/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Smil til verden....
Fra : Satellit
Vist : 633 gange
10 point
Dato : 21-11-05 17:16

Er der ikke nogen, der har nogle søde små historier fra det virkelige liv, som kunne trække i smilebåndene? Det er jo sundt for det hele!
Jeg kan da selv lægge ud med en dejlig historie om én af mine nevøer, dengang han var ca. 5-6 år gammel.
Han havde fået skældud af sin mor, fordi han havde været uartig, og han havde bedt ham om at sige undskyld. Det fik han så sagt tilsidst.
Min mor skulle passe ham samme dag, og på vej hjem til mine forældre i bussen sidder mormor og lille Tim og snakker om lidt af hvert.
Mormor siger (for ligesom at tage brodden af det lidt svære optrin, der havde udspillet sig tidligere): "Det var vel nok flot af dig, at du kunne sige undskyld i dag. Det kan godt være meget svært at sige; faktisk så svært, at mange voksne ikke kan finde ud af at sige undskyld."
Tim tænker sig grundigt om og siger så med meget munter stemme:"Jeg kan da også godt sige "ambulance"!

Ak ja. Det var dog alligevel et betydeligt sværere ord i hans univers!

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 21-11-05 17:21

Og jeg kan endnu én:
Dengang min storebror Thomas var en lille dreng, sad han tit på skødet af mor og fik en hyggelig kælestund. I netop sådan et hengivent øjeblik sad han en dag og så kærligt og forelsket på sin mor.
"Hvor har du dog nogle små øjne", sagde han kærligt til mor.
"Nåhh...synes du det?" Siger mor, og Thomas aner en lille skuffelse i hendes stemme. Min mor har nemlig altid fået at vide, at hun har smukke store øjne.
Så for at kompensere for skuffelsen, siger Thomas glad:
"Men du har STORE ører!"

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-11-05 17:22

min mor havde lige fået sin første støvsuger, og min lillesøster, der på det tidspunkt var 3-4 år, skulle hjælpe med at støvsuge. min mor var uopmærksom et øjeblik, og så udbrød min søster pludselig; se mor, den kan også spise vand. hun havde sat slangen ned i toilettet. så fik min mor en til ny støvsuger

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 21-11-05 17:23

Jo, det var da en god ide.

Talte en formiddag i telefon med en veninde, knægten på 2 var på værelset, godt igang med en togbane.

Men så var der for stille, og da jeg lige kiggede efter ham, så sad knægten foran tørretumbleren og ventede på at et kilo kød- og melboller blev varme........dem havde han lige snuppet fra fryseren.

Behøver jeg sige at det er ret besværligt at gøre sådan en tumbler ren?

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 21-11-05 17:29

Fantastisk!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-11-05 17:45

En god veninde til mig har en terrorist på 6 år. De diskuterede en dag om oprydning af hans værelse, men han var ikke meget for hendes forslag. Da han blev klar over at det åbenabrt var hendes alvor, sagde han med et dybt opgivende suk.... okay så, men hvor er du altså barnlig

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 21-11-05 17:57

Der er mange "smil" i hverdagen, hvis man giver sig tid til dem. Jeg forsøger efter bedste evne at leve efter devisen "Gør imod andre, hvad du ønsker at de skal gøre imod dig". Det er ikke altid det lykkes, -nogle gange er der underskud på og de andre er nogle fæhoveder...!
Kan I huske de dersen reklamer, som signalerer overskud! De var så gode! "Lidt mere overskud i hverdagen", tror jeg slogan'et var, og så så man én, der samler en cykel op, eller rydder et cafébord af for en anden. Det er de små poistive ting i hverdagen, der skaber et helt anderledes helhedsbillede. Hver en lille sten, man smider i søen, breder sig med ringe i vandet, - på godt og på ondt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-05 18:47

[hør] Så stod jeg i Parma-Parken og Frk. O havde drukket lidt rigeligt. Hun så lidt giftig ud og da jeg spurgte hvordan hun havde det? ..forlod hun resolut selskabet for et øjeblik, for at ørle en 8-10 bajere op i hækken nærved
Utroligt hva' der ka' være i sådan en bette grønlænder !!!

Hun vendte om på halvvejen tilbage ...og tog en tur mere i hækken ...en 3-4- liter vil jeg tro?

Vel tilbage, medens vi iagtog hende med undrende blikke; kungjorde hun :

Tjaeh... det var sgu rart, så slipper jeg for at tisse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 21-11-05 18:56

Hej

Har da også lige en lille historie om min ældste søn. Da han var omkring 4 år lå en en morgen imellem os i dobbeltsengen og rømmede/hostede. Spurgte ham så om det var noget der irreterede i hans hals. Ja mor. Der er sådan en tør plet i min hals - og jeg kan jo ikke få hånden derned og klø!!

