ikke om det er det rette forum, men er desperat så
forsøger alligevel, al hjælp modtages med åbne arme.

sagen er den, at jeg sidder og skriver bachelor opg i
word, og indtil for tre dage siden, har jeg aldrig
haft probl med den. Pludselig siger den i forbindelse
med autosave, at den ikke kan gemme, enten fordi der
ikke er hukommelse, eller at noget er defekt og beder
mig om at se efter. når man så forsøger at gemme
manuelt, så fryser skærmen og hele word (det eneste
man kan se er det de farvede "tænke" ikon). Den eneste
løsning der bliver er, at lukke word ned, og derve
miste alt det data, man ikke kunne egemme. sådan kan
man jo ik blive ved med at skrive så vigtig en opg?

Så hvis der er nogen der selv har oplevet dette, eller
har en ide mht hvad man kan høre, please hjælp!!

mange tak på forhånd, sb

Kommentar
Fra : werter

Dato : 22-11-05 18:35

Har selv oplevet word som et upålideligt program.

Men jeg kan ikke hjælpe stort her, har kun nødløsninger, jeg slev ville have tyet til:
Hvis ikke du kan kopiere den nyskrevne tekst over i et dokument i et andet program, så tag dog i det mindste "kopi af skærmen" så du har et "billede" af hvad du har skrevet og kan skrive det af - eller få et tekstbehandlings program til at læse det.

Jeg ville i øvrigt prøve at flytte det hele over i et andet tekstprogram (appleworks eller måske bare textedit) og evt. lade word geninstallere og flytte det hele tilbage (hvis du tør)
vl h werter

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-11-05 18:42

mmmn nu handler det om at ´jeg egentlig ikke kan tage screenshot af 12 sider eller mere og jeg skriver ikke hele tiden det samme sted springer rundt i dokumentet så det med screen shot holder ikke har tænkt på at geninstallere word problemet er at min word cd ligger hos mig selv og er hjemme hos familien de næste par dage

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 22-11-05 18:49

prøv at se om du ikke kan gemme filen som RTF det kan være at word filen er ødelagt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-11-05 19:05

Skrives og gemmers der på diskette.
Altså åbnes dokumentet direkte fra diskette.

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 22-11-05 19:12

Mmmn selve filen ligger på memory stick men de rer masse af plads der... Og har også prøvet at gemme selve filen på pcen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-11-05 19:30

Hvis en fil fylder over halvdelen af det medie den åbnes fra, kan den ikke lave backup som den gerne vil gemme på samme medie.
Word gemmer også fortryd-historik og det fylder også noget.
Træk filen ind på comp og arbejd med den derfra.
Et godt "trick" er at gemme i flere versioner efterhånden som filen bliver større.
eks.
abc.doc
abc1.doc
abc2.doc
abc3.doc
Så kan man altid vende tilbage til foregående udgave når det går "galt", og der er ikke så meget som skal genskrives.

Annuller spørgsmålet
Fra : dr0zie

Dato : 12-01-06 22:06

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål