/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Coaching
Fra : susanne60
Vist : 2010 gange
40 point
Dato : 21-11-05 11:21

Jeg har hørt om en coach Sofie Manning. Er der nogen der har erfaringer med at bruge en personlig coach i forbindelse med vægttab? De fleste af os ved jo godt hvad vi skal spise - så det må være psyken man skal have fat i og måske er en coach så en mulighed? Jeg er meget interesseret i at høre om jeres erfaringer.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 21-11-05 11:36

Jeg er selv blevet coachet og kom til at elske det så meget at jeg selv tog en lille uddannelse, der hedder sundshedscoach.

En coach stiller spørgsmål til dig, som får dig til opdage sider af dig selv, du ikke var bevidst om. Det gør du begynder at tænke anderledes og dermed ændrer dine handlemåder.

Jeg havde gode erfaringer med det.... jeg begyndte at fravælge usundt mad, tabte mig og ikke mindst begyndte at nyde at motionere.

Kan kun anbefale det.

Kommentar
Fra : AnnNielsen

Dato : 21-11-05 11:53

Hejsa.

Det lyder da godt - men hvad er prisen på sådan en coach?

Mvh.

Ann

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 21-11-05 12:35

Nu skal jeg sige dig en ting:

At slanke sig begynder hjemme i sofaen.

Det begynder ikke med en diæt eller med et skub i røven fra en coach.
Det begynder heller ikke nede i fitness centeret.

Det begynder hjemme i din sofa.
Helt bogstavligt.

Du sætter dig ned i din sofa i en times tid.
Her diskuterer du så med dig selv om du virkelig gerne vil tabe dig eller om du hellere vil være optaget af teknikker og gode råd fra alle mulige andre samt fra bøger og opskrifter.
Som du selv siger kender du selv metoden til at slanke dig...

VIL DU ELLER VIL DU IKKE TABE DIG?

TAG EN BESLUTNING. NU..

ER DET SVÆRT AT KOMME IGANG ?

HVIS DET ER SVÆRT AT KOMME IGANG ER DET FORDI DU IKKE GIDER TABE DIG.

INTET KOMMER AT SIG SELV. KAN DU SÅ KOMME IGANG OG DET NU.

Alt andet er pjat og det ved man godt.

Vil du vende din krop ryggen?
Vil du ikke hellere være dejlig slank/sund og attraktiv for det modsatte køn og din mand/kone?

Hvad venter du på?

Kommentar
Fra : AnnNielsen

Dato : 21-11-05 12:42

Øhmm.. jeg venter ikke.. jeg er skam igang - jeg var bare nysgerrig mht. coaching, da jeg har set og hørt om det :)

Men hvis man har behov for hjælpen til at komme igang - måske pga. manglende selvtillid, så er coaching måske en rigtig god idé :)

Ann

Kommentar
Fra : susanne60

Dato : 21-11-05 12:50

Til Sygate - det må være dejligt at være så skråsikker! Jeg ved ikke om du vil anbefale samme metode til f.eks misbrugere. Selvfølgelig vil jeg gerne tabe mig - det fylder mine tanker hver dag! Men der er situationer som jeg åbenbart har svært ved at tackle og så reagerer jeg ved at spise. Det sidste jeg har brug for er bedrevidende individer som dig der føler du har ret til at dømme andre! Jeg synes du skal være glad for at du tilsyneladende har det fint med dig selv og din krop også kan du jo være ligeglad med hvordan andre har det. Din kommentar var i hvert fald ikke opmuntrende læsning!

Kommentar
Fra : AnnNielsen

Dato : 21-11-05 12:58

Hej susanne60

Jeg har desværre ikke nogen erfaringer med coaching, men jeg syntes at det lyder som en god idé. Jeg er igang med at lære at spise sundere og mere fornuftigt via slankedoktoren.dk som jo også koster lidt penge, men man får en diætist og motionsvejleder til at hjælpe en, hvis det er det man vil! Og sammenholdet på holdene og dem alle sammen derinde er GULD værd... vi har alle prøvet næsten det hele og der er masser af opbakning :)

Mvh.

