/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Johannes van Sollingen von Magens i Vest~
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 628 gange
50 point
Dato : 21-11-05 23:45

Er der nogen der kan hjælpe mig med yderligere oplysninger om efterslægten til Felisine Rebecca Svendsen, født 7. februar 1796 i Fjellerup, Fjeldsted sogn, Vends herred, død 3. juni 1865 i DVI. Gift 15. juli 1817 i Fjeldsted kirke med Johannes van Sollingen von Magens, major og bygningsinspektør, født 25. juni 1794, døbt 25. juli 1794 på Sct. Thomas, DVI, død 19. december 1837 i Christianssted, DVI, begravet Sct. Croix. Søn af Johannes Magens og Else Margrethe Schmidt.
De har 9 børn.
Han var 6. april 1809 stykjunker, 14. august 1811 sekondløjtnant i artelleriet, 27. april 1817 fortsat til de vestindiske tropper, død som. major i det Vestindiske artelleri på Sct. Croix.
A   Jacobine Felicine Magens, født 17. november 1817 på Sct. Thomas, DVI, døbt 23. april 1818. Gift 20. juli 1837 med Ferdinand Dewhurst, doktor.
B   Peter van Sollingen Magens, født 4. august 1819 på Sct. Thomas, DVI.
C   Anna Elizabeth Magens, født 27. april 1821 på Sct. Thomas, DVI.
D   Josephine Frederikke Magens, døbt 28. juli 1824 på Sct. Croix, DVI.
E   Josephine Frederikke Magens, født 17. marts 1825 på Sct. Croix, DVI, død 19. juni 1826 DVI. Sikkert født i Christianssted.
F   Malthe v. Sollingen Magens, døbt 5. februar 1828 på Sct. Croix, DVI. Sikkert født i Christianssted.
G   Adelheid Sophie Magens, døbt 20 eller 21. november 1830 på DVI, død 18. december 1835 på DVI. Sikkert født i Christianssted.
H   Johannes Grevenkop v. Solingen Magens, født 4. april 1832 på DVI, død 4. april 1832 på DVI. Sikkert født i Christianssted.
I   Waldemar v. Sollingen Magens, døbt 11. december 1836 på DVI. Sikkert født i Christianssted.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-11-05 23:56

Er det dine ??
Search result
St. Croix censuses
To search form
7 records found.
Name: Thomas Magens Sex: M
Title: Age: 7
Property: Nr. 48 Quarter: Frederiksted Hospital Street
Street: Hospital Street Owner: William Dausen
Year: 1855 Entry no: R0364

--------------------------------------------------------------------------------
Name: J. T. Magens Sex: M
Title: Age: 28
Property: Nr. 39 Quarter: Sct. Thomas, Charlotte Amalie, Dronningens kvarter
Street: Vestergade Owner: Joseph Sills enke
Year: 1880 Entry no: R0423

--------------------------------------------------------------------------------
Name: Wm. U. Magens Sex: M
Title: Clerk Age: 52
Property: Nr. 5 A. Quarter: Sct. Thomas, Charlotte Amalie, Dronningens kvarter
Street: Nordsidevej Owner: Mary Ure & Agnes McDonald born Ure
Year: 1880 Entry no: R0423

--------------------------------------------------------------------------------
Name: Esther E. Magens Sex: F
Title: His Wife Age: 53
Property: Nr. 5 A. Quarter: Sct. Thomas, Charlotte Amalie, Dronningens kvarter
Street: Nordsidevej Owner: Mary Ure & Agnes McDonald born Ure
Year: 1880 Entry no: R0423

--------------------------------------------------------------------------------
Name: Anton Frederik Magens Sex: M
Title: Age: 59
Property: Nr. 37 Quarter: Sct. Thomas, Charlotte Amalie, Dronningens kvarter
Street: Dronningensgade Owner: Briscoe McDougal ??
Year: 1880 Entry no: R0423

--------------------------------------------------------------------------------
Name: Amalia Christine Magens Sex: F
Title: Age: 54
Property: Nr. 37 Quarter: Sct. Thomas, Charlotte Amalie, Dronningens kvarter
Street: Dronningensgade Owner: Briscoe McDougal ??
Year: 1880 Entry no: R0423

--------------------------------------------------------------------------------
Name: Mrs. Magens Sex: F
Title: Pensioner of Poor Fund Age: 77
Property: Nr. 11 Quarter: Sct. Thomas, Charlotte Amalie, Dronningens kvarter
Street: Commandantgade Owner: Misses Maduro
Year: 1880 Entry no: R0423

--------------------------------------------------------------------------------

To search form

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-11-05 17:01
Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-11-05 17:03

http://www.dkconsulateusvi.com/HDC/stCroix/graveindex.html
JOHANNES v. SOLLINGEN MAGENS, Grave #22 "HERUNDER hviler det forkrænkelige af Major JOHANNES v. SOLLINGEN MAGENS, R. af (D?) födt den 24de Juni 1794 (skjult i muren) död den 19de December 1837. ------ Til en dyrebar, men smertelig Erindring om, hvad han var for hende i Livet, og hvad hun tabte i ham i Döden Lægger den dybt sörgende Enke, forinden hun forlader et Land, hvor den ædleste Mands Hjerte, saalænge det slog, lyksaliggjorde hendes Dage, denne Mindesten paa hans Grav. ------ Herren gav, Herren tog, Herrens Navn være lovet. H(j ob) 1. 21.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-11-05 17:12

Prøv at søge på DDA. andre kilde der finder du folketællinger for St.croix
http://ddd.sa.dk/d4/vi/forside.htm

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 22-11-05 18:04

Takker for oplysningerne Senta.
Desværre er der ikke nogen af de 7 personer der er mine, FT kendte jeg og mener ikke der er nogle jeg kan bruge, gravstedet kendte jeg da konsule på DVI er fra min barndomsby. Til sidst er der siden med speciale - her nævner han at der er 7 børn, 15 børnebørn og 1 oldebarn der har noget med min slægt at gøre.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-11-05 18:09

ok held og lykke

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-11-05 19:54
Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-11-05 20:02
Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 22-11-05 22:00

Kender begge sider - desværre heller ikke noget nyt her.