/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs router?!
Fra : proeven
Vist : 897 gange
57 point
Dato : 19-11-05 16:53

Hej alle.

Jeg har en alm. stationær pc og en bærbar computer, med trådløst netværkskort..
Indtil videre har jeg kun internet på den ene af computerne - og det vil jeg gerne have på dem begge.

Så jeg skal vel bruge en trådløs router, som modtager forbindelsen- sender det via ledning videre til den stationære, og samtidig laver et trådløst signal, som min bærbare kan modtage.

Findes der routere, som både kan sende forbindelsen videre videre ledning - OG ud som trådløst signal?
I så fald: Hvilken skal jeg købe? Nogen idéer? Links? Anbefalinger?

Tak!
Mvh. én der desværre ikke havde flere points.

Kommentar
Fra : wium

Dato : 19-11-05 17:10

Har en D-link DI-514. Den virker udmærket. Forbindelsen kan krypteres. Find den evt. på EDBpriser
wium

Kommentar
Fra : proeven

Dato : 19-11-05 18:10

har den både normal udgang (altså til ledning) samt den sender et trådløst signal?

Accepteret svar
Fra : Backtee

Modtaget 57 point
Dato : 19-11-05 18:10

Alle trådløse routere har mulighed for at forbinde ikke trådløst, det er faktisk nødvendigt da en kabelforbindelse skal bruges til konfigurationen

D-Link som Wium anbefaler bruger jeg også og har aldrig oplevet problemer med den, den forhandles bl.a. hos Computercity

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-11-05 18:28

Backtee - Du behøver ikke bruge en kabelforbindelse for at konfigure en router, men det er en god ting

Men kig efter en Netgear router eller en linksys... Dem går man aldrig galt i byen med... Og så se lige efter hvilken standard (hastighed) dit trådløse netkort i din bærbar kører med... Det ville være surt at have ofret penge på en 54mbit router, hvis dit netkort kun understøtter 11mbit... Og det omvendte ville også være surt pga. hastigheden på netværket... Se om dit netkort kører efter b eller g standard, som er det mest brugte... b = 11mbit og g = 54mbit... Din router skal understøtte samme standard for at du får maximal ydelse... Du kan se hvad dit netkort understøtter i din manual

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-05 19:16

De fleste routere med g-standarden, understøtter også B. Det er så spørgsmålet om din bærebare kan køre g eller super-G.
Super-G understøtter i reglen også G og B. Og det er da rart at være på forkant med udviklingen.
De fleste routere på markedet er gode, men det er lidt a'la modetøj, nogen kan bedst lide det ene mærke medens andre vil have det andet mærke.
Se dig godt for, da der kan være stor prisforskel, selv inden for det samme mærke og model.
Det er sælgers marked men dine penge!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-05 19:22

Det er ikke dine point der tæller, det er fornøjelsen at kunne hjælpe, som er lønnen i sig selv (selv om der er andre af anden mening)

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-11-05 22:50

severino - Det er korrekt at routere med g-standarden og understøtter b-standarden, men hvorfor vælge en "g" router, hvis man kun har et "b" kort... Så er det jo spild af penge!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-11-05 23:35

Man kan da ikke blive ved med at leve i fortiden, det kan jo være en fordel at være fremsynet, tænk hvis "proeven" skifter ud og får sig en hurtig galoperende PC, eller et hurtigere extern kort, så ville det være mere ærgeligt at skulle skifte routeren ud samtidig!

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-11-05 23:57

Jeg siger bare at det er overforbrug... Har du et b netkort, og du ikke regner med at købe nyt, kan du jo lige så godt spare hvor man kan... men jeg tror faktisk iøvrigt ikke at der er mange routere som kun kører b længere... Men det er jo en helt anden side af sagen!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-11-05 00:57

Det er et spørgsmål fra hvilken ende man ser det!
En router koster ikke så meget i dag, og det er uanset om det er en ren B eller en B og G.
Det er billigst at være forudseende end at skulle genanskaffe en ny senere, og til den til, hvem vil købe en ren B.
Spørgsmålet er snart om man kan købe en ren B ret meget længere???

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 20-11-05 09:24

Når man kigger på spørgsmålet står der ikke noget om at det skal være den billigste løsning, så hvad med at lade proeven selv vurdere udfra de givne oplysninger om det skal være det ene eller det andet fremfor at bruge en masse tid på at diskutere irrelevante emner, spørgsmålet er om en router med trådløs adgang også kan håndtere en kabelbåren forbindelse, og svaret er JA

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-11-05 14:56

OK vi går Back tee virkeligheden

Godkendelse af svar
Fra : proeven

Dato : 20-11-05 15:11

Tak for svaret Backtee. Og også et stort TAK til resten af jer der deltog i tråden - jeres kommentarer var også rigtig hjælpsomme!

Mange venlige hilsner herfra.