/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Køb bærbar i Sverige?
Fra : jomfruane
Vist : 615 gange
25 point
Dato : 19-11-05 12:01

Sorry den forkerte kategori, kunne ikke finde en der passede og skal bruge den bærbare til 3D tegning og photoshop.

Nogen der ved om det kan betale sig at købe den slags i sverige, gerne med link til lavpris computerbutikker i malmø.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-11-05 12:14

Inden du går igang, må du lige tjekke for hvor stort et beløb du må indfører fra Sverige

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 25 point
Dato : 19-11-05 17:13

Du kan handle frit i sverige, beløbet betyder intet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-05 17:16

Kursen er til din fordel, ca 20%.
Om computere er billigere ved jeg ikke.
Dette link er til helsingborg.
http://www.multidirect.se/

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-11-05 18:03

umiddelbart ser det ud somom der er ret mange penge at spare fra det link du skriver - dog ikke nogen der passer til mit behov.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-05 18:09
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-05 18:27
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-05 18:39
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-05 19:09

Du overskrider sikkert ikke dette beløb, selvom det ikke er maksimalt tilladt.
Det skal bare oplyses.
Citat
I henhold til toldlovens bestemmelser skal du som rejsende til og fra Danmark angive til ToldSkat, hvis du medbringer et større pengebeløb. Det gælder uanset om du rejser til og fra et EU-land eller et ikke EU-land.

Ved penge m.v. menes ikke kun kontante penge, men også ihændehaverbeviser som f.eks. rejsechecks når værdien af det medtagne beløb overstiger modværdien af 15.000 euro, eller hvad der svarer til ca. 112.000 dkr.

Ved ændringen af toldloven har ToldSkat samtidig fået en mulighed for at tilbageholde større pengebeløb. Tilbageholdelsen kan ske i de tilfælde, hvor det må befrygtes, at pengebeløbet stammer fra en overtrædelse af straffeloven, eller at det vil blive brugt til et formål, der indebærer en overtrædelse af straffeloven, herunder til finansiering af terrorisme.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-11-05 19:10
Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 29-11-05 15:34

Tak for svaret Teil.