/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Dagpenge eller ej?
Fra : sprit73
Vist : 570 gange
300 point
Dato : 18-11-05 21:20

Hej med jer,

Hvad gør man hvis man i sin dagpengeperiode har haft lønnet arbejde? Selvfølgelig skal man skrive de pågældende arbejdstimer og lønindtægt på sit dagpengekort - men hvordan er reglerne for at A-kassen modregner i dagpengeudbetalingen?

Jeg mener, hvor finder man reglen for, hvor meget man må tjene i dagpengeperioden, uden at de modregner ens lønindtægt i dagpengene?

Håber nogle forstår mit spørgsmål

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-11-05 21:33

Du får dagpenge for de arbejdsløse dage.
Overarbejde modregnes.
Se din fagforenings/a-kasses hjemmeside.

Accepteret svar
Fra : michaelmoeslund

Modtaget 310 point
Dato : 18-11-05 21:36

Du må ikke tjene en dyt, uden de modregner det...

Og det bliver i første omgang ikke gjort op i penge, men i timer. Dvs. at arbejder du 10 timer på en uge, så får du dagpenge for 27 timer og ikke 37 timer. Og arbejder du så over 29,6 timer på en uge, ja så får du ikke dagpenge for de resterende timer op til 37.

Nå men i anden omgang, så kan det også godt blive gjort op i penge. For hvis du tjener over 163 kr. i timen, så begynder de at modregne. Dvs. at tjener du 326 i timen, så gælder én times arbejde for to timers dagpenge. De trækker dig altså for to timer til den løn.

Derudover skal du have en frigørelsesattest fra dit arbejde, så du beviser, at du er klar til at overtage et fuldtidsjob med dags varsel..

Forvirret? Det kan jeg godt forstå, og du skal ikke tage mit ord for det, for der er sikkert mange flere regler. Men et rigtigt godt sted at begynde er at gå ind på din fagforenings hjemmeside og søge rundt. Ellers ring til Af..

Har lige været omkring det hele, og er glad for min fagforenings hjælp

God fornøjelse :)

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-11-05 21:43

Yderligere orientering/dokumentation til de svar du allerede har modtaget.

http://www.adir.dk/
http://www.bm.dk/dagpenge/default.asp

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 19-11-05 09:06

Er det krone for krone eller time for time der bliver modregnet:
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 19-11-05 23:41

>Fleng

-Begge dele....

Godkendelse af svar
Fra : sprit73

Dato : 09-12-05 23:14

Tak for svaret michaelmoeslund.