/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
meget svagt billede
Fra : risvej07
Vist : 246 gange
200 point
Dato : 20-11-05 17:27

når jeg starter min bærbare er der ingen billede, eller hvis jeg stikker hovedet helt ind og lyset er rigtigt, kan jeg måske lige skimte lidt..... måske....har hørt at der sider en "lang hvid stang" der skal skiftes???? er det måske rigtigt og hvad hedder sådan en tingeste....... er der andre bud på hvad det kan være?????????

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 20-11-05 20:03

sidder der måske en lille skrue knap i siden hvor du kan skrue op og ned for lyset?
chrazqx

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-11-05 20:19

Det er backlight, der er i stykker.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 21-11-05 07:54

På din bærbares tastatur er der som regel en FN knap med blå skrift på.

Når denne "Fn" knap holdes nede bliver dine "blå" symboler på dine taster aktive, og det som du skal er at give mere lys og mere kontrast, hvilket gøres ved at holde Fn tastaen ned mens du trykker på "sol" tasten (som regel F5 tasten) og kontrasten ved at trykke Fn og som regel F2 tasten.

Hvis dette ikke duer - kan du have slået extern skærm til = så sender den signalet til en extern monitor, og så skal du trykke på Fn tasten og som regel F3 tasten for at få signalet tilbage til den indbyggede skærm.

Hvis ingen af disse virker eller du ikke kan finde Fn tasten eller de blå symboler på nogle af F tasterne, så skal du lede efter en drejeknap som Chrazqx siger for så styres lys + kontrast med drejeknapper i stedet for.

Hvis du heller ikke kan få det til at virke = tilbage til forhandleren for rep.

Lars

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-11-05 10:03

Backlight er det, der skal oplyse hele panelet bagfra, virker det ikke, kan man kun ane billedet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-11-05 10:03

Det koster en tur til reperatør.

Annuller spørgsmålet
Fra : risvej07

Dato : 01-01-06 15:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål