/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
begrænsning/prioitering af internetforbi~
Fra : hojriiskim
Vist : 675 gange
100 point
Dato : 22-11-05 17:46

Hej..

Kan man få et program der kan begrænse de enkelte programmers forbrug af internetforbindelsen, i bestemte tidsrum osv?

Kan man få et program der kan prioitere de enkelte computeres adgang til internetforbindelsen, sådan at når en computer bruger internettet, og en anden som er højere prioitet vil bruge nettet, så begrænses den del af forbindelsen den første computer kan bruge, så længe den anden computer bruger internettet?
(Er min beskrivelse forståelig?)

Det skal helst være gratis programmer som ikke kræver ret meget computerkrav.

Håber nogen kan hjælpe..

Kim

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-05 17:58

Jeg forstår godt hvad du skriver, men når man er på nettet, for man jo tildelt IP-adresser, med samme priotet, så det

tror jeg ikke du kan lave om på. Jeg følger lige med og ser om andre her et forslag

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 22-11-05 18:13

okay, har bare hørt om en der har et program i stil med noget af det jeg skriver..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-11-05 18:32

Nordsted1, man skal ikke tro, man skal vide (før man svarer).
Det har ikke noget med Ip tildelingen, at gøre da man jo selv kan styre den i en router og til avancerede routere fås applikationer der kan styre båndbredden.

Emnet har været behandlet tidligere og det er ikke bare lige, men kan lade sig gøre. Vent og se om der ikke dukker en op der vil svare seriøst.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-11-05 18:34

..glemte lige, at fortælle at jeg ikke ved af at der findes gratisprogrammer til formålet og derfor skrev jeg ovenstående.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-11-05 18:37

Du kan se lidt diskussion om emnet her. http://www.kandu.dk/dk/spg/6596

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 22-11-05 18:38

BjarneD:

Okay, kender du et program der ikke er gratis, vil jeg da gerne hører det også, da jeg jo i sidste ende måske må ud og købe mig et..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-11-05 18:42

Læs lige linket.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 22-11-05 18:48

linket kom samtidig med jeg skrev mit indlæg, så er igang med at læse det nu..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-11-05 19:17

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 22-11-05 19:19

Man må jo have en trang til at gå ind i spørgsmål man ikke kan besvare! Ligesom mig Godt at se dig igen Bjarne! Og prøv netlimiter. Der er ingenting der er gratis http://www.netlimiter.com/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-11-05 19:31

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 25-11-05 10:32

Tak for svaret tedd.