/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Må jeg svejse i yderpanel volvo 460
Fra : Timax
Vist : 1032 gange
60 point
Dato : 20-11-05 21:02

Jeg har konstateret at der var tærring i mit yderpanel, i min volvo 460 må jeg svejse et nyt stykke ind i panelet ca. 50 cm for at være på den sikre side.

mvh..
Timax

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-05 21:12

På Yder og inder paneler må der svejses repstykker ind.
Jeg kender ikke den volvo - men pas på benzinslangen som kan løbe i den ene side.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 70 point
Dato : 20-11-05 22:47

Ja du må så. Det er DIN bil. Hilsen

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 20-11-05 23:06

arne.jakobsen
DET argument holder ikke. Før i tiden skulle der certifikat til, før man måtte svejse på bærende dele. Jeg mener reglerne er lempet og at yderpanelet ikke er bærende på din. Du bør nok spørge FDM eller tilsvarende.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-11-05 23:11

hjkofoed -> Vel må han da så. Vi ved jo ikke om der er tale om en "gadevogn"?? Er der det, skal vognen selvf. kunne bestå et syn bagefter. Men det turde da være en selvfølge. Ikke sandt?

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 20-11-05 23:28

Til "markræs" må man gære næsten hvad man vil. Det kan vi alle regne ud. Når der spørges, må det derfor nødvendigvis dreje sig om en gadevogn, med mindre du anser spørgeren for at være idiot, hvilket jeg ikke gjorde. Derfor ville det være bedst om BjarneD, alimak eller dova kom på banen. De plejer, at have styr på reglerne.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 20-11-05 23:28

gøre

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-11-05 23:35

Ja ja, det gør de såmænd nok, hvis spørgeren giver lidt tid. Men i disse spørgsmål er det langtfra altid logik der er fællesnævneren. Derfor kunne man også ofte ønske at spørgerne ville være mere præcise i deres spørgsmål. Men OK. That's live on Kandu.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 20-11-05 23:36

Hej
du må gerne svejse et rep. stk. ind på ydrepanel, jeg mener min. mål er
100 milimeter
/steen b.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-11-05 00:16

Så Har vi Øffen Fra Arnedrengen ....Igen ak oh ve

Kommentar
Fra : Timax

Dato : 21-11-05 00:37

Hej og tak ind til nu.

det er e gadebil, som blev kasseret til syn på grund af huller i enden af inderpanelet med diamet på ca 30 mm. de måtte godt reareres med en lap, desuden var skærmkanterne tæret på over 100 mm. så jeg skal have nye skærmkanter, og her så jeg så at yderpanelet var noget mørt oer 3 huller inden for 250 mm. dem så man ike tilsn ( jeg er anonym forhåbentlig.
men derfor skal panelet bare være i orden når jeg omstiller. De kunne jo ha læst dette gg

Godkendelse af svar
Fra : Timax

Dato : 21-11-05 00:38

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-11-05 01:09

Velbekomme Timax.

Sune -> Hvis jeg eller mine kommentarer er SÅ ØF? Hvorfor er der så så mange spørgere der accepterer mine svar?

Tænk lige over det én gang mere!!!

I øvrigt Sune viser du dig som et SVIN når du kalder mig ARNEDRENGEN. Prøv lige at pleje dit eget image før du begynder at overpisse andre Kandu'er. Jeg har vist aldrig været på nakken af dig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-05 08:30

Citat
http://www.kandu.dk/dk/spg/78335#861192

Dette er et elendigt argument:
Citat
Ja du må så. Det er DIN bil. Hilsen

Man må ikke svejse fordi man ejer bilen.
Paneler må svejses - men ikke alt på en bil må svejses,
og det finder man så ud af ved syn.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-06 12:10

Eyvind - Dette er et elendigt og direkte forkert argument:

Citat
Man må ikke svejse fordi man ejer bilen.

Vel må man da så! Spørgsmålet er, om man bagefter/senere må køre med bilen på offentlig vej.

Kom lige og lær mig noget om at forstå og tale Dansk Eyvind/Emesen/EC/??/??.

Hvor mange profiler har du egentligt brug for? Du skylder mig stadig 100 point for dit Profilsnyderi i en af mine sweepstakes. Har du glemt det?