/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows media player
Fra : minnam
Vist : 514 gange
400 point
Dato : 20-11-05 11:43

Når jeg afspiller en sang og fx ønsker at optage den via programmet
cool edit fx fra en cd på min bærbare Acer (ret ny- masser af ram/kraft osv )
fx vha Windows Media Player (WMP) eller fx Realplayer
så oplever jeg tit at lyden "hakker" "hopper" i WMP. Findes
der bedre "players" eller er min computer for "lille".
Er der nogen som har styr på hvad der er galt ??
Min gamle stationære computer som havde meget mindre
processor kraft/ram osv virkede meget
mere stabil.. hvordan kan det være ??
Tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-05 11:59

prøv at afinstallere og geninstallere - - jeg oplevede det samme og det hjalp - har ikke haft problemer siden

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 20-11-05 12:01

dvs du mener at jeg skal re installere windows media player ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-05 12:03

ja - jeg har ingen andre forslag - men vent lige og se om der kommer flere bud

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 20-11-05 12:09

er der en bestemt grænse for hvor "stor" en bærbar computer skal
være for at det "kører" når jeg skal afspille og fx optage musik ??
.. jeg har også problemet når jeg
kører via realplayer...

men foreløbig tak for dit svar..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-05 12:51

det er vist svært efterhånden at få en der ikke er stor nok

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 20-11-05 12:54

men kører bærbare dårligere end stationære ??
undrer mig at det er så ustabilt..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-05 13:03

der er vel kvalitets forskel på såvel bærbare som stationære -

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-11-05 13:04

Kunne jo osse være et lyddriver spørgsmål! Måske skulle du installerere de nyeste drivere til lydkortet? Eller en codec konflikt hvis du har installeret nogle dårlige codecs til at se alternative DVD formater med!
Går ud fra du bruger winxp? Er der gule advarsler under Kontrolpanel > System > Hardware > Enhedshåndtering?

Accepteret svar
Fra : Peterfilstrup

Modtaget 400 point
Dato : 20-11-05 15:20

Hej minnam. Jeg synesdu skal prøve at opgradere dine chopsetdrivere til din bærbare. Jeg har flere gange oplevet at de bærbare maskiner laver du problemer du beskriver. Endvidere bør du hente den sidste nye lydkort driver fra bundkortproducenten, samt op opgradere Cool Edit. Der kan være en del nye opdateringer til programmet, som jeg iøvrigt selv bruger en hel del. Alle disse ting bør løse de problemer du har. Hvis du ikke ved hvilket bundkort der sidder i din bærbare, erdet en fordel at downloade programmet Sisoft Sandra Lite. Den kan fortælle dig alt hvad du har brug for at vide med hensyn til bundkort, chipset og den slags. Programmet kan hentes på følgende adresse og er ganske gratis. http://download.guru3d.com/sandra/ Håber det kan ghjælpe dig.
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 20-11-05 15:46

de fleste bruger winamp her er et link http://www.winamp.com/player/free.php
hilsen Chrazqx

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 20-11-05 16:05

Hej alle

Min bærbar er ret ny så jeg synes det er underligt at jeg allerede nu skal til at opgradere.
Det har nok ikke noget at gøre med cool edit tror jeg ... virker som om at media playeren
tilter sådan ca.. hver 3-4 minut og lavet et lille hop i lyden/indspilningen. ikke noget helt
vildt men det kan høres.............men vil prøve at
checke min computer vha sandra lite men jeg vil også lige prøve en anden afspiller winamp.. måske
er det nok.. jeg vender tilbage.. foreløbig tak til alle for svar..

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 20-11-05 17:19

hvorfor er det nu lige at du skal bruge cool edit, selv windows mediaplayer kan rippe en cd

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 20-11-05 19:49
Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 20-11-05 19:52

undskyld dårligt link den her skulle virke http://www.download.com/CDex/3003-2140_4-10226370.html?tag=lst-0-1
chrazqx

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 21-11-05 19:47

faktisk sker det også når jeg ripper med CDRIPPER at der er de små hak.. jeg mikser musik i cool edit.
checker i øjeblikket winamp..

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 22-11-05 12:02

til Tedd Peterfilstrup mfl

der er ingen gule markeringer i enhedshåndtering
wimpamp er heller ikke en bedre løsning.
det må være noget der ikke er optimalt i
min computer eller måske er den ikke "stor" nok til fx at køre
både cd afspiller og optage samtidig. grunden til at jeg ønsker
at optage direkte er at jeg kun ønsker fx 1 minut ud af et 10
minutters mix.. men måske er min computer slet ikke gearet
til den slags det er en bærbar ACER 2800+ - 1,6 - 512
den er delt i C og D drev og C drevet er næsten fyldt.. har det
indflydelse ?? (sorry hvis det er et lidt dumt spørgsmål)

er usikker på det med at skulle opdatere chopsetdrivere.

Kommentar
Fra : tagebennedsen

Dato : 22-11-05 12:34

der er nok en fejl i dit styresystem så mit forslag er at formaterer hartdisken
og installere windows igen

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 22-11-05 12:38

til TageBennedsen.. øv.. prøver lige de andres forslag igen inden jeg
går til den løsning.. men tak alligevel.. tror altså ikke jeg skal gå så
vidt.. men..

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-11-05 13:15

det har meget at sige at dit cdrev er ved at løbe tør for plads, hvad med at flytte nogle ting over på d drevet, plus diskoprydning
noget helt andet er at din nye bærbare nok har et dvd drev, og nogle gange har dvd drev svært ved at læse en alm cd, specielt brændte cd'ere kan være et problem

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 22-11-05 13:21

til exterminator

det du skriver lyder ret sandsynlig synes jeg.. jeg vil
prøve at flytte filer og lave diskoprydning og måske "f....." combidrevet
drevet op også.. jeg optager nemlig mest fra brændte cds

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 22-11-05 13:28

2 sekunder... afspiller du musikken direkte fra cd'er????
chrazqx

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 22-11-05 13:31

ja.. afspiller direkte.. og optager så.. jeg har fx et langt mix på en brændt
cd eller org hvor jeg kun ønsker 1 min.. så gider jeg ikke rippe hele
mixet men optage direkte..

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 22-11-05 13:47

hvor hurtig er dit cd-rom drev?

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 22-11-05 13:47

hvor hurtig er dit cd-rom drev?

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 22-11-05 13:48

sry.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 22-11-05 13:55

til chrazqz ... ang . drev.. mener det er 24 x.. er det det du spørger efter ??

Godkendelse af svar
Fra : minnam

Dato : 27-11-05 14:01

Tak for svaret Peterfilstrup
..... også også tak til Tedd..

Jeg synes dit svar lyder ret sandsynlig og du kommer med et uddybet svar og
løsninger fx Sandra Lite osv.. dog har jeg endnu ikke helt løst
problemet men er nu sikker på at det er et
driver-spørgsmål med mere.. løser det ikke problemet vender jeg tilbage
igen.