/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Stadig startproblemer
Fra : hvidtiger
Vist : 695 gange
50 point
Dato : 19-11-05 17:02

Min kærestes Dr.Big som nu har rundet de 13000km har store problemer med at starte. Jeg har flere gange gået motoren igennem, ved simpelthen tage den af selve stellet og gå den igennem med pakninger osv osv... Men lige lidt hjælper det! Chokeren virker også og dysen til chokeren i bundkaret er ikke stoppet eller generelt hele karburatoren. Tændrør er skiftet og simmeringe. Det skal dog siges at den 17,5mm dellorto karburator er 1½ år gammel og har kørt alle 13000km. Jeg ved ikke om sådan en bliver slidt og at det kan være skylden. Kittet hun har på har kørt ca 10000km som er meget for et tunkit som er Hebo Nicasil 47,6mm. Har skiftet stempel med den rigtige tolerence. Men det er nu et stykke tid siden. Jeg er helt flad for ideer hvad det kan være da jeg gentagende gange har skiftet tændrør, pakninger og renset det. Men kan det være fordi at kittet, karburator, membranpladerne eller alle tre ting som er slidte at den ikke kan starte så let og har problemer med at gasse op når den endelig er startet???? Dog skal det også siges at den går i stå når man lige har startet den, gentager man det forbliver den i tomgangen og kan så køre.

Mvh Hvidtiger

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-11-05 21:50

En dr. big går IKKE i stykker! Den kan vold-tunes uden der sker det mindste ved det. Har du tjekket om der er bananer i udstødningen?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-11-05 21:51

Det kan også være den bare trænger til at hvile sig - 13000 km. er langt. Prøv at se om den ikke er frisk igen på mandag.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 19-11-05 23:35

Det er vel ikke noget så simpelt som luftfiltret der bare skal renses ?

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 20-11-05 08:41

Luftfilteret er renset og der er også kommet nyt element i.

Accepteret svar
Fra : txn

Modtaget 50 point
Dato : 20-11-05 13:47

Det virker meget mystisk det hele. Det eneste jeg kan foreslå dig er at prøve at låne en anden karburator. Jeg tror fejlen er heri et sted.

P.S: Prøv lige at skifte til helt ny dyse først.

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 27-11-05 00:27

Tak for svaret txn.