/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
hvad skal man vælge hvis man vil lave ba~
Fra : LoneS
Vist : 453 gange
20 point
Dato : 19-11-05 17:56

hejsa
har et spørgsmål hvis man gerne vil lave banner til enes Hp hvad for et pogram skal man så vælg
og det skal ikke være et pogram som er hunde svært at finde ud af

hilsen Lone

www.Blackandwhites.webbyen.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 18:00

søger du gratisprogram eller ????????

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 19-11-05 18:02

hej miritdk

vil gerne have begge dele at vælge imellem
men helst nogle på dansk eller så skal det være nogle man kan finde ud af

Lone

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 18:03

Hej
Prøv at søg, på Google, efter et program, der hedder "Amara Flash"
Kan det hele, næsten.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 18:05

http://jansfreeware.com/ her kan du bruge for eks movies 15 - den er ret nem og ganske gratis - ellers - tjah paintshop pro- men den koster

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 19-11-05 18:05

http://www.partner-ads.com/dk/ - der er danske på trods af navnet..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 18:06

enhver gifanimator kan bruges hvis det "kun" er til banners

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 19-11-05 18:08

hov, jeg misforstod spørgsmålet..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 18:09

MS gif animator er dansk og gratis - hent den her:
http://www.dullernes-univers.dk/hjaelp/download/downloads.shtml

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 18:09

Hvis du har Picture It, fra MS, kan du lave små animationer med det, også.
Men prøv amara

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 19-11-05 18:40

Online banner creators:
http://cooltext.com/

http://www.echoecho.com/links/Tools/Graphics/Banners/ (der er 5-6 links)

De er alle meget nemme - du vælger et layout og skriver din tekst.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-05 18:57

Hvad vil du med alle de banners? - Det jager folk væk fra siderne, især hvis der er for mange af dem. - Dog kan affiliate banners accepteres, da du får et par håndøre for hvert klik der kommer på banneret.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-05 19:02

Husk at banners med link, skal have tilføjet et: target="_blank"
Det har den fordel, at du beholder den besøgende på din side, selv om de har klikket på banneret. Hvis du ikke tilføjer "target", så hopper de videre til den nye side fra banneret.

Og som de siger i FAKTA: Vi vil så gerne have at du bliver lidt længere

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 19:03

severino,,,
Total enig, men det kunne jo være, det bare var at Julelys, der skulle laves.
Hader sider, der er fyldt med disse reklamer, enten dukker de op i utide, eller så SPLATTER de ind på siden.
Kommer ikke de steder, medmindre, det er strengt nødvendigt.
Men bortset fra det, så syntes JEG, at du burde lave din forside om.
Den er alt, forvirret at se på...

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 19-11-05 19:15

Lone S - den forside er altså styg at se på - nu har jeg tjekket både i IE og Firefox...

Den røde blomsterbaggrund gør teksten stort set umulig at læse... Du har også en grøn menu med et firkløver. Du skulle måske holde dig til en slags blomst?
Du kunne lave en baggrund, der er hvid med meget svage firkløvere. Det ville gøre din side læsbar ligesom den vil loade hurtigere.

Vil du lave et banner (reklame) eller en "header" ( navnet på din website)?.

hvis jeg var dig (ved godt jeg ikke er), så ville jeg fjerne den baggrund med de røde blomster.

jeg vil gerne hjælpe dig med ideer.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 19:21

Lav en simpel side, den er mere tiltrækkende.
Uden baggrundsstøj !!!
Da VI efterhånden ikke GIDER sider med SPAM og andet.
Der er nok af det, bare for at hente mail, bliver vi bombarderet med disse "SKIDE" bannerreklamer.
Men lav en lille annonym, der bare kan skimtes, og du får en pænere/brugervenlig side.
Havde jeg set din sin for første gang, uden, at skulle hjælpe, så var jeg aldrig kommet tilbage.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-05 19:29

LoneS - Du kan gøre det, hvis du er så glad for din baggrund, at du tager billedet og gør den mere bleg og difus, så den ikke dominere teksten.
Din baggrund lider desværre af skarpe afgrænsninger, som ikke egner sig til baggrund, når det skal sammensættes mange gange for at fylde siden ud.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 19:43

LoneS er iflg hendes side 12 år - så prøv at forholde jer til det (der er lagt arbejde i den hjemmeside trods alt jo )

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 19:59

Der kan du bare SE, vi gider ikke nærlæse det. HØ/HØ
Ok.... så er siden DA rimelig.
I forhold til så manges, andre hjemmesider, man har set, herinde...
Kom du bare igang med at lave noget.
Og IKKE tag dig af halvvoksne mennesker, der har vores egen mening, om sagerne.

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 19-11-05 20:10

hejsa alle sammen

jeg vil da prøve hvad i siger

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 19-11-05 20:14

12 år - ups røde ører herfra.

LoneS, når du bruger grafik til en baggrund skal den være uden kanter.
Når du bruger grafik, der blivere gentaget (som ved baggrund), kommer der kanter rundt om og det gør det svært at læse, hvad der står.

Her er en god website med kantløse baggrunde du kan downloade og bruge helt gratis

http://www.grsites.com/textures/

Du kan også søge på background+flowers eller navnet på blomsten.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 20:17

siden er da sød - de der tricks og avancerede i top ting kommer med tiden

surfsusan uden kanter = sømløs = seamless

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 20:20

Masser af baggrunde på www.steenmartinsen.dk

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 19-11-05 20:20

Hej miridtdk - det ved jeg godt, men uden kanter er mere beskrivende end sømløs .. hvafoor søm eller skruer?
Altså syn's jeg....