Ann

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 21-11-05 13:02

susanne60:

Sorry det var min mening at være opmuntrende...
Har selv det same problem som dig.
Jeg har bare kopieret teksten fra et andet debat forum hvor jeg stillede næsten samme spørgsmål som du gør her.
Der var over 100 svar på det. Det der virkede bedst på mig var lign. ovenstående.

jeg undskylder hvis det virkede nedladende.

Der er en god side her jeg kan anbefale:

http://users.cybercity.dk/~bbt1485/

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 21-11-05 14:03

Hej Sygate,

Nu skal jeg sige dig en ting, spørgsmålet var: har du erfaring med en coach?

........ det har du ikke, du kan jo selv.... hvilket er fint, lad dog os andre om at udveksle erfaringer, vi behøver ikke vide, hvor god du er, det bliver vi desværre ikke bedre af.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-11-05 14:39

Uhh... Jeg skulle da også lige til at sige til dig, Sygate, at du vidst aldrig havde prøvet at være overvægtig

Tager mig dog i det og konkluderer, at vi er overvægtige/overspiser af forskellige årsager. De, der overspiser på grund af madglæde og "The joy of living", de kan sætte sig i sofaen og tage sig sammen efter en vurdering af fordele og ulemper.
De, der bedøver sig med mad, de, som er psykisk sultne, de, som har et stort hul i sjælen, der kortvarigt kan fyldes op med mad - for derefter slå sig selv i hovedet med det - de kan ikke gøre det sådan.
Der skal SÅ meget støtte til, og der skal enorme mængder mod til at se dæmonerne i øjnene, så bedøvelserne/fixet ikke længere er nødvendigt.
En Coach tror jeg på, kan være til nytte i motivationen og fastholdelsen af denne. Men arbejdet skal gøre selv... Og det er hårdt!

Jeg har ikke selv erfaringer med coaching - så mit indlæg er vel egentlig heller ikke på sin plads.... Synes alligevel, at jeg gerne ville være med

Vaxen

Kommentar
Fra : lowope

Dato : 21-11-05 15:29

Jeg har heller ikke selv erfaring med en coach, men jeg læser til professions bachelor i ernæring og sundhed på Suhr's Seminarium, hvor man til foråret starter et nyt kursus i "Vægttab, coaching og livsstilsforandringer". Kurset er for studerende på seminariet og andre med den rette sundhedsfaglige baggrund, men netop nu søger man frivillige overvægtige, som kan få gratis coaching om vægttab. Man skal blot stille sig til rådighed for 4 studerende, som, under supervision, vil foretage coachingen. Dette kunne måske være en god måde at stifte bekendtskab med metoden helt gratis.

Se Suhr's Seminariums hjemmeside www.suhrs.dk for mere information. Se under nyheder - 20.11.05 - Gratis coaching om vægttab.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 21-11-05 16:43

Det var en god idé lowope...

Jeg har også lidt om coaching i vægttab hér.. www.wingen.dk nederste link i menuen.
Hér koster det dog lidt (475,- inkl. moms) men coachen har egen erfaring indenfor succes med vægttab osv. Jeg kender hende privat, så jeg ved hun er god!
Jeg synes dog at den gratis løsning lowope skrev om også lyder som en god idé... eftersom det er gratis er der jo intet at "tabe" jeg kender selv til dit problem, men har holdt mit vægt tab i snart et år og så starter jeg anden etape... jeg vil nemlig være sikker på at jeg ikke render ind i jojo effekten...derfor er denne coach så god, det tager længere tid, men i længden giver det bedre resultat.

Held og lykke

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 21-11-05 18:30

Jeg er coach, og det virker

skriv en mail og je gvil give dig lidt guldkorn

ui(snabel-a)betterperformance.dk

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 22-11-05 00:45

surfsusan:

Haloooooooooooooooooo...

Kan du ikke læse???

Jeg skriver jo har akkurat samme problem som forfatteren af tråden...

LÆs lige mit undskyldnings indlæg igen.

Der er ikke noget værre end at blive svinet til når man har sagt undskyld.

"nu skal jeg sige dig en ting!"...... bvadr... tal ordenligt til folk. Eller læs indlæggende igennem inden du bitcher helt ud.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 09-01-06 14:32

Hejsa

Jeg har igennem 3 år coachet mange til vægttab, og der er en klar forskel på hvordan folk taber sig, og i allerhøjeste grad på hvordan de fastholder den nye vægt alt efter hvordan man griber det an.