En anden dag sad Nicolai og tegnede - vi snakkede så lidt om hvordan det kunne være at han malede kronerne på træerne lyserøde!! Fik så svaret at det jo var fordi det var en lyserød farveblyant han havde valgt!!

Ja, indimellem er de kære børn bare meget mere logiske end vi gamle..

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 21-11-05 19:00

Hold da op Molo .... det var da ellers en historie fra det virkelige liv!

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 21-11-05 19:04

Da jeg var yngre...nej: meget ung....teenager faktisk, da tissede jeg meget ofte i bukserne af grin. Jeg tror det er sådan en pige-ting dét med at tisse i bukserne....ja, nu blev jeg lige lidt inspireret af din tisse-historie, Molo.

Jeg har tisset i bukserne af grin i Kings College i Cambridge. Jeg var nødt til at forlade kirken som den allersidste, da det røde plydssæde, jeg sad på, var gennemvædet....

Sidst jeg tissede i bukserne var nu blot for nogle få år siden, hvor jeg spiste sjove svampe med nogle veninder......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-05 19:04

Satellit -> Jow jow... men jeg ku' nu ik' la' vær' at trække på smilebåndet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 21-11-05 19:05

Og nej, jeg har ikke slap blære

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-11-05 19:10

Min søn var heller ikke ret gammel, da han en dag begyndte at plage om at at få en mus, bare sådan en lille sød en,

jeg svarede nej, vi har en hund, det er husdyr nok osv. jeg spørger ham om hvorfor han lige pludselig godt kunne tænke

sig en mus.....joooo ser du jeg har lavet en musefælde, og kunne godt tænke mig at se om den virkede

Der var også engang hvor han begyndte at græde, da han skulle have taget en blodprøve, da jeg spørger ham om

hvorfor, svarer han, at nu havde han lige fået en muskel i overarmen, og nu kunne han risikerer at den røg ud af hullet

i armen

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 21-11-05 19:18

Nordsted1

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 10 point
Dato : 21-11-05 19:20

Ok, en sand historie fra én veninde som er folkeskolelærer..

Viktor i 3. klasse havde været fraværende en dag. Næste morgen afleverede han pligtopfyldende den obligatoriske seddel hjemmefra..

Noget var dog galt (jeg har selv set sedlen) *GG*

Ordlyden var som følgende:

Viktor var ikke i skole igår, fordi han var så syg, at han næsten døde.
Men han døde ikke.

Hilsen Viktors mor.

Det blev aldrig helt klart om det var Viktor selv, der havde skrevet sedlen. Men Viktors mor var det i hvert fald IKKE..

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 21-11-05 19:41

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-05 20:19

Da molokyle var en lille dreng på 4 år blev han spurgt : Hva' ska' du så være når du bli'r stor Henrik?

molokyle : Ja, i hvert fald ik' li' så stor som morfar

[hør] Den undrende familie : Hvo'for ik' ?

molokyle : Næeh... han er jo vokset helt op gennem håret !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : supersine669

Dato : 21-11-05 20:31

En lille dreng i børnehaven altid tegnede sorte og grå tegninger - enkelte var der også mørkebrun.

Det begyndrede jo pædagogerne. Og bad børnepsykologen om at snakke med drengen.

Psykologen startede med at spørge, hvorfor han altid tegner så mørke farver på tegninger i børnehaven?

Og han svarede: "Det er fordi jeg er så længe om at få snørebånd op, når vi kommer ind og skal tegne. Så har alle de andre børn taget alle de gode farver, og der er kun sort og gråt tilbage"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-11-05 20:42

Jaja! Lev bare livet efter jeres poder!

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 21-11-05 20:50

Ja, eller de andres, tedd! Jeg har ikke nogen børn, så jeg må "låne"

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-11-05 20:52

Citat
Jaja! Lev bare livet efter jeres poder!

Og det var så dit "smil til verden" ..eller var det et misundeligt opstød?!

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 21-11-05 20:55

Måske var det bare et godt råd, - børn siger så mange kloge og sjove ting, som vi andre kan lære meget af!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-11-05 20:57

Ja men så lad os da bare være positive - og tro på, at det var et godt råd! *G*

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-11-05 23:48

Da min lillebror var en lille purk på en 5-6 år, var han lige lovlig stille inde på værelset (det plajer at være et faresignal). For at være på den sikre side, råbte min mor: " Det må du ikke, John".