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 19-11-05 20:36

hejsa
så har jeg prøver at sætte en anden bagrund på

Hmm ved ikke lige hvad min 12 år datter har med det her at gøre

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-05 20:57

Ja den baggrund er langt bedre for læseligheden. Den har dog stadig skillelinier mellem de enkelte baggrundselementer!

Og miritdk har nok også røde øre IK?

Lone kender du ikke det lille program, hvor du kan hente billeder ind og se om de egner sig til baggrund. - Jeg har flere gange lagt et link ud, hvor det kan hentes!

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 19-11-05 21:02

Hejsa severino
Nej det program kender jeg ikke noget til vil da meget gerne se og høre mere til det

Hilsen Lone

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 21:08

LoneS - sorry - men citerer lige fra siden:
" JAKOB SVEISTRUP KOM OGSÅ HER TIL FREDERICIA MEN JEG MÅTTE IKKE KOMME IND OG

HØRE HAM DA JEG ER UNDER 18 ÅR JA JEG ER JO KUN 12 MEN JEG VILLE SÅ GERNE HAVE VÆRET INDEN OG SE OG HØRE......" citat slut

der af min formodningom 12 år .

langt bedre nu at se på

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 21:09

severino - nej ingen røde ører her - men rød tud

atjuuuuuuuuh

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 19-11-05 21:12

LoneS, når du bruger en baggrund, skal grafikken være "sømløs" .... kender ikke programmet severino taler om, men vi har lagt flere gode links til dig her i tråden, hvor du kan hente baggrunde uden søm... eller sømløse ....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-05 21:23

Jeg har noget liggende her på min datters hjemmeside, hun bruger ikke selv pladsen, det er sjovere i byen. - OK

Hent den øverste pakke her:
http://home19.inet.tele.dk/betina/download.html
Den indholder tre små gode programmer for hjemmeside snedkere!

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 19-11-05 21:27

hej surfsusan

sømløs eller ikke sømløs nu er jeg helt rundt på rundtet må prøve at se hvad forskeler er ????

hej miritdk
Maja kunne om måtte komme ind og høre Jakob sveistrup da de forgik på en af byen diskoteker og
det er jo ikke sjov når man kun tænker og drømme og den mand (smiler)
men hvad hun har alt det hun har lavet om han er bare flot det er så min mening
Hilsen Lone

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 21:40

LoneS - det var ingen kritik - det var lige akkurat bare den side der gav indtryk af at det var en tolvårig der var sideejer

og ja - hun har lavet et flot indslag der -

sømløs er når et billede kan dække en hel side uden at der viset overgange - det kan du nemt gøre i for eks paintshop pro - men det er jo et lidt dyrt program. Jeg har en del venner og bekendte der pga manglende programmer sender de billeder de vil have som baggrund til mig - jeg gør dem så sømløse og sender tilbage

i og med at du benytter webbyen har du allerede disse liggende i baggrunde - vælger du derfra bliver de automatisk sømløse

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 19-11-05 21:49

hej miritdk

Maja har fået lov til at lave noget på min HP om Ham dimsen (griner) og det går hun meget højt op i
nu har jeg prøvt at ligge en ny forside på som skulle vøre sømløs
paintshop pro har jeg men måske lidt svært at bruge når man er lige så dum som en dør som mig
Hilsen Lone

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 21:52

hvilken version kører du af paintshop pro ????? - det er slet ikke så svært

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 21:53

joooooo nu ser forsigen helt rigtig ud

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 21:54

Du kunne JO, også gå til www.macromedia.com
Prøve i 30 dage.
Men sletter/ændrer du den i regibasen, kan den vare længe...

Kommentar
Fra : LoneS

Dato : 19-11-05 21:55

Hej Miritdk
jeg mener det nummer 8 jeg har
ok men jeg syndes den er lidt for lys min mening nu var det også en prøve

Lone

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 21:58

sofus hvorfor nu det - LoneS har jo paintshop pro - det er bare at bruge den

gad vide hvad smxxx står for

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 20 point
Dato : 19-11-05 22:03

ok - hvis det er 8´eren så nup et image ind - gå i effects - derpå image effects og vælg der seamless tiling - så kan du lege dig frem og få det rigtig resultat ;-

jeg ville nok vælge corner og bidirectional - afprøv den så og se om det er havd du vil bruge - er det noget med kraftige farver så lysner du enten med lighten/darken i værktøjslinien tv - eller går i adjust - vælger brightness and contrast - og brightness/contrast - leg lidt med det til det er som du ønsker - blot lidt af det hele

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 22:04

havd ?????? - h v a d

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 22:05

TJAH
Man skulle være blevet hjemme HVAD...........
Men RIP DOG ENDELIG OP IGEN.

Godkendelse af svar
Fra : LoneS

Dato : 19-11-05 22:07

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 22:08

aner ikke hvad du taler om sofus - men ville da gerne vide det - altså hvad smxxx betyder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 22:10

selvtak og tak for fighten LoneS - og god fornøjelse - pps er det rene legetøj

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 22:10

HMPFFF der var den igen - pps ????? næææææ psp mente jeg nemlig - nu tror jeg der skal kaffe til forkølelsen her

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 22:20

Sikker på du ikke mener PHP,,,,,,ASP/TJUHHHH....NÅR VI ER IGANG

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-11-05 22:26

MENER psp - og hold så op med at nyse på min skærm - det kan jeg selv

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-05 22:28

Så forleden, en indvendig rens af skærmen, SÅ DU DEN.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-11-05 09:00

ja sofus - men vil nødig have en kat bag skærmen