/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
billige overnatninger i Berlin til unge
Fra : Nanabanana
Vist : 846 gange
101 point
Dato : 22-11-05 10:23

Hej, jeg og min veninde tager med graahundsbussen (de koster nemlig kun 200 kr hver vej) til Berlin i vinterferien i 4 dage. Vi vil gerne have det så billigt som muligt. Er der nogen, der ved, hvor man kan finde billige hoteller eller andre overnatningsmuligheder til unge? 3 nætter i vinterferien...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-05 10:36

Her er de tit meget billige

http://www.dtf-travel.com/dtf/doc/default.asp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-05 10:38
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-11-05 11:43

Hvis det evt. skal være rigtigt billigt - skal I måske søge på "hostels":

http://reservations.bookhostels.com

Men hvor i byen forventer i at bo - Kurfürstendamm eller i det gamle Øst-berlin.

Denne side viser nogle muligheder for d. 6. december:

http://www.hostelworld.com/findabed.php?PHPSESSID=6ht5o11b5kha1981fwqhu5kml8f2sn92

Med priser fra 10-11 euro pr. dag.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 23-11-05 19:07

Ok, tak.. Har været inde på alle siderne, og jeg synes, at det er svært at finde noget billigt. Der hvor det koster 10 euro pr. dag, skal man være et bestemt antal personer. Tror man skal være 8. Vi er 2. Derfor bliver det dyrere... Er der ingen, som har overnattet billigt et eller andet sted i Berlin? :) Men tak for hjælpen ellers!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-05 19:28

Jeg har prøvet at søge i februar, det billigste hotel for fire dage incl. morgenmad er kr. 700,00 pr. person ??

http://www.dtf-travel.com/dtf/doc/default.asp

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 23-11-05 19:38

Tak. Undskyld besværet. :S Vi behøver ingen morgenmad. Kun 2 senge, toilet og bad på gangen og muligvis dyner. Det er det eneste. Vi vil helst ikke bo sammen med andre i en sovesal. Men vi vil gerne have nøgle til vores værelse. Det gør ikke så meget, hvor det ligger.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-11-05 20:50

Så vidt jeg kan se på Hostels i Berlin, er der en del af dem som har dobbelt værelser til omkring 19-20 Euro pr. dag incl. morgenmad.
Det gælder f.eks. John's Cozy Little Backpacker Hostel Berlin in Berlin - som ligger tæt ved Zoo og Banegård og Kurfurstendam.

Når vi er i Berlin benytter vi en hyggelig pension som koster 40-45 Euro pr. nat i dobbelt værelse og det er ret billigt i Berlin.

Hvilke priser havde I tænkt jer, at man kunne bo til i Berlin?

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 25-11-05 11:45

Ok... Jeg ved ikke rigtig, hvad vi havde forestillet os. Bare noget af det billigste med dårlig kvalitet. Det gjorde nogle af vores veninder i Amsterdam. De boede ekstremt billigt i en lejlighed, tror jeg. Men der var lidt klamt. Men vi skal jo kun sove der, så det gør ikke så meget, hvis det er meget ringe.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 28-01-06 12:22

http://www.ferienwohnung-zimmer-berlin.de/Unterkuenfte/unterkunft.php?unr=429

Her var et alternativ....Jeg ser lige lidt videre..

Sverola

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 101 point
Dato : 28-01-06 12:27

http://www.kraeuterlokal-bernau.de/

det her er da billigt

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 28-01-06 12:29

http://www.deutsche-pensionen.de/pension-berlin/

Prøv selv at se om i kan finde det rette her..

Mvh sverola og go' tur

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 28-01-06 13:30

Ja, det ser godt ud. Især denne: http://www.kraeuterlokal-bernau.de/ Så vidt jeg kan se, koster det ca. 150 kr pr. person pr. overnatning. Har jeg ret i det? Kan ikke tysk (fransk i skolen.) desværre..

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 28-01-06 14:20

17 euro pr nat pr person....Kun 1 nat +4 euro...morgenmad 3,5 euro

Privat - Zweibettzimmer

(Nichtraucherzimmer)

Alle Zimmer sind mit einem Fernseher und einem Kühlschrank ausgestattet. Selbstverständlich gehört auch eine Dusche und ein WC zur Grundausstattung.

Handtücher, Tischtücher und Bettwäsche sowie Endreinigung inklusive.

Frühstücksbüfett

Ruhige Lage

Liegewiese mit Gartenmöbeln und mobilen Grill nutzbar

Naschen im Garten erlaubt

Parken auf dem Grundstück

In der Stadt und in der näheren Umgebung viele Sehenswürdigkeiten (Ausflugstipps liegen aus)

25 km bis Berlin - Mitte

Alle værelser har tv og bruser..det er dobbelt værelser (ikke ryger)
håndklæder bordduge sengetøj + slut rengøring er inklusiv...(det er så billigt at jeg selv kunne tænke mig det )
Resten er ikke relevant når i rejser med bus og i feb måned..
Ring du bare derned de snakker sikkert engelsk

Mvh sverola

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 28-01-06 15:08

Hej nanabanana.

Jeg synes du skal kigge på dette link, når man ikke stiller de store krav og har nok i lidt, så er dette altså alle tiders - vi har selv brugt det, da vi blot skulle overnatte på vej til Frankrig.
ETAPkæden har hoteller over hele verden og er mest brugt af enkeltovernatninger for folk der bare lige skal sove. Men man kan selvfølgelig bruge det i flere dage, hvilket vi HAR bestemt os for, når vi næste gang får brug for det.

På værelserne forefindes (vi var to!):

Dobbeltseng
Sengetøj
Håndklæder
Et bord
to stole
Bad, toilet og håndvask
Et lille fjernsyn.
INTET andet - men der er pænt og rent!

Morgenmaden kan jeg ikke huske prisen på, men det var UHØRT billigt og bestod af en dejlig buffet.

Prøv det, vi var meget meget tilfredse (især med prisen )

http://www.etaphotel.com/etaphotel/index.html

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 28-01-06 15:15

Tak til jer Sverola og Dorthe. Det som du, Sverola, foreslår, er billigst, og ja, du har helt ret i, at det er ekstremt billigt!!! Min veninde har lige meldt fra. Hun har ikke lyst alligevel desværre. Men jeg finder en anden veninde og tager så afsted. Endnu engang tak for hjælpen. Jeg prøver at kontakte http://www.kraeuterlokal-bernau.de/ .
Venlig hilsen Nana

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 28-01-06 17:19

Ja jeg blev selv overrasket over at der var noget i den prisklasse så tæt på Berlin....
Er der problemer med det tyske så send mig en mail....Add finder du under min profil...

Mvh sverola

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 28-01-06 18:32

Ok, tusind tak.. Ellers kan jeg jo finde en ordbog. Med mindre du brænder for at oversætte lidt tysk... men vil kigge lidt videre på siden og så også finde en ny veninde at rejse med... Ellers gemmer jeg den gode internetside til en anden god gang.

Godkendelse af svar
Fra : Nanabanana

Dato : 10-03-06 23:05

Tak for svaret sverola.
Jeg glæder mig til at overnatte der med en veninde i fremtiden!!! Tusind tak for besværet!