/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kan en kat få mavesår ?
Fra : sofus.dk
Vist : 1453 gange
10 point
Dato : 19-11-05 22:15

Som teksten lyder.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 20 point
Dato : 19-11-05 22:23

ja desværre også dem - de kan behandles for det uden det store postyr - min dyrlæge anbefalede "mis wolle" til en nabokat der nu har det strålende - også god til mavesyre problemer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 22:25

ups - fik lige i øresneglen at det er wolles 1853 til mavesår - den anden er til at styrke immunforsvaret med.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 19-11-05 22:31

Tjaa... kan den vel godt.
Kaster den noget op der ligner kaffe grums ?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-11-05 22:35

Ja, men det skal behandles via dyrlægen. Stil aldrig sådan en "diagnose" selv.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-11-05 22:36

mirit.dk> Bortset fra det; Er det ikke 1863.??

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 22:37

Problemet, er at nå hun ligger en times tid, VARMT, eller har smidt mig ud af sengen !!!
Så kan det ikke gå hurtigt nok, med at komme ud,,,i frosten.
Går ud fra hun skal AF MED NOGET,/diarre ???
Hun har fra jeg fik den, enten af glæde/sorg eller andet,
altid SAVLET, ud af munden, når hun har det godt, og gør det stadig, så hun har det godt.
Men hun er ikke den helt store kælekat, for tiden.
Tror hun har fået TÆSK, af nabokatten´s MØGKAT. hæ/hæ
Men ingen skræmmer, eller lignende.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-11-05 22:41

Ok... Hvad er problemet.??? Fatter blank af dit indlæg 22.38.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 22:42

JOOOOOOOOOOO talisko det er 1863 - hmpf - måtte lige ringe og høre om jeg havde hørt galt - og det havde jeg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 22:45

tror nu nok at sofus ved at han skal konsultere dyrlæge - men han stillede jo et spørgsmål

Hvis katten ikke virker syg - altså spiser og drikker normalt er der som regel ikke noget at være nervøs over - det med at savle gør mange katte - og hvis de vil være i fred så er det ofte det bedste - katte har en dejlig naturlig måde at blive raske på hvis det bare er lidt et eller andet

taliskoko - hvor er der et spørgsmål/indlæg kl 22:38 ?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-11-05 22:50

mirit.dk> jeg kan ikke klokken og er stadig på sommertid... Men du må sel regn den ud. Klokken er 87.72-½.
Du har 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 sekunder.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 22:56

Katten er særdeles glad, men har sikkert, TROR JEG fået en på tæven af nabokatten/eller ædt en "gammel sort mus" som hun ved/selv, at nun ikke skal æde, kun lege med.
Og de ligger efter hånden alle steder, med alle de fluer jeg har.
Hun æder normalt, drikker kattemælk, som vi andre drikker ????
Men kom lige på, at hun åd min spegepølsemad, for et par dage siden/UPS

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 23:03

spegepølse er gift for katte - for meget salt osv - lad hende komme sig selv.

Kattemælk ????? absolut ikke nødvendigt - vand er rigeligt blot den får godt foder - det er jo ikke en killing vel ????? Det er noget producenterne har opfundet - ligesom dåsemaden med gele og sovs osv der skader mere end det gavner.

spiser hun mus - og måske også insekter - orme osv - så husk ormekur der kan gøre hende godt syg

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 23:11

Hun vil JO have mine MADDER...
Salt, ikke godt for nyrerne.
Kattemælk, det er min kat, den skal have det godt.
Mus, ovennævte, hun har garanteret ædt en af disse mus, katte ikke kan tåle.
Insekter, hun æder alt, der bevæger sig, hurtigere end en snegl, dem kan hun ikke lide.
Ormekur, får hun, når jeg ser hvide orm.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-11-05 23:14

mirit.dk> Jeg må ikke sige sofus.dk skal gå til dyrlæge, men du må gerne kommer med anbefalinger fra en dyrlæge...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 23:25

talisko - ingen har sagt du ikke må sige at sofus skal gå til dyrlæge - vel ?

sofus.dk - din kat kan have orm lidt før du kan se det - og kattemælken - hmmmm - ikke naturligt og ikke godt - så skal det være en søndagsbajer

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 23:38

Min kat, har det sgu for godt, jeg kan ikke gå på WC, så er min mad nede på gulvet.
Synd at skælde katten ud over naturlige vaner, de går efter MAD; VARME; HYGGE, men,,,,,
kunne være hun ville have/manglede salt???
Min kat kommer under behandling, ØJEBLIKKELIG
hvis den er "mærkson syg" og den kan også misforståes, men den savner intet.
Men den har det ikke godt, når jeg kæler den på maven, hvad hun ellers ELSKER.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 23:41

Det kunne vel ikke være, at hun har ÆDT noget med spyflue/larver,
men dem æder hun JO dagligt, fluerne altså, da hun som sagt, æder næsten alt.
Takker for deltagelsen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 23:43

taliskoko,,,,,
Hej FESSOR'
Det var et par briller.
Hæ/Hæ
Må til at lære at indsætte, ???

Kommentar
Fra : txn

Dato : 19-11-05 23:48

Hvad er kattemælk for noget ?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-11-05 23:48

Klik på Kom godt igang oppe til venstre i toppen:

Smileys:

http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-11-05 23:51

txn> Mælk lavet af katte= Kattemælk ROFL .....

Det er speciel mælk til katte. Ligesom de drikker i naturen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 23:52

txn,,,,,,,,,,,,
Hvad er kattemælk for noget ?
----------------------------
Det er noget Børn de får af deres mødre. LOL
Ellers er det noget, der går under kategorien,,,,, SNACKS

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 23:57

kattemælk er såvidt jeg husker kosttilskud - endda mælkeerstatning - s å ok - sofus´s kat bliver forkælet

Katte drikker ikke mælk i naturen - kun killingerne !

Godkendelse af svar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 23:57

Tak for svaret miritdk.

         ja desværre også dem - de kan behandles for det uden det store postyr - min dyrlæge anbefalede "mis wolle" til en nabokat der nu har det strålende - også god til mavesyre problemer
---------------------------
Render nok med point, da jeg intet kender til mavesår/ på katte
Men fandt aldrig ud af hvad ovennævte mis wolle var/er, lyder som et uldtæppe...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-05 00:00

mis wolle - og især wolles 1863 er wolles naturmiddel - hmm finder lige et link hvis der er noget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-05 00:01

Nå - det lå lige for i søgning

http://www.naturensapotek.dk/pages/til_dyr.html#anchor_hunde

god bedring med missen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-11-05 00:14

Wolle’s 703,,,,,,,
Takker, ALT det andet, skal katten bedøves, før hun tage frivilligt.
HVIDLØG. hø/hø
Jeg skal heller ikke være uven, med min kat/dyrelæge
Når jeg lige har børstet tænder, kommer hun, også,,,,,,,UPS'
Der var den nok, muligvis...
Ellers er det sikkert, bare den Danske sommer, der hurtigt gik over til nattefrost.
-----------------------------
God melodi, PULP fiction