/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Manglende genveje
Fra : o.v.n.
Vist : 838 gange
200 point
Dato : 20-11-05 23:47

Jeg har fået ryddet lidt for grundig op, der er ingen genveje til Internet Explorer (IE), Oulook Express (OE) og de indbyggede små spil, for lige at nævne dem jeg har opdaget. Både IE og OE er der et eller andet sted, når jeg fra menuen start klikker på Alle programmer og vælger Windows Update, så er det IE der starter og fra værktøjslinien kan jeg starte OE men altså ingen genveje overhovedet, og Alle programmer Spil er tom, hvordan får jeg dem tilbage, systemgendannelse virker ikke på min maskine og er af samme grund slået fra.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-11-05 23:53

Det er klart sys gendannelse ikke virker hvis den er slået fra Slå den til og lav en Diskfragmentering så sku den nok komme til at virke ang manglende genveje er der jo ikke andet for end at du så må ind og trække en genvej til skrivebordet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-05 23:56

IE og OE viser sig normalt når du bruger klassisk visning - ellers find hvad der er væk - gemt - og højreklik og send til skrivebord (genvej)

lyder nu mere som om du har fået fjernet noget du ikke skulle. Men kig - søg - jeg tror du finder det meste - kig også i stifinder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-05 00:02

Sunowich- jeg har muligvis ikke udtrykt mig klar nok, systemgendannelse har jeg prøvet et par gange for år siden systemet KAN ikke gendannes og derfor har jeg slået det fra, jeg skrev det fordi det sandsynligvis ville være det første forslag, hvad mener du med at trække over på skrivebordet? jeg kan ingen steder finde noget at trække!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-11-05 00:04

Hvis dit største problem er manglende genveje, HAR du ikke noget rigtigt problem. Som Sune siger, kan du jo bare oprette dem igen. Det gør du således:

Gå i Start - Vælg Alle programmer - Find det program du ønsker at lave en genvej til - Højreklik - Vælg Send til - Skrivebord (Genvej).

Voila så har du igen din genvej liggende på skrivebordet. Hilsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-05 00:06

hvis du højre eller vensteklikke på det du vil have genvej af kaldes det at trække - funktionen er ligesom at højreklikke og sende til skrivebord

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-05 00:07

smutter her - synes jeg har skrevet det

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-11-05 00:13

AT trække er også at finde hovedikonet og trykke på det med venstreknappen og trække det med over på skrivebordet slippe og voila der kommer et ikon med en lille pil i hjørnet
Mht til din gendannelse må vi jo få til at virke *ss*
Mvh Sune

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-11-05 00:18

Sune -> Når spørgeren tydeligt siger han IKKE ved hvad der menes med at TRÆKKE, må man jo give ham en anden mulighed, eller forklare det på en anden måde. Ikke sandt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-05 00:25

Det er lykkedes at få både IE og OE i menuen start, det var nok miritdk der ledte mig på vej, så jeg kan overleve uden genveje på skrivebordet, ang. Denne computer-Alle programmer så er der ingenting i mapperne Internet Explorer og Outlook Express der kan starte programmerne så der er ikke noget at trække eller højreklikke for oprette genvej, Hvor f------ er programmerne når de ikke er i de mapper, jeg har også prøvet Søg alle filer og mapper, men der var ingen! resultater, ang. de små spil så tror jeg at de kan findes i mappen Windows System32 har jeg ret?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-11-05 00:34

Internet Explorer har sit eget pkt. under Alle programmer. OE er et Office program, så der skal du ind under Microsoft Office. Gør nu som jeg har sagt/skrevet. Læs evt. min kommentar igen. der er noget du ikke har læst eller forstået.

Hvis du gør som jeg har beskrevet det, får du ALLE dine genveje på skrivebordet igen. M.v.h. Arne.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-05 00:38

arne - OE er outlook express .. (ikke office)

o.v.n. - det er lidt svært for mig at forstå dig helt - vel nok fordi du er træt og muggen

Hvad mener du helt præcis med at IE og OE ikke har noget der kan starte programmerne ??? Kan du åbne OE ??? Kan du komme på nettet med IE ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-05 00:49

Ja jeg er træt og muggen men det skal da ikke gå ud over jer det er ALLE genveje der var smuttet og mirit du har fuldstændig ret, jeg har rodet med noget som jeg skulle have holdt mig fra, men jeg håber at i kan hjælpe mig på vej igen, det er ikke kun på skrivebordet at genvejene mangler, det er også menuen start alle programmer, men allerførst hjælp mig lige med de små spil, vil en af jer højreklikke på f. eks. hjertefri og egenskaber og der finde placering så jeg ved i hvilken mappe de ligger, så kan oprette genvej (og falde lidt ned igen)

