/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Altankasser
Fra : tinah
Vist : 625 gange
100 point
Dato : 22-11-05 18:10

Jeg har fået altankasser og vil nu vide om der er noget jeg kan putte i dem på dette tidspunkt.
Altanen er sydvendt
Kan i hjælpe?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-05 18:11

Mange bruger afklippede grangrene, det kan holde sig pænt i meget lang tid

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-11-05 18:13

Nej, du skal nok ikke plante noget i dem nu.

Men mange pynter altankasserne her op til jul, med gran og andre naturmaterialer, og evt. nogen olilamper o.lign.

Blomsterne må du vente med til foråret.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 22-11-05 18:37

Citat
Krukker og altankasser

Hvis du vil have grønne planter i altankassen eller i krukker her i den kolde tid, kan du eksempelvis plante dværgsorter af ædelcypres, gran eller thuja. Juletulipan, krybende ene, prydkål, skimmia, vedbend, myrtekrukke og vinterhårdføre sorter af lyng.
Husk at vande sparsomt og kun i frostfrie perioder. En mere enkel løsning er at stikke gran- eller fyrregrene ned i krukker eller altankasser.

http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=&cid=&id=4743

Godkendelse af svar
Fra : tinah

Dato : 22-11-05 20:13

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-11-05 20:19

Selv tak

Håber at du bliver tilfreds med dine altankasser.