Støttegrupper giver en rimelig hjælp, og så er det ligegyldigt hvilken form for støttegruppe, men personlig coach giver et væsentlig bedre resultat, både hvad totalvægttab og hastigheden hvormed det kommer angår.

En mellemting er i virkeligheden at gå sammen med Een anden person der har samme behov som dig, og så køre et tæt makkerløb igennem hele processen. Den hjælp i så har brug for kan i hente via gratis rådgivning som findes mange steder på nettet. Se f.eks. tabdiglet.dk og tilsvarende steder.

Det vigtige når du skal vurdere en coach er om vedkommende lover mirakelkure eler ej. En coach der lover mirakelkure letter kun en ting hos dig, og det er pengepungen.

mvh

Henning Borchert

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 09-01-06 14:45

Til Sygate,

"Nu skal jeg sige dig en ting" var en gentagelse af, hvad du selv havde skrevet først. Jo jeg kan godt læse,
men havde ikke læst dit undskyldningsindlæg før jeg sendte mig. Eller også var siden ikke blevet opdateret, da jeg skrev.

Spørgsmålet er om coaching, så skal vi holde os til det?

Kommentar
Fra : frk-Jeanne

Dato : 02-08-06 09:03

Til : surfsusan

Jeg har lige et spørgsmål.
Kunne man evt. skrive med dig og få noget coating?

Hilsen Frk-Jeanne

Kommentar
Fra : circelone

Dato : 02-08-06 09:47

Hejsa

Jeg troede næsten at denne tråd var glemt og borte. Jeg har selv prøvet at bruge Henning Borchert som coach efter hans indlæg i januar i denne tråd.

Jeg har tabt mig 27 kg siden, og mangler nu 23 kg for at nå mit mål på de 50 kg.

Det bedste af det hele er at jeg fik lagt en plan efter første møde, hvor der stod måned for måned hvordan mit vægttab ville blive under forudsætning af den medfølgende kost- og motionsplan. Denne forudsigelse har holdt stik. I forgårs skulle jeg have været nede på 96 kg, og vægten viste 95,4.

Vi har så haft en ugentlig session hvor jeg dels fik snakket om mine tvivl, fik gode ideer og hele tiden blev "holdt i kort snor". Jeg fik også at vide hvordan jeg kunne gå til fester og andre sociale aktiviterer, og der spise som alle andre uden det gik galt for mig.

Jeg vil ønske jer alle held og lykke med vægttabet. Jeg har selv forsøgt alle andre metoder før, men fik først ideen til en coach da susanne startede dette indlæg, så tak til dig.

Nå, jeg var lige ved at glemme en vigtig del - prisen. Jeg har betalt 125,- pr gang hos Henning, og det samme beløb plus kørselsomkostninger, hvis det skulle være hos mig.

Kærlig hilsen

Circelone

Kommentar
Fra : susanne60

Dato : 02-08-06 10:08

Hej Circelone,
TILLYKKE! Hvor er det fantastisk flot gået af dig!

Jeg ved godt at man ikke må reklamere eller noget på sitet, men jeg har forsøgt at "google" mig frem til Henning Borchert men kan ikke finde ham. Jeg vil være MEGET interesseret i selv at forsøge mig i den retning, så hvis du evt. kunne hjælpe mig med en mailadresse vil jeg være meget taknemmelig.

Fortsat held og lykke - way to go girl!

Sommerhilsner
Susanne

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 02-08-06 10:33

Tak til Circelone for de pæne ord, men fortjenesten er nu helt din egen. Jeg har blot været det værktøj du har brugt. Jeg er sikker på at du også når ned på de 73 kg og dermed din officielle status som normalvægtig.

Susanne du kan skrive til mig på henning@tabdiglet.dk

mvh

Henning

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 03-08-06 09:58

Hejsa

Jeg skal love for at Circelone fik sat gang i mange af jer. Jeg har for at kunne give jer flere flere informationer lige til morgen lavet hjemmesiden www.tabdiglet.dk med de nyeste informationer omkring coaching, samt et par andre oplysninger.

Kig på siden siden hvis i er interesseret og skriv evt. til mig.

mvh
Henning