John kom frem i døråbningen med store forundrede øjne og sagde: " Jam, jeg gør slet ikke noget".

Jeg var en lille snuske på vel et års tid. Lagt i seng. Mormor, morfar og de gamle sad inde i stuen.

De snakkede om, at jeg nok sov lige så stille - de gik ind for at kikke...

Dér stod ungen med at stort grin - ALT var smidt ud af sengen - tøj og sengetøj - kun madrassen tilbage.

Dét kunne jeg altså ikke finde på i dag

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-11-05 23:54

Den lille purk, John, har lavet alverdens ulykker han var en rigtig lille charmetrold!

En dag fik han besked på at rydde op på vores værelse (vi havde alle tre værelse sammen dengang).

Der gik lidt tid, så skulle vi lige kikke til "lømmelen". STolt viste han værelset frem.

Min far havde lavet et stort flot skab med masser af hylder og to låger (med lås til os piger).

AL legetøj mv. var VÆK! Kvik knægt, ham John - han havde smidt det hele ud af vinduet!

Heldigvis boede vi i stueetagen. Morfar (de var der sq altid, når der skete noget ) gik ud og smed det hele ind igen og vi tog imod.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-05 08:04

Jeg var et meget pligtopfyldende barn og en betænksom storebror. Hver morgen fik min lillebror Jesper en c-vitaminpille. En tidlig søndag vågner min mor ved 'mystiske' lyde i stuen. På gulvet sad jeg og lillebror. Tårene trillede ned over kinderne der var udspilet som balloner, medens jeg tålmodigt proppede pille efter pille i munden på ham og med overbevisning i stemmen sagde: Jepper ha' taminer nu! Jepper ha' taminer nu!

Ja, men skal passe godt på sine små søskende

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-05 08:17

Da lillebror blev døbt var jeg kun 2½ år, men udmærket klar over den fare der lurede
Da præsten var ved at sige: Jeg døber dig i Faderen, Sønnen og Helligån.... nåede han ikke længere før jeg med høj klar stemme afbrød ham med ordene : Henrik ik' ha' vaske hår. Henrik IK ha' vaske hår!!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-11-05 11:19

Du var garanteret en rigtig sød lille buksetrold, molo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-05 12:43

mistermoster -> http://home20.inet.tele.dk/friheden/mig.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : calista

Dato : 22-11-05 12:56

Selv den gang var du en lille cute ting, Molo

Kommentar
Fra : perulla05

Dato : 22-11-05 20:05

Hej molokyle
Jeg er vild med dit ur - men du har jo copyright - hvad gør jeg?

Miss O.-historien var skæg!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-05 20:24

Børn er sg da ikke sjove! De har bare glemt at blive voksne Det der er sjovt ved børn er jo at vi voksne synes det! Vi har jo glemt hvordan det var da vi var børn! Pinligt! Min far havde mig i hånden mens vi gik over Amaliengborg Slotsplads! Jeg spurgte "Er det her de slås?" Min far sendte den ind til Politiken! Ak ja jeg var stemplet for evigt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-05 20:29

Amalienborg slåsplads for de voksne der fatter Nada!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-05 20:32

perulla05 -> Hent det hér : http://www.kandu.dk/dk/spg/29751#285276

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-05 20:35

Kommer snart og besøger dig Molo!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-05 20:36

tedd -> Du ska' være velkommen

..køb nu rigeligt !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-05 20:38

Ok

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-05 20:39

Jeg skal drikke dig under bordet *L*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-05 20:41

PRAL !!!

</FF>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-05 20:42

..og </AMAGERKANDE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-05 20:43

Har gjord det tit med københavnere! Mit hemmelige våben er sure sokker!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-05 20:44

amar og hiphop du har ikke en chance *L*

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-05 20:50

Har lige hjulpet en Somalier med hans computer! Jeg siger dig dig de pop- ups med Insh Allah er sgu svære at og fjerne!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-05 20:52

Selv Arlet ville være på Herrens mark

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-05 20:56

Han havde koranen på 2 cd'er Spurgte mig om jeg ikke kunne brænde den på een dvd,så han havde det hele på een skive! Well!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-05 20:58

sød histrori fra det virkelige liv!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-05 21:05

Koranen på een skive! Hvor meget fylder Biblen? Fik mig virklig til at tænke!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-05 21:05

Du ku' da bare ha' stukket ham dette link : http://www.islamstudie.dk/koranen_dansk.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-05 21:07

Damn! Det var det missing link!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-11-05 21:09

De sataniske vers *L*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-11-05 21:12

...eller : http://www.biblen.dk/index.asp

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 16-12-05 14:12

Tak for svaret creamygirl.