/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
tun til axis
Fra : Ckjeldsen
Vist : 553 gange
140 point
Dato : 22-11-05 00:58

Hvad tun er bedst til yamaha axis hvis der er nogen der kører på axis her ville jeg gerne hører lidt

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 22-11-05 05:34

Alt fra Hebo

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-11-05 18:17

Din motor er 100% den samme som den som sidder på en Yamaha Jog.
Hvis du vil ha det sindsygeste tun til din Axis, så skal du bygge den om til vandkølet og sætte Hebo Manston på.
Det yder ca. 22 HK
Hvis du ikke vil det, så skal du alligevel skifte krumtap til noget som Polini.
Din standard krumtap kan ikke tåle andet end 50ccm

Se evt, selv forskellen på min hjemmeside.
www.frip.dk/qax

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-11-05 18:18

Glemte at sige at du nok bør vælge Polini Evolution hvis du stadig vil ha luftkøling.
Det yder ca. 17 HK

Kommentar
Fra : Ckjeldsen

Dato : 23-11-05 13:35

hvad mmed udstøning

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 23-11-05 19:18

Den billigste som er rigtig god, det er en Technigas Next.
Ellers så skal det være en Top Perfomance Nardo.
Har du rigeligt med penge, så skal det være Poline For Race, eller Hebo Manston 2
Husk rigtig mange omdrejninger til de store tun.

Kommentar
Fra : holmgaard67

Dato : 24-11-05 17:28

Hej...Til store cyllender skal du have Yasuni c16/c20/c21/c30/Hebo Manston 2, Polini Evo eller MHR potten....Mvh Holmgaard

Kommentar
Fra : Ckjeldsen

Dato : 24-11-05 22:50

hvor kan man købe yasuni henne??????

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 25-11-05 21:10

www.scooter-attack.com
Jeg mener at de har den.
De er bare ret dyre.

"Top Performances Nardo" sad på den Honda SFX som tog rekorden i topfart.
Så det er ihvert fald en god potte. Hebo Manston og Polini Race, de larmer en del mere.

Kommentar
Fra : holmgaard67

Dato : 26-11-05 11:26
Kommentar
Fra : Ckjeldsen

Dato : 27-11-05 17:02

hvor kan jeg købe skjold henne til axis henne

Kommentar
Fra : kazperbt

Dato : 06-12-05 11:44

hebo det er det beste tun

Kommentar
Fra : Fuckfisse

Dato : 08-12-05 17:55

hvis du ska ha noget vildt uden a gi d hvide ud a øjnene så køb simoini hyperracingkit... d koster 900 kr på scooter-shoppen.dk.. vi satte d på en rally og den trak som en sindsyg.. det er en kopi af athena evo kittet blot m større skylle kanaler.. husk en ny tap,.. køb hellere noget der holder til meget høje omdrejninger.. kittet yder bedst m 2.5-3 grams ruller.

mvh. Daniel FoG

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 140 point
Dato : 08-12-05 19:47

Du kan ikke sige at et kit yder bedst med bestemte ruller, for det kommer 100% an på om man har standard eller trykfjeder 27-32 kg på.
Samtig afhænger rullerne også af udstødningen for det er ikke så meget cylinderen som bestemmer rpm på en scooter. Det er mest udstødningen.

For 775,- kan du få en evocylinder hos www.west-import.dk
Husk at sætte 21mm karburator og knækpotte på.

Kommentar
Fra : Ckjeldsen

Dato : 15-12-05 23:32

jeg har 21mm amal karburator på og hebo titan 70mm på og så Athena Racing 47,6mm og Top Racing variator med 5 g ruller i men det kører squ ikke så godt hvorfor og har sat en 115 dyses i

Godkendelse af svar
Fra : Ckjeldsen

Dato : 16-01-06 04:15

Tak for svaret NoShyGuy.