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 21-11-05 00:57

Prøv og gå ind i Søg ,alle filer og mapper ,og skriv så Hjerterfri

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-11-05 00:59

o.v.n. Som allerede sagt, kan du finde dem alle via Start - Alle programmer - Om du så vil lave en genvej til skrivebordet eller vælge Tilføj til Menuen Start, er helt op til dig selv, men du HAR disse muligheder. Hilsen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-11-05 01:02

Vonna -> Nu er det jo slet ikke sikkert at programmet HEDDER Hjerterfri.??? Det KAN sagtens hedde noget helt andet, og SÅ kan man ikke finde det på den måde. HVIS det er installeret på PC'en og tidligere har kunnet findes via en eller anden genvej, så KAN det findes via Start - Alle programmer - o.s.v.

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 21-11-05 01:07

Det er jo de små spil hun gerne vil finde

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-05 01:11

%SystemRoot%\System32\mshearts.exe er hjerterfri

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-05 01:14

Arne de er ikke i Menuen Start Alle programmer, læs lige det oprindelige spørgsmål om hvordan jeg starter først Internet Explorer og fra værktøjslinien Læs Post, startes Oulook Express, der er ikke andre muligheder lige nu, Vonna jeg har forsøgt og er nu klar til at genstarte med min Windows XPpro CD i, og køre en reparation, men hvad sker der med mine indstillinger? er det kun en reperation eller skal køre Windows update bagefter og hvad med mine Dokumenter bliver de slettet?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-05 01:17

Vonna- er det hun kvinder der spiller hjertefri? jeg er af hankøn!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-11-05 01:18

Vonna -> Man skal stadig VIDE hvad programmet hedder for at kunne finde det og lave en genvej til det. Det ser så ud til at miritdk vidste det. Halleluja.

Men det er IKKE sikkert at det ligger i den mappe mirit foreslår, men hvis programmet hedder mshearts.exe kan man finde dets placering ved en søgning på PC'en.

Men der er jo også andre programmer der er væk. NÅH pyt. I finder jo nok ud af det. Hyg jer.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 21-11-05 01:37

o.v.n. - hvis du bruger den klassiske indstilling så højreklik på start - vælg stifinder - find mappen ejer - der vil du finde dine genveje af nogen af programmerne du mangler.

så kan vi finde ud af resten i morgen - hvis der ikke dukker andre op.

findes denne computer på skrivebordet eller i dine programmer ?????

godnat herfra indtil videre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-05 10:09

øhh - prøv at højreklik på skrivebordet - peg på arranger ikoner efter.. - og klik på vis skrivebordsikoner - det er muligt du har deaktiveret netop denne funktion

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-11-05 11:12

Hej o.v.n.

Prøv det her:

1.Højreklik på Skrivebordet - 2.Peg på NY - 3.Klik på Genvej - 4.Tryk på Gennemse - 5.Klik på Denne Computer - 6.Klik på C drevet (harddisken) - 7.Klik på Programmer - 8.Find så det du gerne vil have en genvej til – f.eks Word - 9.Klik på Microsoft Office - 10.Find så hvor der står Word - 11.   Klik på det - 12.Tryk så på Næste - 13.Skriv så Word i boksen - 14.Tryk dernæst på Udfør

Hilsen Clou

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-05 11:17

ligger det ikke indenfor hvad jeg skrev ?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-11-05 11:36

Måske lit mere udførligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-05 11:59

jeps - bestemt clou

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-05 13:50

Tak for svaret miritdk. Det blev dig der fik point, ikke fordi problemet blev løst, men for mange forskellige forslag der måske kunne have løst problemet, hvis ikke jeg havde ødelagt noget som ikke kunne repareres, en reperation mislykkedes, instalations programmet kunne ikke reparere dll til netop IE og OE, så nu sidder jeg ved en helt nyformateret PC og er igang med at hente update fra MS. Der er mange!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-05 14:48

aj aj - det er en af fejlene ved det her - man skal have tålmodighed og ikke bare fare rundt i det første det bedste - men nu er du på igen med en frisk -det er da altid noget.

hmm - jeg havde jo vist skrevet et indlæg om ikke at køre rep - det er da gået op i kandu