/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Engelsk/Dansk-Dansk/Engelsk ordbog
Fra : timeglas
Vist : 17455 gange
100 point
Dato : 20-11-05 19:43

Hej

Findes der en GRATIS Engelsk/Dansk, Dansk/Engelsk elektronisk ordbog på nettet? Har kun kunnet finde www.ordbogen.com, men der er det kun muligt at slå 2 ord op i døgnet.

Mvh og på forhånd tak fra timeglas

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-11-05 19:45

Check lige denne side. Den er godt nok beregnet til pensionister, men giver adgang til et haw at internetbaserede Ordbøger. Hilsen

http://www.seniorinternet.dk/senior21.htm

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 20-11-05 19:48
Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 20-11-05 19:52

Mod betaling af kr. 99,00 : http://www.ordbogen.com/

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 20-11-05 19:54

Jeg ved godt, at det er den, du selv refererer til, men det er der, de fleste ord er registreret, og hvis du skal bruge mange opslag, at kr. 99,00 ved kun et "mindre" beløb???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-05 20:04

Et par stykker mere at vælge imellem, men ingen af oversættelsesprogrammerne oversætter fejlfrit, så du skal være noget kritisk

http://translate.google.com/translate_t

http://danish.nigilist.ru/

http://www.translation-guide.com/free_online_translators.php?from=Danish&to=English denne kan oversætte hele websider

http://translation.langenberg.com/

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-11-05 21:06

det bedste du kan gøre er gå på biblioteket og låne Gyllendal, kan arbejde sammen med word
de bliver på computeren,
lån også Politikens QuickFind engelsk/dansk ved at pege på et ord bliver det oversat

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 20-11-05 23:17

Den fra gyldendal koster 100,- så får du den lille rejse lommeordbog samt en cd med så der skal ikke meget problemer til

ZITA

Kommentar
Fra : polyglot

Dato : 21-11-05 17:43

Dette er ikke en ordbog, men en termbase. Til gengæld er den omfattende og gratis...
http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller

Polyglot

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-12-05 16:25

På Kandu findes der et pointsystem, derfor udlovede du også 100 point.

Disse point ER tabt når bare én person har svaret på dit spørgsmål, og hvis du synes at du har fået et godt svar, bør du også lukke spørgsmålet. Ellers ligger pointene bare og svæver i cyberspace.

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-12-05 16:40

Hej Arne

Og tak for din kommentar. Jeg syntes ikke at jeg fik lige det svar jeg havde regnet med. Nogle kom med svar som jeg selv havde skrevet og nogle kom med svar der koster penge. Det var ikke det jeg efterlyste. Du svarede også med et godt forsøg, men jeg opgav da jeg kom ind i systemet. Der var en masse videre links ud til forskellige ordbøger, f.eks kryds og tværs ordbøger, men også oversættere der oversætter mails mm. Ikke det jeg efterlyste. Jeg er normalt god til at afslutte mine svar men sådan som systemet er opbygget er det enhver tilgængeligt at lade være med at afslutte hvis man ikke syntes man fik noget man kunne bruge, og det er så det jeg gør i dette tilfælde.

Men du skal have mange tak for din forklaring. Det er godt beskrevet og bedre end den hjælp som Kandu har skrevet.

M.v.h Timeglas

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-12-05 16:44

Helt OK. Som du siger, er det jo også helt op til dig at afgøre. Blot ærgerligt at vi ikke kunne være til større hjælp. Hilsen

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-12-05 17:49

Hej arne igen.
Det er jo heldigvis også meget sjældent at man ikke lige får det man leder efter. Har virkelig fået meget ud af at spørge på Kandu, så dejligt med et sted med så mange engagerede mennesker. Hav en god dag.

Mange hilsner fra Timeglas.

Accepteret svar
Fra : polyglot

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-05 21:13

Her er hhv. en Da.-En. og En.-Da. ordbog. Online og gratis

http://dictionary.reference.com/others/Translation/D/Danish/

Polyglot

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 07-12-05 21:26

Tak for svaret polyglot. Den er faktisk helt ok og let og nem at finde ord i.

mvh timeglas