/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
starte kontakter i et nyt vindue ved out~
Fra : sparx
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 05-11-02 14:18

Når jeg starter outlook XP/2002 op vil jeg gerne at den samtidigt starter kontaktpersoner op i et nyt vindue... jeg kan ikke selv forfatte en makro, som sikkert vil kunne løse problemet, men jeg har dog heller ikke fundet en måde at autostarte makroer i outlook?

KanDu?

Kommentar
Fra : RLT

Dato : 07-11-02 16:50

En mulighed kunne være at trække kontaktpersoner fra Outlook ud på skrivebordet og klikke på den når du vil starte Outlook

Rene

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-11-02 22:51

Hej RLT
Den der med at "trække kontaktpersoner fra Outlook ud på skrivebordet" kunne jeg godt tænke mig at høre noget mere om..... - for så var det jo bare at lægge den i "start"-mappen......

Hilsen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-11-02 23:11

Hej sparx,

mht. makroer tvivler jeg på det vil være en go' ide at bruge, idet du åbner op for en sikkerhedsrisiko, for før du ka' bruge disse makroer i outlook ska' du gi' den tilladelse til at må udfører makroer, og idet en del florende virusser benytter sig af makroer udsætter du dig selv for at disse også ka' få frit løb på din computer... bare en lile tanke... men nu ved jeg ikke om det var VBA makroer du tænkte på...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : RLT

Dato : 09-11-02 00:38

Til kanjegik
Ja det burde kunne lade sig gøre det eneste jeg har prøver er at lægge den ud og klikke på og det virker fint.

Rene

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 09-11-02 00:47

Hej Rene
Jamen det var lige det jeg spurgte om..... Fortæl lige nøjagtig hvad det er du gør - i stedet for at forklare at du gør det! - hvis-du-forstår-hvad-jeg-mener )
"lægger den ud" - hvor fra?

Hilsen

Accepteret svar
Fra : RLT

Modtaget 100 point
Dato : 09-11-02 00:57

Meget enkelt resize dit outlook windue så du kan se skrivebordet, så tager du fat med ventre musetast og holder den nede så trækker du Kontaktpersoner ud på skrivebordet. Den vil nu lave en genvej som du kan klikke på eller lægge den i start (Ps. jeg bruger WINDOWS XP PRO) du kan evt. kontakte mig på windows messenger NAVN: RLT_DK eller icq:4471432
Håber på at det var godt nok
Rene

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 09-11-02 01:04

Okey-dokey, men det virkede først da jeg var i >mappeliste< og gjorde det! (det var lige det du skulle have sagt) Jeg afprøver selv lige påstanden om start-mappen, og er tilbage om 3-5 minutter......efter en genstart..... på netværk.....

Hilsen

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 09-11-02 01:20

Yep - det virker
Altså: Man trækker en genvej fra mappelisten til skrivebordet, og henter den derefter ind i startmappen, ja - så virker det!!

RLT var længe om det! - og med lidt hjælp så lykkedes han - så han skal have point'ene

Hej og god week'end

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 09-11-02 08:18

Hej RLT og Kanjegik,

æv, æv og æv... det må være noget specielt til winXP... funker ikke i Win 2000, jeg ka' godt ventreklikke på den og prøve at hive med den, men jeg ka' ikke smide den på skrivebordet, for den ændre sig til den der "parkering forbudt"-ikon som jeg så flytter rundt med...

men så kom jeg i tanke om at Outlook og Outlook Express deler en fil der hedder Wab.exe, som ligger i Outlook Express'es mappe... -->
C:\Programmer\Outlook Express\wab.exe
den ku' jeg godt lave en genvej til på skrivebordet og i startmappen... men desvære ikke med "konkaktpersoner" fra selve Outlook...

men så ka' vi jo håbe på at Sparx bruger WinXP...

også en go' weekend herfra...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : sparx

Dato : 09-11-02 11:10

Jeg bruger winXP, så det løser mit problem. Havde dog tænkt på VBA makro, men ikke på en eventuel risiko... så vi napper den simple

Godkendelse af svar
Fra : sparx

Dato : 09-11-02 11:12

Tak for svaret RLT.