/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Grethe Ingemann
Fra : frueyde
Vist : 1394 gange
100 point
Dato : 21-11-05 19:39

Jeg søger desperet efter en sang med Grethe Ingemann hvor hun synger "en rose så jeg skyde", min mor har den på kassettebånd men kan ikke afspille den mere da hun ikke har en afspiller, sangen betyder rigtig meget for hende også ville det jo være dejligt hvis den kunne ligge under juletræet. nogen der kan hjælpe med om den findes på cd og i givet fald et navn på cdèn. Det skal være med hende, ved godt der er mange der har indspillet den også.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 21-11-05 20:02

Jeg tvivler på at du kan finde den på en CD.

Den er indspillet i Roskilde Domkirke i 1973. Det har været en jule LP med flere julesange/salmer

Udgivet på Metronome MLP 15502.

http://216.239.59.104/search?q=cache:exMcZU4n_BMJ:www.swinging-flensburg.de/09.pdf+en+rose+s%C3%A5+jeg+skyde%2Bgrethe+ingmann&hl=da

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-05 20:02

Side 36/37

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-11-05 20:03

Den findes også på grammofonplade med Grethe Ingmann i Roskilde Domkirke.... Jeg har fundet den på www.bibliotek.dk
Måske du kan hitte ud af noget med det?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-11-05 20:03

Den findes på Biblioteket hvor du kan låne den. Denne er udgivet både som LP og MC men desværre ikke CD.

GRAMMOFONPLADE

Det kimer nu til julefest i Roskilde Domkirke
Grethe Ingmann, sang, Helvig Larsen, orgel, Det Danske Drengekor, dirigent: Jørgen Bremholm, Roskilde Domkor, dirigent: Helvig Larsen, Anton Kontra, violin
1 grammofonplade, Stereo + 1 tekstbilag
Forlag: Metronome
Opstilling i folkebiblioteker: Julemusik
Metronome MLP 15502
Indhold:
Det kimer nu til julefest ; Glade jul ; Et barn er født i Bethlehem ; Julen har bragt velsignet bud ; Den yndigste rose er funden ; Julen har englelyd ; Kimer, I klokker ; Her kommer, Jesus dine små ; Velkommen igen Guds engle små ; En rose så jeg skyde ; Dejlig er den himmel blå ; Dejlig er jorden

Den er formentlig gfor længst udsolgt men du kan jo prøve i en musikforretning, pladenummeret er der da

KASSETTELYDBÅND

Det kimer nu til julefest i Roskilde Domkirke
Grethe Ingmann, sang, Helvig Larsen, orgel, Det Danske Drengekor, dirigent: Jørgen Bremholm, Roskilde Domkor, dirigent: Helvig Larsen, Anton Kontra, violin
1 kassettebånd, Stereo
Forlag: Metronome
Opstilling i folkebiblioteker: Julemusik
Metronome KSB 15502
Indhold:
Det kimer nu til julefest ; Glade jul ; Et barn er født i Bethlehem ; Julen har bragt velsignet bud ; Den yndigste rose er funden ; Julen har englelyd ; Kimer, I klokker ; Her kommer, Jesus dine små ; Velkommen igen Guds engle små ; En rose så jeg skyde ; Dejlig er den himmel blå ; Dejlig er jorden

Og det var så MC'en. Hilsen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-11-05 20:03

Ups... glemte at opdatere.... Ans havde været der

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-11-05 21:00

Hej Frueyde.

Mon ikke din mor har flere kassettebånd liggende som hun ikke kan nyde på grund af den manglende afspiller?
Hvad med at lade en kassettebåndoptager/afspiller ligge under juletræet?

Venlig hilsen Dorthe.

Godkendelse af svar
Fra : frueyde

Dato : 25-11-05 18:32

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-11-05 20:22

Tak :) men det hjalp jo ikke med at finde den på en cd

Kommentar
Fra : sorberole

Dato : 01-10-11 21:24

Ja, det er jo længe siden; men jeg er ved at sælge nogle af mine gamle plader og opdager at du eftersøgte een af dem.
Jeg er netop ved at finde ud af prisen på Grethe Ingmanns "Det kimer nu til julefest, i Roskilde Domkirke" Metronome MLP 15502.
Måske har du fået hvad du søgte; hvis ikke, kan du kontakte mig på sbo@pedal.dk.

Venlig hilsen
Søren Olesen